Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av anonym anonym - 14 oktober 2014 23:13

god kväll!


sov riktigt gott i natt efter att vi hade gjort upp att åka på baracken som finns i tankarna som hustomten rekomedera.

Men vaknade på världens sjukaste sätt måste jag säga först vakna till mammsen kom in och ändra på min blås värmare och termostaten men jag somnade om på en gång fick sen sova i 3-4 timmar så börja det hacka på huset så jag trodde det var mammsen som hade hitta något som skulle lagas så tog och klädde på mig och tittade ut men det var ingenting som var igång alls och då förstog jag vad det var det var syrrans/mammsens bort skända småfåglar som kom och pickade på lillevillan får att få mat solros frön.

Så gick in till stor stugan och berättade att jag blev väckt av hennes fåglar och kommer bli tokig om dom gör så i morgon.

Lagade frukost till mig lyssnade på radio veta och nyheterna också.

Och hade bestämt för att ta en svamp tur i skogen så när jag stog och höll på med min äckliga corsodyl kur så skrek mammsen till mig och berätta att vi skulle hämta hustomten för att kolla på baracken låg en kvart här i från ungefär.

Hämta hustomten sen for vi till personen som hade denna.

Och min första reaktion var att mammsen skojade med mig för det var ingen barack precis visade sig vara en container som man också har på byggen så det var väldigt mycket minnen och på någotvis lite smärt samma med tanke på att jag har varit på olika hus byggen då när sambon ännu var i livet och jobbade som lastbils chafför och körde kranbil.

Så har jag ju sett sånt här container på varje bygge runt om i Sverige och baracker också så jag var ganska ledsen och besviken och försökte verkligen dölja detta med min besvikelsen trodde verkligen att hon skojade med mig mammsen när hon visste att det redan fanns ett som jag ville ha och hade blivit kär i och förälskad i också sen redan förra året till och med ett rött hus med verandra och var lite som lillevilla på ett ungefär en aning större bara än lillevilla.

Så visade det sig vara en stor plåt burk som kommer att se ut som en lada  vi har en granne här vid sommar villan som har gjort så med en container och det ser ut som en mellan stor lada/garage.

När jag kommer hem så lägger jag ut en på lillevillan  en container som man kan förvara saker vet ni redan även om det reta mig att jag inte tog bild på den skulle nog ha skämts att lägga ut bilden på den så det var bara att dölja sin missnöjdhet tills vidare.

Och självklart sin besvikelse och fundera på hur min förra sambo skulle ha sett på detta med tanke på att han var i bygg branschen.

Och sen förstod man ju inte eller över vad mammsen och hustomten och ägaren så när allt sas på finska och jag förstog ju bara några ord som sagt.

Så frågade mammsen om barnvagn så snacka om att försöka bestämma vad jag ska att jag inte ens får bestämma det själv gjorde mig ännu mera besviken också som sagt.

När vi for där i från så åkte vi via bageriet/cafet i lappböle fick en rejäl utskällning över att jag inte så hej och såna saker hur lätt är det när man inte förstår vad som sägs.

Men sen åkte vi hem till hustomten och fick träffa hans fru och hon pratade finlandssvenska i allafall så hon pratade på svenska med mig och finska med mammsen och sin gubbe hustomten med andra ord.

Men kände mig i allafall inte utan för  eftersom hon pratade svenska med mig.

Vi kom dit för att han behövde hjälp med mobilen han kan kunde ta emot samtal men inte ringa jag fatta nada för så har den alldrig varit tidigare  men några saker löste sig åtminnstonde tur det.

Så for vi till nummela med hustomten som hade bilen på verkstad och när han gick och fråga om den var klar så frågade jag mammsen om hon visste vad en barack var för nånting när jag berättade för henne smått besviken att detta var en container så hon blev tvungen att berätta för hustomten tyckte det var skumt att hon inte märkte att jag satt med tårar i ögonen till och med.

tyckte att det var konstigt att hon inte tänkte på detta,hustomten gav mammsen ,10 euro med andra ord ungefär 100 kr som mammsen försökte ge tillbaka men han gav inte så mammsen och jag delade på detta plus att jag beslöt mig att spara när vi for till butiken tokmanni där mammsen köpte ,2 par byxor ,1 Linné  till sig och mig 1 par byxor också o 1 paket strumpor till mig.


Sen for vi hem så ringde hustomten med mobilen igen nått som intefunka eller om det låst sin.


annars har det inte hänt nått mer i dag än middag och blåbärspaj och virkande på .

God natt





















Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards