Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

Gravid vecka 28. följde med mammsen till lövsta sen Willys ,och trist besked av min syster i kväll

Av anonym anonym - 24 oktober 2014 23:14

God kväll mina vänner!

 

Grymmt trött hela dagen i dag och trist väder på köpet exakt hela dagen, i stort sätt också.

Följde med min mamms till lövsta i morse där hon bytte däck på bilen och fixade olja till den samtidigt också.

Och frågade om det fanns någon ny bil som hon kunde köpa.

Så dom skulle kolla upp detta man får se.

hem vägen höll jag på att somna till i bilen men lyckades hålla mig vaken i alla fall diskuterade om vad man skulle ha till middagen eller om jag hade planera något  som jag egentligen hade och valde att göra.

Och min syster dök upp också  hon trodde hon skulle till kuratorn i dag, men visade sig att hon hade missförstått att det var i dag och så var det i går stället.

Så hon kom över på en fika och nu är nästan mitt kaffe slut och mjölk också för den delen nått jag måste handla i morgon har hon chansen så dricker hon upp en hel kaffe burk och tror att vi andra har på reserv hemma detta också fast man inte har det.

Men räcker i alla fall tills morgon får jag hoppas så man inte blir gnällig sen.

Mammsen tog och vilade en stund och jag själv höll på och somna till och med men har nog mycket med gradiviteten och göra också så fort man bara slappnar av så somnar man nästan men när hon vakna till så promenerade vi upp till Willys i ganska snabb takt på grund av vädret dåligt väder som redan i morse.

Jag lagade indisk sås kerala sås med köttbullar i stället än kyckling  som lite variation det var något färdigt lagat 11 stycken ko och gris kött inte illastinkande mamma scan bullar.

och det gick snabbt också för den delen mammsen började med hacka grönsakerna till sin mat rätt och jag var klar när hon behövde samma kastruller som mig och hade då redan hunnit diska upp dom till och med.

Medan man satt och vänta på  att deras mat var klar så spelade nya versionen candy saga och höll på och somna mitt i hela tiden så mammsen fick roligt åt mig när höll på att somna hela tiden.

Och samma sak efter middagen innan grannen kom hit för vi skulle till Oktober festen som var i här i närheten som startade runt 20.00 antar kommer hålla på till midnatt också.

Det var nån kille som spelade dragspel som har visst vunnit dragspel tävlingen här i europa så det var han och nån kille på akustiskt gitarr också.

Några låtar blev man påminnd som bjarne (sambon som var med om byggolycka) så nästan att tårar kom fram fick höra av han som stog och sålde i baren att jag såg lite ledsen ut men det händer väl när man blir påminnd och av en sån sak också så klart.

Även om jag inte var det så klart men många minnen kom ju fram ju.

Vi gick ganska tidigt för den delen för lillemans skull ville inte att jag skulle få ha ett gymm pass i magen i natt så man knappt kunde sova räcker med att man redan är trött och så fort man sätter sig så somnar man nästan också till och med.

Men känner redan nu att han har smått börjat sparka och hålla på så man får se hur det kommer att gå i natt om jag kommer kunna sova eller inte på grund av lilleman i magen.

Kollade på beck och pojken i glaskulan så ringde min syster och stor grät i telefon  hennes teater kollega kim anderzon hade visst avlidit på kvällen   läste hon i tidningen ,och jag själv fick också en liten överaskning för den delen har ju själv träffa henne ett par gången när dom 2 jobbade ihop bland annat.

Halva min familj är skådespelare så många kända har man träffa gemom år när mammsen spelade mot michael nyvist i några uppsättningar på teater och sen från dom syrran kände bland annat kim och alla edwall är 2 av dom.

Så har min dag varit i dag med tanke på hur gårdagens var med att sitta på kvinnokliniken på karolinska när man hade haft sitt ep anfall och ramla rakt på magen också så ville man ju veta om lilleman mådde bra själv klart och allting såg ju bra ut också som tur var.

Sen berättade jag för mitt hjärta också om att våldtäksmannes mamma hade tagit kontakt med mig och nu kunde jag inte hålla tyst blev tvungen att berätta om hur det ligger till mellan mig och honom  ända jag inte tog upp var att det har varit så nu i 2 år det här med mitt hjärta och att jag har haft intresse för honom hela tiden och sen tvärtom också och så har det varit hela tiden .

Känns sjukt att man få barn med före detta kill kompis han såg ju mig som sin flickvän hela tiden och jag honom som en kompis hela tiden och aldrig haft samma känslor för honom som han hade för mig.

Men är så glad att jag är kvitt honom nu helt ärligt och morsan nu verkar förstå att det är ingen ide att ha mer förväntiningar och önskningar eller.

Egentligen vill jag ju inte ens ha kontakt med henne eller helt ärligt har min vännina som jag träffar nu på söndag på dopet som stöttar mig till 100 % med tips och råd och har större förtroende för henne än vad jag har för pekpinnen till barnmorskan som jag inte har något att säga till.

Efter att hon sårade mig med gymmet som sagt där gick gränsen för mig.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonym anonym - Torsdag 28 mars 23:08


Vi sov gott jag och minis . Större sonen kom in till och sa god morgon så kom mamma. Jobbiga dagen i dag om man säger så eftersom dom åker till Finland i dag hade gårna vela följa med men när det är ungefär en halv meter snö där , men vad jag har...

Av anonym anonym - Onsdag 27 mars 22:51

Vilken minis väckte mig runt kvart i sju ungefär tog upp honom som genas nästan sprang till mamma och storebror. Eftersom som minis redan hade hunnit äta sin frukost också så var det lungt. Men blev paff att han ville ha havre dryck med choklad sm...

Av anonym anonym - Tisdag 26 mars 23:14

Sovit gott jag och minis har vi. Men vädret inget vidare snöblandat regn närmare. Så i dag blev det så där för jag har börjat/börja fundera på om jag ska lägga av med det här att sälja . Och samtidigt så har jag nu hitta mer som intresserat mig o...

Av anonym anonym - Lördag 23 mars 23:24

Jag sov så där i natt skum dröm men minis sov gott. Efter all utskällning slå handen i bordet så jag sa slå handen i bordet vad moget. Skylla på mig också om saker också . I dag hade jag fått en munspray att hämta ut på normal men inget som jag ...

Av anonym anonym - Fredag 22 mars 23:46

Sov gott trots en tandläkar dag vid 12:50 . Minis ville gå till förskolan lite tidigare i dag kändes fel men när han nästan var på väg att börja skrika nästan i stället. Men jag tog det lungt och drack kaffe åt klart frukosten också. Var nervös ...

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards