Alla inlägg den 9 september 2014

Av anonym anonym - 9 september 2014 22:08

God kväll mina läsare!

Skäms riktigt över mig själv efter mötet hos barnmorskan och här är dom punkter som gör att jag började skämmas över mig själv.

 

1. Gått upp i vikt

Det nekar inte jag till för att jag vet att jag har det och har med och göra att jag har smällt i mig en massa choklad och stora choklad plattor.

 

2.Inte rört på mig regelbundet.

 

men har ju varit trött och ni som följer min blogg vet ju hur jag har det så klart ,och vilket liv jag har haft dom här senaste veckorna däför det har blivit så med allt sötsug också för den delen inte dugg roligt som sagt.

Men från och med i morgon så ska jag börja röra på mig mycket mera hittar jag nån gymm tröja som jag kan ha så får det bli gymmet.

Och sen inget mer choklad som sagt för det är det som har påverka mig  tyvärr.

JAg äter bra och mycket grönt men det det är just sötsaker som är mitt problem och inget annat.

Verkligen fånigt det där måste jag säga att det är.

Men i alla fall så pratade man om ett nätverksmöte som dom kallar det och då är dessa personer som ska vara med på mötet.

 

1. min syster

2 stelansiktet till handläggaren jag har

3 förvaltaren

 4. Gissar på min läkare på Ks också.

5. Kanske barnets pappa (där får jag se hur jag gör och vad jag vill)

 

Men mötet gick bra förutom att jag skämms över att  fick med mig hem papper där det stog om mat och kost och vad som ska minskas etc etc.

Hallå jag har en pt på gymmet som har lärt mig mycket om detta och vet vad jag ska äta och inte äta vare sig om jag är gravid eller inte.

Så blev lite snopen och irriterad där måste jag faktiskt säga att jag blev.

Såna där saker kan verkligen få mig att känna mig som en 5 åring ungefär som inte vet vad som bu och bä och äta med tanke på att jag ändå blir 32 i morgon också.

Men vet nu i allafall vad det är som jag ska minska på och vad det är jag ska   börja göra mera av.

Annars har kvällen har lugn ska ta och kolla på bond älskar dom filmerna också som sagt eller närmare stor favoriten har aldrig blivit utråkad av dom eller alltså klassikerna.

även om jag har en kompis som är i näst sista.

god natt.

 

 

Av anonym anonym - 9 september 2014 09:15

God Morgon!

 

Kl 14.00 ska jag vara hos barnmorskan i liljeholmen antar att det kommer  ett blodprov på mig för att kolla järnhalten på mig som dom gjorde i början också.

Som jag förstog på det henne då sista gången jag var där och när syrran blev min kontakt person där också hos henne.

Åker själv i dag ,bara hålla tummarna på att idioten inte är där räcker med att jag får se honom ett par timmar i helgen som sagt.

Han ska inte direkt få inbilla sig något att det är något på gång mellan mig och honom som sagt.

Så håller tyst om dessa möten nu angående barnmorskor och till kuratorer.

För kuratorn är ju till för mig som sagt jag som är gravid och behöver mycket stöd eller för att bara prata.

Men med tanke på att han hade ringt henne och vägra acceptera att han inte fick komma så hur lågt kan man sjunka egentligen då.

I allafall så nu har har varit med på tillräckligt av möten som sagt i mina ögon det går inte att neka.

Vi är ju inget par längre och jag är ju inte ens intresserad av honom eller barnets pappa alltså, han är inte ännu mogen för att ta hand om ett barn ,och det har ju med hand handikapp att göra.

Och gjort upp att jag ska ta ensam vårdnad bättre så plus får hjälp av min syster också med detta.

men det blir ju hon som kommer få följa med på resten av möten och såna saker.

 

Varför jag ska träffa barnets pappa i helgen  är att ta med honom på kryssning ja man kan ju säga så här

att det är en kryssning för honom och för så hoppar jag av i åbo.

Men att jag och barnets pappa kommer behöva prata om lite saker  och speciellt efter en tabbe som hände här för ett tag sen.

Som gjorde att jag nästan gick i taket t o m om man säger vill inte gå in på detaljer eller något åt det hållet
.

men här är några punkter i alla fall som jag ska ta upp med honom sen får han väl bli sur eller inte .

tyvärr så måste man lära sig saker även när man får barn eller har barn.

Angående datum så ska alltid skriva upp och man ska ha en kalender också så att man har koll

och så man inte blandar inte ihop saker.

Börja bete sig mer vuxet är något som han måste om han ska få träffa sin son och börja tänka mera vuxet också så klart.

Börja lära sig att acceptera att man inte alltid vill ha med honom på möten.

 

Som hans mamma har sagt till min syster att  jag ligger på mycket på högre nivå än vad han gör med att sköta mig själv och inte håller på som han.

Alltså med närmare ord att jag inte visar några omogona sidor av mig längre.

men han gör det och så fort man säger något blir sur sen sitta och tjura från 1 - 30 timmar om det så passar.

Tror inte att han förstår hur jobbigt det kan vara som sagt,och plus sagt till han att det kommer bara drabbad dig själv och ingen annan om han inte ändrar på sig även om han har en lång bit att ta sig fram på.

Men men försöker vara kompis med honom i alla fall men ingenting tills vidare.

 

men möten är det inget mera tal om att han kommer med på.

Tror att kuratorn också sa att behöver han prata så får han vända sig till något ställe,där dom kan ta.

Och vad barnmorskan har att säga om honom än så länge vet jag inte förutom det som min syster berättade för henne så klart.

Men ska ta upp det här med om hon vet om min syster kan ta en del av vårdnanden för den lilla som vi håller på och  funderar över.

Så ska ta upp det med henne nu i alla fall.

 

Jag vill inte snacka dåliga saker om barnets pappa  men försöker bara ge er en bild på hur hans betende är och varför han inte är mogen för att ha barn och ärligt talat tro att han aldrig kommer att vara det eller helt ärligt.

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards