Alla inlägg under juni 2014

Av anonym anonym - 20 juni 2014 00:30

Halloj!Önskar er alla mina läsare en fin midsommar och att den har varit bra .Min har varit som jag hade tänkt mig i allafall.Visst trött och gravid och i vecka 9 nu ,men sen jag vaknade i morse har jag inte varit illamående eller några ömmande bröst på morgon kvisten.Men åt frukost tillsammans med pojkvännen som var och jobbade ungefär 4 -5 timmar på dagen.När han gick efter ha fått lyssna på hans gitarr spelande som jag somnade mitt i endå efter kaffet som han värmde till mig.Får bara i mig kaffe med grädde men inte kaffe med mjölk men bara 1 kopp.Frukosten som igår grekisk yoghurt med kanel och lunchen vaniljkvarg men somnade till nyhets morgon och vakande 11.30 igen.Så började en äventyrsfilm med utomjordningar ailens om man säger så.Slappat sms lite med en kompis som jag också önskade glad midsommar.

Av anonym anonym - 19 juni 2014 22:00

halloj

 

I   dag har det dykit upp en massa funderingar och mamma roll hur man kommer och bli.

Och att min kanske kan få denna röda stuga som jag såg förra året när jag var till sommar vill nu när man får en liten.

Lill stugan kommer inte att räcka det vet jag.

Ska tjata lite på morsan när jag kommer dit kanske på kiken också.

Annars har det varit full rulle på mig i dag, började laga ostbomben som en vännina hittade på och som jag fick recept på.

Och efter skrev på fb att  varför måste man ha simglasögon när man skär rödlök eller gul.

Så hörde min väninna i österbotten av sig och ville ha receptet på ostbomben  sen tog det inte lång stund innan pojkvännens morsa ville ha receptet inte många ex pojkvänners päron som lyckas för kontakt med mig.

Efter att jag hade plåga mig klar med denna som skulle stå över natten så började jag baka en ny snoddas kaka och sen nya hallongrottor.

Prata med min vännia som jag hade frågor till när det är som smartast att köpa vagn och säng ocskå och såna saker.

Har i och för sig bestämt mig för vagn och vilken det ska vara och modell.

Vad har det för betydelse om vagnen är blå och har en dotter i en eller om vagnen är rosa med liten pojke i.

Ttycker sånt är smått fånigt viktia är ju att man har en vagn.

Skrev till förvaltare eftersom jag hade lite frågor om just detta och att hon skulle maila mig vill ha ett snabbt svar.

Efter detta mötte ja upp pojkvännen blev en massa handlande men har insett att 400 inte räcker eftersom killen har handla mer än mig.

 

Av anonym anonym - 18 juni 2014 23:36

halloj!

Vaknade ganska tidigt eller närmare wc hättä.

Och pojkvännen hade gått i väg till jobbet också hade ingen större aptit vid den klock tiden eller och inte sugen på den vanliga frukosten eller så det blev karelska piroger och äggsmör runt åtta halv nio rycket.

Tillsammans med filmen en på miljonen och sen där på så somnade jag.

Vaknade av ett sms av pojkvännen och som kom en halv timme.

Pratade med en vännina dom jag fick recept av på en ostbomb som hade döpt den till.

Philadelphia  ost creme fraiche mm har inte laga den ännu ska göra det i morgon eftersom smeten ska stå under natten sen.

Får se hur den blir.

 

Annars har det varit ganska mycket tankar i huvudet på mig  i dag också.

Om min lilla .

Kollade bland annat på barnvagn och kinkig med vad det ska vara för någon.

Endå en vagn som ska tåla landet också eftersom det blir till sommarvillan som jag kommer att ta henne/ han  den ligger ju mitt ute i skogen med grusvägar mm.

Sen vill jag ha den klassiska modellen också med bra lufthjul och en fin färg som passar åt både flicka och pojke.

Hittade en jätte fin är inte direkt så intresserad av att ha en barnvagn som är kålsvart vill ha en i nån fin färg men billig eller till rymligt pris så klart.

Det här är verkligen en omställning i livet och vuxen livet också så klart.

Så blir väl att jag pratar antingen med min mamms eller förvaltare om 

Om det här med vagn kläder  tillbehör mm.

Plus lite andra saker som jag inte vill gå in på här så det låter som något annat.

Har annars ömma smått i brösten smått illamående vid midagen eller när man nästan var klar med den.

Hade tänkt mig gymmet i dag och hade ingenn energi hoppas msn har i morgon det.

 

Av anonym anonym - 17 juni 2014 23:45

 i dag varit illamående precis hela dagen en känsla som inte går och beskriva nästan

 Förutom att jag trodde att jag skulle kräkas åt det hållet var det.

Sms.ade min syster som skulle till finland och sommar villan i dag som tyckte att det var synd att  jag inte kom med.

Men lovade komma dit.

Bestämt mig för att åka dit när pojkvännen hälsar på sin kompis i ö-vik.

I allafall angående frukosten i morse så köndes det knepigt att få i sig.

Hade med illamåendet och göra precis som i morse när pojkvännen ville ha mys men gick knappt och  ha det på grund av mitt illamående .

Och för suget efter 6 har jag också tappat sen jag blev gravid men så får det väl vara då tills det är bättre.

Middagen blev tidig i dag blev finska köttbullar och pasta blandade grönsaker.

Plus att det kändes som att jag har ätit som en häst i dag också.

Stort sätt varit hungrig hela dagen.

Sen efter middagen kollade jag till mailen också såg att pappsen hade mailat till mig ett mail som fick mig nästan att börja gråta till och med om man säger så.

Bland anna om att stötta mig och att han var riktig glad över detta kändes mycket bra också.

Senare på kvällen när vi såg film så höll jag på och slockna så pojkvännen tyckte jag skulle gå och lägga mig

Men bäde ner mig på soffan och bad om kaffe om det fanns mjölk grädde fanns så det fick det fick duga.

Annars bara en helt lung dag mår jag inte illa i morgon så blir det gymmet skulle gårtt i dag men på grund illamåendet så blev det så i dag.

 

 

Av anonym anonym - 16 juni 2014 22:31

halloj!

var i dag till mina päron och hälsa på plus syrran skulle dit också boka båtbiljetter.

Det blev rätt mycket prat om min gradivite.

Plus att mammsen tyckte att jag hade skrivit ett fin mail till henne och berättat detta ocskå.

Mammsen var lite orolig på någotvis och syrran rätt chockad men det blev ju jag också när hon berättade.

Men ville jag skulle fundera men det här känns rätt på någotvis nu.

Tror att det har med och göra att jag så pass gammal nu så jag kan bestämma själv också.

Men på tiden att gå in i vuxen livet nu och det gör man när man får barn som en vännina sa till mig också.

Som väntar sitt 4 barn nu som är beräknat den 15 juli som jag förstog det.

Jag tog kontakt med min pt också i dag frågade honom bland annat om jag kunde gå på danspass, har ju inte riktigt våga mig på detta sen jag fick reda på om min gradivitet.

Men han sa  jag kunde det jag vill ju inte göra lillen illa på nått vis.

Ska ta och börja hos honom i höst igen men nu under sommaren så blir det att göra träningen själv.

Ta dom vikter som känns bra.

Sen gäller det att hitta några sats anläggningar med minisats också som passar.

Kolla upp i från vilken månad dom tar hand om ens barn.

Jag tänker bli en bra mamma och en stolt mamma också för det ska man vara även om det finns fina stunder och mörka

 

Vid 09.45 var mina päron hos min läkare på ks hos neurologen där  jag har epelepsi och fått en ny läkare väldigt trevlig och varför han bara ville prata med mina päron har jag ingen  aning om.

Men angående gradiviteten så skulle jag inte göra nån ändring på medeciner som jag tar men ofta blodprov så det står rätt till plus att jag ska ta lite prover nu den 25 juni på vårdcentralen.

Sen ultraljud den 15 juli också. Spännande.

Hoppas jag får min hälsocoach snart också känner jag kommer behöva en annars får jag ta råd av pt.n vi är endå vänner vid sidan om också 

 jaja detta var vårat samtalsämne med syrran och mina päron.

Vill ju att mitt barn ska träffa päronen innan dom dör för jag hann aldrig träffa min mormor morfar och farfar för dom innan jag föddes.

Och detta vill inte jag vara med om med mitt barn vill att de ska lära få känna mina päron också .

Sms.ade pojkvännen när jag for från mina päron på kungsholmen skulle sen berätta för honom hur det gick hos dom han var och tränade nör jag kom hem så passade på att lägga mig raklång en stund och sms.ade killen förstbom att jag inte orkade laga någit i dag som han förstog så det blev en halv pizza men att jag låg och halv sov när han kom hem vart in på nyhets appen som jag har och hade somnat.

Märkte inte ens att syrran hade ringt mig men fick ett medelande på kik av henne där det stog att hon älskar mig.

Men nån som tyckte det här med att jag var gravid vsr pappsen i allafall.

 

Av anonym anonym - 15 juni 2014 23:00

halloj

 

Har nu berätta för min syster som första person om gradiviteten men hon lät glad även om hon tyckte att jag skulle ta en funderare lovade att göra det men har bestämmt också för detta lilla liv att behålla.

Visste inte hur jag skulle berätta detta för min morsa om detta beslöt mig för att maila över det till henne om hur det har kommit sig om min vikt uppgång och såna saker när hon har fråga mig om min vikt uppgång också lika bra dra upp sanningen om man säger så.

Men bad henne att inte bli arg eller något sånt..

Men hon verkade vara glad i allafall vhuvudsaken det.

 mamms är på en kortvistele skulle på något möte i morgon med pappsen till min läkare för att prata.

Var till sats st erikson bron i dag hade lite nya maskiner sen jag sist var där  när sats fridhemsplan höll ch renover för att bygga ut lokalen som dom gjorde.ll

Som jag går tilll annars går till och tränar man .

 

Av anonym anonym - 14 juni 2014 23:29

Halloj!

Var trött  soööm bara den i morse killen skulle gosa med mig men kände att jag inte va på gos humör egentligen.

Närmare smått illamående och kände mig mer spyfärdig också.

Men somnade om under tiden  när killen skulle ha en mys stund med mig som jag inte riktigt var,

Önska bara att hanxkunde förstå det ocskå.

Bara 3 slurkar kaffe gick jag i mig  ialllafall bätt än ingentig allom man ser det så.

Vid halv ett så packade våra gymmväskor bestämde oss för att åka in till globen

och sats där.

Fin stor öppen lokal fick lite smått roligt samtidigt fanns en det en kille därxmed knallblått hår fick o skrattta inombords och en annan påminde mig om en gammal kompis dAnne.

Blev lite illamående så tog en break för det inte skulle bli värre plus att dett  är rekomederat också.

Men var tyvärr illamående på hemvägen hoppa av vid skärholmen gick handla mat blev pasta med köttfärsås.

Åt en aning för mycket av det.

Plus att jag köpte två ramlösa också hjälper mot mitt illamående.

Och nya hörlurar också privat bruk och för gymmet eftersom dom jag hade. Gått sönder . Alla par.


I morgon ska väga mig  får se vad den säger men gradiv

Av anonym anonym - 14 juni 2014 00:54

halloj på er!

 

Nu har jag kommit in i vecka 9 i min gradivitet ,lite mera tankar om saker har nu börja komma.

Hur man kommer blir som mamma och såna saker träning mm.

Känns på något vis att det är jag som kommer mest få ta ansvaret om barnet och se till det att man finn där.

I går eller bara för nån halv timme sen så kände jag att jag inte kunde hålla tyst och närmare berätta för pojkvännen hur jag känner.

För på något vis så känns det som att han inte riktigt vill ta det här på allvar .

Sa bland annat lungt sätt att det är bara jag som kommer ta hand om det  åka ensam med barnet till sommar villan och det gjorde jag för att visa att jag är lite smått besviken.

Och berättade då hur jag klippte navelsträngen med mina päron och att inte vara för beroende av dom.

Helt ärligt så tycker jag att pojkvännen väljer sin morsa före mig på något vis och jag som är gravid borde han inte finnas där då i stort sät med tanke på att jag är nu i vecka 9 .

Måste fråga min vännina hur det var henne .

 För det känns att det är bara jag som mest tar det här på allvar med gradiviteten funderingar tankar.

Pojvännen bryr sig som sagt mer om sin mamma och xbox watch dogs och elgittarer och rocksmith än mig.

Nämner jag om spel så börjar han gnälla om det enda till det andra.

Hade jag varit kille och hade en flickvän så skulle jag bry mig mer henne helt ärligt.

Detta är jag besviken  på trodde det skulle bli en förbättring eller ändring när jag sa att jag var gravid.

 

Med tanke på mitt illamående som nu smått blir värre och värre i långsam takt, har underbara vänner som frågar mig i

 

 

rt sätt varje dag hur jag mår och hur det går med min gradivitet som inte ens pojkvännen frågar mig bara om hur bebisen mår vist önska jsg kunde svara eller ge ett ordenligt svar på detta.

 

Börjar fundera skarpt om det är bara jag som är glad och lycklig över detta och ser det som en gåva och ett mirakel också 

 på detta.

Nu ska jag börja ta det här med egen lägenhet på allvar  och börja sova 1-2 gånger på detta boende som min förvaltare och jag valde.

Känns som jag kommer få uppfostra detta själv så då är det bättre med eget än att bo med en som bryr bara omsin mamma och 2 elgittarer och spel.

Och kommer så småningom hitta en bättre kille som är några år äldre än mig och som inte är beroende av spel och instrument och bara sin mamma att prata med 10 000 varje dag.

Har börja ledsna på detta tycker att ska bry sig lite mer om mig instrument och rocksmith .

Har inget med och göra att jag är svartsjuk eller avundsjuk bara att han borde inse att man är gravid och håller på och få en egen familj att ta hand om som han har.

För xbox spel och instrument kan inte bara vara en liv ?

När man håller på och bildar egen familj.

Väldigt mycket av denna tanke som jsg funderar på.

 

Sa också till  honom att det är viktigt att ställa frågor till barnmorskan angående barnet om man har och behöver svar på.

Men då drog hsn upp andra grejer.

Mest jag som är engarerad i detta.

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards