Alla inlägg under juli 2014

Av anonym anonym - 15 juli 2014 23:44

halloj min trevliga läsare!

En helt otrolig dag i dag måste jag säga att det har varit 

Denna dag var det mitt första ultraljud som framfördes och hade tiden 14.00

Man visste inte direkt vad för sorts kläder man skulle ha på sig eller men bestämde mig för  att ha ungefär som igår halv korta byxor (fick vika ner dom lite för det inte skulle spänna)

Och sen en kort klänning som över del också kjolen kanske var lite för vid men hade ju byxorna under.

Pojkvännen och jag åkte tåget mot ropsten vid ett tiden så att man hade god tid på sig att komma till liljeholmen.

Eftersom jag inte får stressa precis eller nu när jag är gravid.

Vi var framme vid liljeholmen kvart över ett och varbvid ultraljudet halv två men sak samma om man fick vänta en halv timme.

 

Hon som tog ultraljudetbeller kub som det också kallas var ju bland annatvdit för att kolla så bebisen inte har fått något handikapp eller någon syndrom av nån variant.

Men jäklar vilken känsla det var när hon satte igång det hela maskinen blev ju att man fick dra ber byxorna och dra upp lite av troskanten så satte hon dit en handuk efter det någon gele och sen själva apparaten och herregud vilka blandade känslor det var när man fick se sin egna bebis som man har i magen nu och man fick se den röra på sig hoppa till då och då kom  alla blandade känslor.

 

 

Se när detta var klart så hämtade hon resultatet på den lilla som det inte var något fel på allt såg kanon ut med måtten från huvudet till rumpan mm.

Och frågade oss om vi ville ha bilder på den lilla  som jag har i magen nu och som vi ville.

Och 50 kr styck kostade bilderna vi valde två men behövde inte betala för den andra fick den i present.

Var snällt av henne som sagt vi frågade när man kunde se om det var en flicka eller pojke och det var nästa gång som kunde det när lillen hade blivit större  så väntar med spänning och nyfikenhet nu så man kan börja planera där efter vilket kön det blir.

Näste ultraljud är då i september en vecka innan min födelsedag blir det två saker att fira om det blir flicka eller pojke och sen att man blir 32 år.

Sen har kompis att tjata på mig halva kvällen om att ses fast jag har sagt att jag inte vill plus gravid som tog tid för honom att inse.

Och sen har min vännina också peppa mig som stöttar mig också hon fick själv barn för nån vecka sen.

Av anonym anonym - 14 juli 2014 23:43

god kväll mina läsare

Gravid hormonerna var framme i morse  och kände att jag behövde skriva av mig än att det går ut över andra i ens närhet.

Men min vännina tog kontakt med mig ungefär 20 minuter efter mitt lilla logg meddelande på fb.

Hon berättade att hon var precis som jag gravid men hon var i 6 veckan och jag är nu i veckan 13.

Så vi satt och pratade om detta  med våra gradiviteter var riktigt kul att få prata plus kul att berätta omm denna också.

Men berättade för henne på chatten ville inte lägga ut då att andra kunde  läsa vad man hade på hjärtat.

 

Sen runt 11.30 stack jag till gymmet men hade bara energi för ungeför 50 minuter i dag men nöjd endå för det är endå huvudsaken.

Så det blev 50:01 och wattsen låg på 50 och pulsen på runt 79-84 men började svettas lika snabbt igen.

Distansen var på 1,89 km men nöjd i allafall.

Bank ärenden sen kändes som evighet men även om det inte var det.

Senare beck och nu ligger jsg och lyssnar på regnet

.

 

Mysigt.

Och i morgon blir det mitt första ultraljud någonsinl grymt byfiken av mig

Av anonym anonym - 14 juli 2014 08:50

hej & god morgon!

 

I natt tog jag min funderare och på något sätt så blir jag bara mer och mer tveksam.

Efter gårdagens match så var han grining på mig bara för jag inte hejade på tyskland i ställetbpå argentina.

Så blev han sur och detta gör att börjar tvivla på honom och hur han kommer bli som pappa.

Om man tänker på det här.

 

1. Humör

2. Betendet

3. Hans dator/mobil beroende

4.filmer/gitarrer

 

Dessa 4 saker visar han mera att det är viktigare  och då vet jag att då kommer jag hitta en kille som kommer att sköta sig och ta ansvar även om han inte kommer vara den biologiska pappan till mitt barn.

Av anonym anonym - 13 juli 2014 21:45

halloj mina läsare!

 

Beslöt mig för att åka till gymmet i dag för att röra på mig  har nu börjat piggna till och börja orka röra på mig också mera nu.

Tog och körde crosstrainern mer watts på 75-76 och pulsen låg 79-80

Några  gånger  kom den upp till 100-102 men då valde jag ta paus ett par minuter så pulsen lugna sig också men svettig som ett gnu var man allt till och med innan man klev upp på crosstrainen också.

Men fick ihop 555 kalorier och km blev 3,89 och tiden 01:25 men nöjd i allafall och var grymt svettig efteråt var man och kokhet.

Pojkvännen var på bio i dag med sitt päron och stor brorsa vsr ingen film som jag ville se och när jag fick veta att det var en 3d och kan vara epelepsi fram kallande så avstog jag ville inte riskera få anfall plus göra mitt lilla knyte illa eller.

Åt en sallad till middag fått aptit på sallad just nu och eftersom det var match så köpte jag choklad till mig.

Tyckte det tog lång tid innan matchen började men en väldigt spännande match även om jag inte precis gillar fotboll egentligen men tittade för min mamms skull och systerson och för deras skull heja på argentina och pojkvännen tyskland och jag märkte att jag började bete mig som om jag vore stor fan av argentina med hojta applådera heja som man brukade/brukar göra.

Har ju sett sverige-argentina då när argentina vann gick också för systersonens skull för han inte skulle tycka man var stenålder.

Tillbaka till matchen även om jag hojta och höll på och inget fan av fotboll så tror jag att man reagerar automatiskt så.

Och bara för jag tyckte synd om argentina så blev han skit sur och tyckte jag betedde mig som nån tönt.

Och nu skit sur och vägrar pussas men för tysklands skull är jag glad åtminnstonde endå. :-)

Så nu har jagven pojkvän som är grinig på mig helt i onödan och tar bara lägger sin egna energi helt i onödan på det ganska löjligt helt ärlig fast jag sa både igår och i dag till honom må bäste man vinna.

Men blir skönt och komma bort från honom ett par dagar  nu när jag åker till finland och sommar villan o till min familj som befinber sig där.

Har lite värk i magen men har ju en som växer  där också måste sitta rak lång för att jag ska kunna sitta bekvämt och bra för fötterna.

I över morgon ska man på ultraljud i allafall känns nervöst i allafall går ej och neka.

Av anonym anonym - 12 juli 2014 22:30


halloj!

denna dag kändes ganska konstig på morgonen efter uppståndelsen igår

Om man säger så.

Pojkvännen  har sömnbrist och klagade på att han borde ta sömntabletter

Inte ett dugg bra det som sagt.

Sen kom ett sms av hans morsa som ville eller fråga om vi villre komma med på en middag till henne

 

Av anonym anonym - 11 juli 2014 22:30

halloj

Vaknade med ett någolunda bra humör men samtidigt blev och jag som är gravid i vecka 12 som behöver mycket vila samtidigt också var lite små grinig av mig.

Kände att mina hormoner i kroppen åkte upp och ner och att det skulle bli en sån dag i dag till 100 %  ,och första gången som jag var på ganska ur uselt humör också.

Jag har varnat pojkvännen för dom här punkterna.

 

1.illamående

2.trötthet

3. Kräkas

4. Hormoner (som kan komma exakt när som helst)

Och jag har haft alla punkter förutom flaxande hormoner som kom i dag på morgonen.

5. Inte direkt det ork/energi som man annars har när man inte är gravid.

 

Men det kändes/känns som  att dessa tar han inte på allvar eller vill inte det.

Och som gjort att jag har börja tvivla på honom mer och mer eftersom han inte har funnits där som jag känner har behövt.

För i dag har jag gnällt rätt mycket men kom i väg till gymmet i allafall  kändes underbart helt ärligt men pojkvännen har fortsatt klaga .

Fast jag berätta att det är mina hormoner som jag har i kroppen och gör som dom vill och så är det att vara gravid.

 jag tar det här som att inte tar det 100 % på allvar och som gör mig ganska rätt ledsen/sårad samtidigt.

Trodde det stödet skulle finnas där.

 men har nu börja tvivla på honom helt ärligtxom han skulle bli en pappa till mig barn och besluta mig ta ansvaret för detta kortis boende och upp föra dom kraven,för att få en egen lägenhet till mig och lillan plu att träffa någon ny som är barn kär och vill hitta på saker har kör kort och som bryr sig om mig och lillan.

För jag blev så grymt sårad i dag med att han väljer sin familj flre en gravid flickvänn och låter inne henne vara med.

Blev så sårad så efter min kväll promenad när jag kom hem började jag stor gråta. För jag kände att jag kan inte ha det så här en massa hot vägrar prata om det är något.

Det var min känslo samma dag med hormoner i kroppen som hsn ej vill ta på allvar och leker med.

 

Av anonym anonym - 10 juli 2014 23:15

halloj!

En dag som denna, kan man säga har varit en dag jag inte kunde bestämms mig.

kompisen  skulle till  sin syrra i dag på middag och om det var morsan som undra om jag ville komma med dit.

Eftersom hon dom har hund och jag som inte tycker om hundar

Har svårt  för att vara nära dom rädd för dom och hatar hundar kände mig väldigt tveksam och fundersam frågade pojkvännen om han kunde ha henne/ han i ett annat rum i så fall och bad pojkvännen att ta reda på det via sin morsa om det var möjligt som svara genast hon måste bli av med sin rädsla och det fick mig att tänka på min förra pojkvän/sambo som till och med respektera 

Att jag inte tycker om hundar så fort jag har dom nära så får jag panik och nästan skakar och hatar hundar och absolut ingen hundmänniska och det respekterade alla i hans familj om jag var med så kopplade dom alltid den och sen såg till att den var på avstånd.

Så jag blev ganska tjurig när nån vräcker/säger så där att man måste snacka om inte tåla att detta eller respektera såna som är hundrädda. Och bara tro att alla är hundälskare och rena kravet på måste få bort.

Blev rätt sur egentligen  och nästan arg.

Tyckte det var rätt taskigt   i jämnfört med min förra pojkvän/ sambo vars familj accepterade och respekterade detta för min del angående hundar.  

Jag  vill inte snacka illa om kompisens familj och alldrig .

Men att inte kunna respektera andras rädslor och inte tycka om samma djur det var dåligt jämfört med min förra sambo och vars familj acceptera och respektera detta.

Är grymt besviken över detta tyvärr helt ärligt att tvinga bort saker har man ingen rätt att göra eller får göra.

 

Förutom detta missnöje från min sida har dagen varit bra 

Men tankar och funderingar känslor som kom upp också för den delen medan kompisen var på middagen.

Jag har smått börja få känslor för ett av mina ex och känns som jag inte vet vad jag vill.

I augusti kommer jag vara kortisboendet ett par gånger som upp gjort  plus mailade min handläggare och fråga om det var möjligt att söka efter en tvåa tillmig och förklarade varför.ordet gravid.

 

 

Av anonym anonym - 9 juli 2014 23:42

halloj

Först  ep anfall runt 01.09 och inte nog med det sen när tog ordna min frukosten komm det som jag bara vänta på skulle hända och det var att

Att jag kräktes på morgonen.

Och sen mail förvaltare som sa upp sig för att jag är gravid också.

?

 

  

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards