Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av anonym anonym - 9 augusti 2014 23:11

God kväll mina läsare   

 

Vakande lite smått grining och gnällde på pappsen igen när det gällde kaffet att det inte fanns mjölk.

men är glad att från och med måndag så kommer jag få sköta mitt eget.

Och har bestämt mig att laga 2-3 olika sorters rätter och sen frysa in dom, och bara handla på willys.

Som ligger bara några minuter här i från.

Men ska blir skönt,och starten är från och med tisdag eftersom man är bjuden på middag på måndag hos min farbror.

Nä för det första så sparar man pengar med att laga några rätter och frysa in så behöver man inte köpa varje vecka/varje dag.

Så det blir underbar som sagt,och egna kryddor.

Så det första som jag tänkte laga är då köttlasange och sen någon indiskt med såna här kryddor.

Eller hemma gjord pizza eftersom nu  finns det ju hushålls maskin så blir lättare ordna degen än att

att hålla på förhand.

 

denna dag blev det en 2 timmars promenad, och det var runt karlberg och innan dess var jag in till ica maxi och kollade på bebis saker plus nappflaskor dom var inte så farligt dyra så ska köpa några stycken vid senare tillfälle.

Den jag köpte kostade 35 kr med blå kortk och blåa fiska.

Sen  fick jag i dag svar av exet också angående ärftliga sjukdomar och saker inom hans familj och fy bubblan vad saker det var.

och det var detta.

 

1. huntingtons syndrom nerulogisk sjukdom man tappar minne mm och kan före komma från åler 30-50.

2. tjocktarms cancer.

3. Adhd

4. Dyslexi.

Inte ens min familj så har här många saker när jag har frågat.

bara hoppas sen att den lilla inte får något av detta blev lite orolig helt ärligt.

 

Angående promenader så blev det runt karlberg och jösses vad människor det var där som sagt

har varit klagomål om detta eftersom folk gör behov på gräsmattan sägs det och sen för mycket människor

också.

folk åker ju hit över halva stan för att sola och bada sägs det kungsholmen är populärt området.

Men jag trivs bra här på kungsholmen och hoppas på att man kanske kan få plats på mitt gamla dagis när det gäller lillan också och sen på samma plugg som jag bytte till också.

 

Sen när jag väl var hemma igen så åt vi kräftor som man har gnällt på lite älskar kräftor och speciellt när dom har varit färska också.

Och sen fattar jag inte vad som hände kom i nån sorts trött coma eller vad man ska kalla det men det har ju med lillan att göra också.

Så höll på att somna fram för datorn så jag blev tvungen att lägga mig på sängen och sov en helt timme till och med ,går var pappsen som lyckades sova 2 timmar.

Nå jag är ju gravid som sagt också så det är ju inte så konstigt att man plötsligt kan bli trött som sagt.

Vakande av att pappsen ville gå och bada.

Men inte jag.

Sen sen kvart i nio  gick vi till fredhälls bad klubb och tog ett kvälls dopp det var kallt men behagligt

om man säger så då och märkte att det var fullmåne.

 bara att hoppas att jag kommer kunna att sova i alla fall om man säger så då.

eftersom jag har svårt och somna när det är fullmåne.

Sen får man se vad som händer i morgon också promenad vet jag i alla fall .

 

Av anonym anonym - 9 augusti 2014 09:51

Vad mer kan man säga än att man är i vecka 17  nu från och med i dag och i 4 månaden som jag skrev om för nån vecka sen.

Förstår inte hur dethar gått så fort, har en underbar vännina som stöttar mig till 100 % i detta

och som jag kan prata med som har med gradiviteten och göra.

Men hur jag ska göra med barnets pappa vet jag inte,barnmorskan berättade att det är viktigt för honom och veta om gradiviteten och hur det går och sen om förlossningen.

När jag berättade detta för pappsen i dag så sa han bara varför vad är det som är så viktigt med detta.

Vad jag vet är pappan en viktig figur i barnets liv.

Även om inte föräldrarna längre har något förhållande eller så.

Nå man får se när det gäller kryssningen så kan jag ju byta till honom som jag är intresserad av har ju 2 stycken på mitt clubone kort.

Om jag ändrar mig men det är några veckor till dess också klart.

 

men hur jag ska göra med barnets pappa det vet jag inte måste fråga råd av min vännina om detta som sagt.

 

Av anonym anonym - 9 augusti 2014 00:27

här är mina alldra första bebis kläder som jag har köpt till min lilla och eftersom man inte vet ännu om det är en flicka eller pojke så har jag köpt såna som passar till båda.

Ska snart köpa den här overallen också som är helt underbar  den är vit och sen har den öron.

Fanns i brun också men tyckte bäst om den vita lite isbjörn av det hela.

 

       

här dom tre bodysen den vita som det står älskling på köpte jag på båten hem

och den här panda bodyn i går och den sista i dag mum + dad + me.

blev helt kär i den och bara bestämde mig för den här ska jag ha.

 

och sen här det andra som jag köpte eller närmare som tillhörde panda bodyn och sen mum + dad+me bodyn.

 

   

byxor med mössa till är detta.

 

 

Dessa 2 strumpor än så länge

Så detta är vad jag har köpt till den lilla som jag har i magen och är i vecka 16 också.

Alltså det är nu 4 månaden som jag är i nu med andra ord också.

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards