Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av anonym anonym - 9 oktober 2014 23:18

God kväll hejsan och hallå!

Vakande vid halv tio i morse med att pappsen kom in och jag skämdes för min mamms hade införskaffat vuxen blöjor till mig som jag höll på att skämmas bara av att se dom för att vara 32 och inte nyfödd.

Så hade satt ett par shorts över för slippa se det hela och illamående av bara tanken att använda dom också.

Kan vara bra efter förlossningen när man blöder så väldigt mycket efteråt men inte innan där går gränsen för mig till 100 % skulle inte ens vilja ha på mig såna hos mitt      skulle skämmas ihjäl helt ärligt om man vill ha lite mys/intima stunder.

Eller om det man skulle göra något ihop och ha med sig lillen som sagt om ingen annan kan ta hand om honom just då,men brukar nog kännas säkrast och ha med sig lille marcus då.

 

Kl 11.00 i dag var jag till min Tandhygenist,som väl informerade mig vart som skulle bedövas och såna saker,och det hela tog ungefär 1 timme min stackars mamms fick sitta och vänta men var ändå skönt att man hade stöd som sagt av henne och speciellt vid såna här tillfällen och plus min gradivitet också så klart.

Så jag fick bedövning på 3 ställen fattade inte hur jag stog ut eller med det men ändå nödvändigt eftersom hon berättade för mig hur viktigt det är att sköt tandhyginen också som det är.

Och när man är gravid så är 100 % viktigt att göra det ,för det påverkar annars den lilla också sen när han/hon blir äldre skönt och veta det visst jag är nogrann med tänderna och kommer att bli det speciellt nu och sen fram över också så klart.

Vill verkligen inte ha samma problem som min syster precis som fick dra ut en tand härom dagen.

Men allting gick bra även när man  gick där i från men stolt att jag lyckades hålla mig i schack, också.

Visst blev lite skakis ett tag men är ej lika känslig som min syster som kräks och nästan svimm färdig efter åt också.

 

Väl hemma sen så hade mitt nya h&m kort kommit,så nu kan jag äntligen både till butiken och handla via nätet om jag vill göra så nån gång och har nu hitta en svart overall till marcus i samma modell som den vita som jag valde i stället efter tips av min vännina.

Och sen en mamma klänning också till mig för min vänninas bebis dop också som är den 26 oktober.

Visst kommer bli mera men av vaktar nu tills att dessa saker har kommit till ica maxi och efter finlands resan också.

Och kryssningen har jag bestämt mig för att skjuta upp med också till november vet ej om jag sen vågar åka mera får se vad mitt      säger som sagt.

Med tanke på att jag måste säga hur länge jag kan åka än så länge nämligen och får hoppas att han förstår det också för sen blir det mera mumindisco/ville viking som sagt om lilleman ska och ingen kan ta hand om honom.

 

Och nu på kvälls kvisten så har jag kollat på barnvagnar och prata med min vännina som blir gudmor också för idioten till barnets pappas mamma tyckte att vi skulle ta en fika och känner mig smått tveksam till detta

visst skulle vara trevligt samtidigt också men i fall om det är någon baktanke eller bara allmännt för att lära känna varandra bättre.

Så får ta och fundera under finlands resan på hur jag vill göra ,hon jobbar visst just nu i mina hemtrakter som sagt så på det sättet förstår jag henne.

Men känner att jag behöver fundera om så att jag gör rätt/känns rätt och inte känns fel.

Annars kollat på Barnvagnar och fått en tips på bortskänkes sida av min vännina som blir gudmor det är det jag verkligen älskar henne för hur hon verkligen vill hjälpa mig med detta och stötta mig igenom detta.

Kommer bli en bra gudmor känner jag på mig.

 

men det här med barnvagnar är verkligen lurigt även om jag har hitta den jag vill ha nu hoppas bara på att det är samma modell ändå jag som måste få bestämma även om jag får bra tips.

Men vill inte att mammsen ska bestämma,även om jag är smått kräsen av mig inom detta.

Har annars virkat vidare på filten så blir att köpa ännu mera stor modell på garn innan resan.

Kommer nog hålla på mycket vid sommar villan också så klart.

Nu ska jag snozza blir ju lite att göra i morgon som sagt.

Och packa försöka se vad mitt     vad han tycker om iden med att åka i november i stället så har jag nog hunnit fixa vagn/tillbehör/och kläder som fattas till lillen.

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards