Alla inlägg den 5 september 2014

Av anonym anonym - 5 september 2014 22:05

God kväll!

Hade ett anfall hade jag förstått när jag hade vaknat i morse vakande före henne också.

Men har haft en bra dag med henne här i dag.

Så det har här tvättas och har prata med mammsen en sväng fika med syrran .

En son i magen som i dag började kittla till mig  när jag reste mig upp så min syster trodde jag skulle få ännu ett ep anfall till och med.

Men i självaste verket var det den lilla som höll på att kittlas eller om det var att sparkas eller kanske bara rörde till med tassen också man kan ju aldrig veta.  

Plus att man fes till också och det är ju också ett tecken på att lillen håller på med något kan vända sig eller nånting annat.

Men det gjorde min syster igår i och för sig så jag var inte ensam ialla fall.

men haft semester nu från barnets pappa och det tycker jag är skönt som bara den.

Min kropp och det är jag som bestämmer saker  då ,så ingen annan har ju så mycket att säga till då.

Och jag och min syster har fundera lite angående vårdnanden om lillen,med tanke på att jag blir ensamstående mamma också.

Och att man funderade lite på om min syster skulle detta ta andra delen av vårdnanden på lillen man får se hur det blir  men det är jag som bestämer som sagt.

Men  nu efter att jag har hämta mina saker i morgon så vill jag inte ha med honom och göra längre så är det bara.

Dom sista 2 gångerna har han försökt pussa mig innan jag har gått till pendeltåget och det har jag inte jag acceptera men tanke på att jag har  mitt    också ,och vi är ju intresserad av varandra och som barnets pappa inte vill acceptera.

 Så på det sättet är mycket bra för min del att jag är ensamstående mamma som sagt och det finns verkligen mycket att fundera på som sagt det är det.

Men en sak som är väldigt sjukt är ju att min förvaltare sa upp sig när hon fick vet att jag var  gravid och sa upp sig men snacka om att hon måste följa regler som hon inte gör.

Och eftersom vi måste hitta ett eget boende till mig så har både min förvaltare  plus min handläggare gjort helt fel på den punkten som sagt.

Min älskade syster ringde i dag till försäkringskassan och frågade angående om assisternter till mig och speciellt natt tid för det är ju där som jag har problemet,och mina föräldrar kan ju inte hålla på och vakta mig varje natt om jag skulle få anfall plus min lilla också så klart .

 Visst vem vet kanske man flyttar ihop med mitt     eller att man är där några dagar  det är självklart hur han vill.

Och plus blir ju låtsas pappa också men än så länge så har jag sagt som ordet stöd person för det behöver så den här lilla killen får en manlig förebild också.  

eftersom det är något som han kommer att behöva och är viktigt ,med tanke på hur rasistisk barnets pappa är och hur han beter sig så vågar jag inte ens lämna honom ensam med lillen eller utan upp syn så är det bara .men med mitt   känner jag 100 % trygg med också för den delen så klart  också om man säger så.

Så ser hellre honom som en som en stöd person till mig plus på något vis så blir han ju  ändå någon sorts extra pappa eller vad man ska kalla detta som sagt.

 

Nå annars har dagen varit lung och pappsen kom hem  vid 16.30 från stocka i dag där han  har varit och spelat med sin lilla tro som han har och där brukar dom vara 2 gånger per år.

Det är någon tradition som den lilla trion har, få lite spelar då och då på olika tillställningar och saker.

men dom tycker att det är kul och det är ju huvudsaken det i alla fall också.  

 

Bir spännande och se vad den är lilla kommer vilja göra när han blir äldre ,och sen också intressen och såna saker och alla hoppas på att han liknar mig också mycket också har lite förhoppningar på att han gör det också men vill endå inte hoppas för mycket eller som sagt.

Men känns grymt underligt och konstigt att jag är nu i vecka 21 om ungefär 12 minuter på det hela.

Det märks verkligen hur tiden går fort när man är gravid och ska försöka nu nästa vecka börja gå och träna igen 1-2 gånger lätta vikter på 5-10 för armar och ben och angående crosstrainer så blir väl på nivån 1-3 blir genant om min pt som jag har på sats fridhemsplan där och knacka mig i ryggen,men på sätt och vis skulle det ändå vara skoj och träffa honom samtidigt så klart.

Försöka få en fika och prata lite om hur jag har tänkt mig nästa år med träningen och såna timmar för det känner jag på mig att jag kommer att behöva än bara dansaerobicsen och vagn promenader med den lilla så klart man får ju inte glömma honom eller.  

Och sen min salsa kryssning och sen min födelsedag kryssning så blir det ju 2 gånger per år i stället visst blir ju båt när man ska till villan så klart men det är endå ingen kryssning det är ju bara enkel biljett men man får ju ändå på poäng och såna saker.  

Försöka hålla clubone kortet i liv på något vis i alla för det vill jag i bland så måste jag ju få en egen tid också så klart det är ju bara så att jag måste .

Nu ska jag krypa ner så att man orkar hålla på med flyttningen av mina saker som sagt barnets pappa.

men får ej bli tunga saker som jag får bära som sagt har många resväskor där som jag jag kan packa också sen ta upp den kabinväskan som jag känner kommer mest att användas också för delen.

 

Vi höres i morgon igen innan jag somnar sittandes också så klart.

god natt /puss & kram.

 

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards