Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Gravid Vecka 19. Varit hos Kuratorn på karolinska huddinge

Av anonym anonym - 26 augusti 2014 22:38

God kväll mina läsare!

Har varit ur dåligt väder hela dagen ,men endå bra för naturen så klart om man säger så.

klockan 13.00 satte jag mig på pendeltåget till flemingsberg  och sen promenerat där i från till karolinska huddinge.

Man har ju allt börja vänja sig med dessa resor nu helt ärligt om man säger så.

Men det gick bra hur kuratorn M tycker väldigt mycket om henne också gör jag väldigt trevlig  av sig .

Satt och snackade om helgens fika /möte eller vad man ska kalla detta egentligen .

Dom ena var positiv och dom andra bara negativa och tyckte att det är bara dom skulle bestämma och inga andra.

Men som M sa att det skulle jag också ha tyckt .

och att barn kan göra slut med sina föräldrar också när dom inte känner sig älskade eller något annat.

Som verkligen behövs och tyvärr är det nog så som har hänt mellan mig och mammsen som sagt att hon tycker att hon är fel fri hela tiden och det är bara andra fel hela tiden.

Och tycker det är grymt jobbigt också när det är så hela tiden också att ingenting är hennes fel eller när det ska gå på ett nafs med saker.

Sen blev det lite prat om våran lilleman också så klart  hur vi tänker så klart och såna saker  .

Och jag har ju min underbara vännina där som kommer och ger mig råd och tips och såna saker och som jag känner att verkligen behöver också så klart.

Och bland annat att jag ska prata med socialen också om lite olika saker eller som barnets pappa tyckte att vi skulle gå tillsammans och prata med dom och i stort sätt så är det sant också.

Inte lätt med ep och hur man ska göra och tänka för det som jag mest behöver hjälp med är ju i fall om jag skulle få ett anfall och nu bor jag ju hos mina föräldrar i och för sig både en för del och nack del .

I fall om jag får anfall så kan den ena ta hand om mig och den andra lilleman så han inte far illa ut.

För på något vis så känner jag mig ganska osäker om jag vill bo hos barnets pappa jag har ju inga känslor för honom alls som han har för mig.

Och det gör ju sin sak bara jobbigare i stället, och speciellt när jag har en som jag är intresserad av och vill ha och som jag kallar mitt   .

Och känner mig trygg med också som också kan hjälpa mig med lilleman också så klart det känner jag på mig.

Men jag och mitt   har ju stort intresse för varandra, på något vis så har det funnits där länge också så klart om man säger så.

 Ska dit igen nu den 4 september och jag hoppas inte att det kolliderar med min tandläkar tid som jag har också måste kolla upp den vilken tid det är.

På någotvis så har den här kurator träffarna blivit så viktiga på något vis för min nu så .

Plus att om det är efter tand läkar tiden så kommer jag väl vara helt öm i käften också så klart för den delen.


Men det är sak samma då får hon fråga vad det handlar om i så fall och så hoppas jag att jag får svar av mitt    att jag kan snozza hos honom 1 natt också men han får nog stå ut med att jag bloggar på min mamma blogg också innan man kryper i säng också.

Känner mig ganska otrygg om jag vill sova hos barnets pappa, känner nog att han behöver visa mera att han har utvecklas han är runt  50 % nu av detta så det är god bit på väg i alla fall om man säger så.

Men gärna 50 % till så är jag riktigt stolt över honom även om jag är det redan nu som kompis med honom som sagt.

Men är vän med honom för lillemans skull och skulle kännas fel att lämna honom helt åt sidan om detta med tanke på att det är hans barn det handlar om.

Så det är nog bra på en kant i alla fall att han är med och känns endå samtidigt trygg också fast vi är bara kompisar som sagt.

Nu ska jag hoppa i säng så att man orkar upp till karolinska i solna i morgon också som jag ska ta blod prov för att veta angående medecinen.

Och sen träffa min Ep läkare också så klart men för en gång skull så vill jag faktiskt träffa honom på egen hand som sagt och inte ha morsan i med i rummet.

Hon får sitta i vänt rummet då.

Puss på er och god natt.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 28 mars 23:08


Vi sov gott jag och minis . Större sonen kom in till och sa god morgon så kom mamma. Jobbiga dagen i dag om man säger så eftersom dom åker till Finland i dag hade gårna vela följa med men när det är ungefär en halv meter snö där , men vad jag har...

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards