Alla inlägg den 20 september 2014

Av anonym anonym - 20 september 2014 23:13

god  kväll !


Har varit en toppen dag i dag vackert väder eller om man ska vara uppriktig underbar höst dag.


Tempratur på ungefär 21 grader varmt.


Massa grannar kom hit i dag till och med.


Jag vakande första gången vid 09.55 finsk tid alltså 08.55 svensk tid.


Men somnade om sen och vakande 10.35 alltså det blir  09.35 med att jag hade fått kramp i benet inte ett dugg kul men till hör gradiviteten och göra också så klart har också haft lite svullna vrister här också men glömt ha fossingarna högt upp för det ska hjälpa också lite sägs det.


Men dagens projekt i dag var egentligen att rensa bort det sista av gran/tallbarren men hade ingen ork alls till detta eller och blev klar med frukosten ganska sent men fick lyssna på gamla härliga 80-90 tals låtar på radion som jag nästan hade helt glömt bort till och med många fina minnen dök upp efter tiden med förra sambo som dog i byggolycka men har en minnesblogg för honom hade gärna gett ut adressen så ni hade fått läsa om Honom hur underbar person han var och vilket hjärta av guld han hade önska i bland att lill grabben jag har i magen var hans i stället eller närmare många gånger om man säger så. :)


5 orsaker som jag åkte till Finland och sommar villan och det är dessa.

Hjälpa min mamms med att städa och sen packa ihop

även om man kanske kommer hit än sista gång innan året slut,sen att hedra min sambo som var med om byggolyckan 19/11 2012 en vecka efter jag hade vrickat foten som var den 12/11 2012.

Sen att få plocka svamp vare sig om det blev jag själv eller i sällskap med mammsen.

Men gjorde det själv i dag hittade en apelsinsopp,stensopp (Karl -Johan svamp) och lite riskor hittade en svamp jag blev nyfiken på men plockade 1 av.

Men visade sig vara oätbar så tur att jag tog bara 1 av den :) det var nån musseron som var giftig men vacker färg.

Men kände att pulsen steg så bestämde jag mig för att gå tillbaka till stugan då kände att jag var klar också.

Tog cykeln och följde med mammsen ner till sjön där hon tog sig ett dopp temperaturen var runt 17-18 grader inget för mig.

Hittade en stor apelsinsopp på vägen så bromsade fort som bara den när jag såg apelsinsoppen.


Efter det här kände jag att kroppen var helt slut inte ansträngd men seg och trött åtminstonde var den gick några glasvatten var ganska törstig som man varit nu stort sätt dom som här 5 månaderna också så klart lill grabben i magen.

Svamp stuvningen ,var kanon med nått finskt potatis bröd tomat och persilja o som efterätt kvart med tiramisu smak och på kvällen blev det 2 bitar räkpaj och världens gaser i magen på oss båda plus en spark kände jag av antar inte var så förtjust i detta med gaser.


En gammal kontakt till mig hörde av sig kände mig ganska tveksam om jag skulle svara.

Efter man nämnt sin pojkvän har man fått höra något sårande som gjort mig sur.

Och angående barnets pappa till idiot så trodde kompisen det var springpojke nått ord som kompisen verkar tycka om och säga.

Verkade inte ens ta på allvar att jag har en på gång som kompisen kallade springpojke  fast han inte är det som jag har på gång mitt hjärta.


Hur patetisk kan man bli ordet svartsjuk antar jag och vill försöka förstöra det jag har på gång så måste det allt vara och sånt ogillar jag.


Jaja var grymt tveksam att svara denna människa.


Men men tog sen promenad men bara halva kvarteret finns 2 hundjävlar som börjar så fort man går förbi jag avskyr hundar rädd för dom också för den delen också så klart.


Sen bara resten av kvällen bara tagit det lugnt var helt slut.

Men skogsluften är bra för både mig och lillgrabben också klart sista dagen här i vid villan får om jag kommer en till vända innan min och mitt hjärtas kryssning  så den blir av nån gång.

Och att det blir något förhållande också så klart.


Varför jag ej har lagt ut bilder från denna vecka är att jag använder mobilen i stället för min dator som gått i pension min stora bärbara dator haft den i 7 år.


Men började strular redan andra veckan sen jag fick denna dator.


Nu ska jag sova så man orkar morgon


Dagen och hem resan också


God natt


PS.skriver innan vi åker och bilder från resan kommer när jag kommer åt min mini PC på måndag.ds


God natt















Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards