Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av anonym anonym - 25 augusti 2014 22:14

God kväll läsare!

 

man kan nog säga att denna dag har varit rätt känslo laddad helt ärligt och inte bara lite eller.

Man vakna på gott humör och såna saker hade lite sov morgon till och med nästan insåg jag.

Men såg fram emot ultraljudet i dag  och höll mig också på riktigt gott humör för det också så klart.

Då skulle mammsen börja tjafsa med mig om min ep läkare och tider och  att jag ljög mm fast jag inte gjorde det märks att dom fortfarande vill se mig som den lilla som inte är kapabel till nånting.

Det gör mig skit sur helt ärlig också.

Vill inte inse saker att jag är vuxen också .

Och det här med barnet ser jag verkligen fram i emot även om jag vet att det kommer både bli tufft och jobbigt sina stunder.

Som hon inte verkar förstå att jag är medveten om ,inte ens juste mot sina barn att säga till dom att dom inte kommer att hjälpa en.

det är nog så oförskämt och att dom går själva före  hota att kasta ut mig i dag  för att jag bara sa emot dom .

 

Men men det gick bra på ultraljudet i dag i alla fall barnets pappa frågade vad det blir för kön det var lite osäkert om man kunde se om det blev flicka eller pojke.

men dom mätte huvudet  kroppen benen mm.

Och så visade det sig att ligger en liten pojke i min mage som ska komma ut i världen 19/1 januari 2015 och det var samma förlossnings datum fortfarande också.

Det kändes verkligen helt otroligt  det här att få veta att det var en lite pojke som vi väntar och kommer få se i januari nästa år.  

Så jag antar att det kommer bli en liten kille som tycker om antingen fotboll eller hockey man kan ju alltid hoppas på att han tar efter sin mammas hockey intresse.

Och lastbils intresse hihihi man kan ju alltid fantisera lite om hur den lilla blir och vad för intressen som denna kommer att få också.

Så det här ser jag verkligen fram emot och sen få köpa lite mera kläder nu på åbo kryssningen också en kryssning som är både min födelsedags kryssning  och fira att man får en liten son nästa år.

mumindisco förhoppningsvis också när det blir äldre.

Men börjar verkligen längta måste jag säga att jag gör.

ta med den lilla sommar villan så får man hoppas att den trivs att vara där precis som systerdottern

R och systerson M har och gör så klart.

men säger att det här får barnets pappa acceptera att jag kommer att vara i finland  runt 2-3 veckor varje sommar eller åka dit med jämna mellan rum också så klart om det inte blir 2-3 veckor på en gång.

 

Men gradivitets hormonerna kom fram i dag men försöker nog behärska dom men inte alltid lätt i och för sig men försöker.

Man brukar få varna att man har en massa olika hormoner i kroppen just nu när man är gravid och att det är bara att överleva.

Det är ju det att jag inte blir sur på någon  utan att det är hormonerna som spökar ena stunden gråter man som bara den och ena stunden är man på strålande humör och gott humör .

Så det är verkligen helt olika det där andra stunden trött så det är verkligen helt olika hormoner som jag har i kroppen just nu.

Och försöker hålla mig så lugn som möjligt för den lilla skull också så klart så han inte tar efter mig det här finska humöret som jag har.  

Men försöker vara på så gott humör som möjligt och nynnar och små sjunger till honom också även om han inte har sin biologiska pappa i närheten eller ,men vi försöker att träffas då och då .

Sen har den ju en låtas pappa redan också är väl smått orolig hur han kommer att ta det men han är ju 8 år äldre än mig och har precis som jag syskon barn så man vet hur han hanterar .

Lite orolig över bara när det gäller kryssningar och såna saker också så klart men han har ju blivit en viktig person i mitt liv han också.

Även om mitt    sa att han inte hade något problem med detta med min gradivitet eller något åt det.

Han får så stå ut med både mumindisco och och jag ville viking så det blir en rättvis kombination där.

 

Men när det gäller barnets pappa så vet känner jag att jag inte vågar även om jag är glad att han har mogna till sig väldigt mycket dom här dagarna och veckorna sen jag gjorde slut med honom.

 

Men här kommer en bild på min lilla Juha som han heter förtillfället heter i alla fall.

   Här är min lilla skrutt.

 

  och som finns i denna mage nu  

Beklagar att jag vill vara lite anonym än så länge när det gäller såna hära bilder eller lägga ut på presentation jag har några andra bloggar här också men känner att dom inte är aktuella längre  eftersom den enda handla mycket om min träning och och min pt.

Visst jag kommer fortsätta med träningen och gymmet efter att den lilla ha kommit ut i världen och hoppas att jag kan komma i gång i februari igen mera regelbundet i alla fall.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards