Alla inlägg den 30 juli 2014

Av anonym anonym - 30 juli 2014 21:56

God kväll mina läsare!

Sov enda till klockan 10.00 finsk tid i dag men då måste jag ha sovit gott och tungt också så klart.

Och katten var här i morse igen också.

Samma  katt som i går den hade visst kommit till mammsen i morse med sork i munnen och så gör ju dom ju

När dom vill visa att dom har varit duktiga av sig också.  

berättade hon medan vi åt frukost, frågade henne om verkligen säker på att det inte var någon mus som den hade kommit med.

Hoppas den inte bara tror nu att den har flytta hit.

Hjälpte mammsen med lite vatten dunkar också som skulle tömmas i tunnorna här utan för bastun .

hon skulle hämta vatten i från granne som hade erbjudit sig att hon kunde  få hämta om det behövdes.

Det har varit så torrt här vid sommar villan så det har sinat bort från brunnen.

Vi har inte  direkt rinnande vatten här vid villan för diskning och såna saker.

 sen senare kom min systerson in till mig och frågade om vi skulle cykla i väg till nummela i dag eftersom det var ganska svalt ute just då också.

Så då gjorde vi det och lyckades komma i väg.

 var svettig som en gnu men gick endå rätt snabbt gjorde det förvånade mig lite trodde det skulle bli längre tur än var det var.

men vi såg en älg,också när vi nästan var framme i nummela, så blev in till subway och käka .

Sen skulle vi till butiken Hongkong men det blev inte så mycket av det vi kom till en annan butik i stället.

Då började det åska och jag fick panik också så det stog härliga till och sa till systersonen att jag ringer efter mammsen nu så får hon hämta oss kände på mig att reng skulle komma också.

Som ringde henne.

Sen tog det ungefär 20 minter så kom hon och syrran och till butiken tokmanni men molnen blev bara mörkare och mörkare sen tog det inte lång tid innan det bröt ut åskan och renget.

 

Här är några bilder från tokmanni .

   

 

så detta kan man nog allt kalla åska moln i allafall.

 

 

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards