Alla inlägg den 11 september 2014

Av anonym anonym - 11 september 2014 22:21

God kväll!

 

En rätt lugn dag och laddade till att gå till tandläkaren kändes väl lite smått nervös men gick bra.

Hann i tid också för den delen,hade ett ep anfall i morse rätt sent för den delen också så klart var det om man säger så då.

Och pappsen skulle självklart skälla ut mig angående om kryssningen i helgen som är till åbo men vill ju ha dessa gulliga söpö kläder till lillen.

Sen får barnets pappa skjuta fram så länge han vill med att handla bevisar bara att han inte har något ända intresse för bebisen som sagt.

Men men så har varit lite smått tjurig på min papps i dag men han har ju nu en dag semester från mig i helgen eftersom jag åker som sagt.

Och bra gick det hos  tandläkaren också, hade inga hål som jag var rädd för och var orolig över för den delen också så klart.

Men det var bara massa tandsten som jag hade och det är visst något som man kan få mera av under gradiviteten också berättade min tandläkare också fick ju berätta för honom att jag var gravid och att jag var i månad 5 nu och hjälpredan frågade mig när bebisen var beräknad så berättade att det var i januari som den var beräknad.

Men blir visst skickad till en tandhygenist den 9 oktober för att ta bort tandsten och kommer visst vara så ett par gånger också som jag förstog detta.

Men blir skönt och få bort men var så himmla glad att det gick snabbt det här besöket också så klart .

Och inte så väldigt mycket människor eller var det i dag på foktandvården eller i bland känns det ju som att det tar evigheter innan det är ens egna tur,att komma in till sin tandläkare.

Men det här var då en bra tid som jag fick.

Sen sms.ade jag mitt    också och sa att jag kommer att boka om båtbiljetterna till slutet av oktober sak samma om det är nån yohio eller inte ombord och sjunger .

Men vill ju ha min mys stund med mitt    och har fått vänta så länge nu med denna som sagt ganska irriternade men skrev nu att jag bokar om den nästa vecka och till fredagen den 31/10 oktober i stället så man har man myshelg i helsingfors också.

Han kommer ju få lov och lära sig när min son har blivit äldre att det är mumindisco och om man tar viking så är det ville viking.

Tycker nog att mumindisco ser rätt rolig ut med alla småbarn som försöker dansa också.  

Det är gulligt och titta på det är verkligen .

Jaja men sen väl hemma så höll jag nästan på att somna också  håller på min andra filt till den lille nu också

som jag håller på med .

Jag har några månader på mig att få den klar som sagt inget ja behöver göra i dag precis.

Plus måste införskaffa några  nya garn nystan till också försöker få den här filten så neutral som möjligt.

Men virkade en stund sen la jag mig på sängen och höll nästan på att somna också till och med inget jag hade räkna med,men åt samma mat som pappsen i dag vitabönor i tomat med röda bönor och stekt lök med sallad med räkor men det var gott även om ja fick lite gaser i magen efteråt.

Sen kvälls promenad på det hela men tog inte med mig steg räknaren  precis  men det blev åtminnstonde ungefär 1 timmes promenad av det hela i alla fall.

Men känns bra att man börjar komma igång nu är det då bara gymmet som gäller också då så man inte tappar greppet om det eller längtar rätt mycket efter gymmet också för den delen det gör jag verkligen.

Så ska försöka nu från och med nästa vecka börja ta mig till sats st eriksbron även om jag inte så är väldigt förtjust i den anläggningen men bättre än ingenting alls så får man tänka.  

Och planerna i morgon är då detta.

 

att planera det jag ska ha på kryssningen och vilka bebis kläder som jag ska köpa möjligtvis att jag också köpter nappflaska också och napp så att man det har också förberett också.

Om sen barnets pappa inte köper något så är det hans huvudvärk men det ska jag göra i alla fall åtminnstonde 2 plagg har jag bestämt mig för och sen antingen nappflaska eller nån napp.

Sen upp till banken och sätta in lite pengar på mitt konto så att jag kan få ut den summan som jag har valt att ha eller det som fattades till det som behövdes.

Det är ju både mat pengar och sen fick pengar,som sagt.

Har ju spara ihop så att jag lyckats få in runt 550 kr till lillen än så länge och mer kommer det att bli också för den delen också.

men behöver inte lika mycket som det brukar vara när tar en tur i helsingfors precis eftersom det är ju 40 timmars resa det och inte 23 timmar.

Så detta är mina planer i morgon så det är gjort också som sagt köpa en munskölj också ska jag göra som jag fick order om att göra också.

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards