Alla inlägg den 3 november 2014

Av anonym anonym - 3 november 2014 23:19

God kväll!

Sov väldigt dåligt i natt igen, ungefär 3.e natten i rad och nästan samma mardröm och inget kul alls helt ärligt men men man kan aldrig bestämma sina drömmar själv tyvärr även om det skulle vara en smart om man kunde det.

Ända jag kan säga är om våldtäcktsmannen  och hur jag har vunnit över det hela och tyvärr varit ganska blodiga.

Men men jag skulle egentligen ha gått upp kl 09.00 men kom upp 10.01 ungefär ,eftersom jag har haft svårt och sova  och lilleman väckte mig några gånger också får se nu det kommer bli i natt det kommer jag berätta i morgon .

Var till Karolinska i solna i dag och tog blodprov så att det var gjort och visade sig att man hade varit där förra månaden 2 gånger till och med och ganska tätt in på varandra också visade det sig.

Skummt eftersom hon tog blod provet frågade mig också  om jag hade varit där 2 gånger förra månaden och ända jag kunde säga var möjligt  eftersom jag kände mig så grymmt osäker som sagt om jag hade varit där  9 oktober och 17 oktober på blodprov.

Såg en super söt liten bebis medan man väntade på att det var min tur det var verkligen nästan så att man började grina när man tänkte på sin egna som man har i magen .

Saknar mitt    väldigt mycket och som nu har blivit förkyld också inget bra alls  visst lite orolig blir man ju samtidigt hoppas han blir frisk snart så han har tid med mig också få lite kärlek och ömhet innan lilleman kommer och man får planera annorlunda barnvakt och såna saker.

Men kom tänka på att nu när man har köpt i stort sätt alla kläder till lilleman,så kanske man ska köpa till sig själv  lite nytt också ,underkläder i alla fall det vet jag behöver eftersom mina bröst inte vill vara kvar bh.n närmare försöka hoppa ut.

Sen är får man ju se hur det blir med ammandet också med tanke på mina ep medeciner också och sånt går ju ut i modersmjölken så man får se .

 

På bussen hem eller till Fridhemsplan så pratade jag och mammsen om det här med har 2 språk hemma  om att hon ska prata finska med lilleman precis som syrran också så får vi andra prata svenska.

Jag skulle också ha kunnat flytande finska också ,men eftersom jag fick min ep  och sen en massa andra saker så då  blev det ju så att det inte gick.

Men vill gärna att lilleman ska kunna finska i alla fall så är det bara som sagt.  

Busschaffören hem var väldigt trevlig och så som dom borde vara också tycker jag för den delen alla som klev på bussen välkommande han vare sig om man hade barnvagn eller rullator eller något annat  det är verkligen sällan som stöter på såna chafförer tycker jag.

Och sen sa vid st eriksplan vilka buss linje man kunde välja om man behövde byta det är just såna som behövs mera av i trafiken.

Än som den här bil galningen som var nära på att köra på mig närmare på mina fötter och ändå så hade jag synliga reflexer på mig också.

Hatar såna idioten som tror att dom har före fotgängare fast det är vi som har rätt först när det är grönt för oss,men blev fundersam men tänkte tack och lov att lilleman inte var född ännu även om jag tror att jag skulle ha haft honom i bärsele och inte vagn eftersom ica maxi inte ligger så långt i från där jag bor.  

men otäckt var det i alla fall och när såna igonrerar oss fotgängare så önskade verkligen att snuten hade varit där och sett detta även om dom kanske inte hade gjort så mycket antar jag.

Sen i dag har jag skrivit in mig på Mcv.n här på kungsholmen i stället känns verkligen riktigt skönt och man inte behöver åka till Alvik och sen där i från Tvärbanan till Liljeholmen, efter det till skärholmen sen prata med min fd barnmorska som gjorde att jag tog personligt vid mig och som gjorde att jag valde detta beslut också så klart tyckt att hon har bara blivit mer och mer otrevligare och inte lyssna på vad man har att säga för varje gång också så klart.

Och sånt avskyr jag,men här på kungsholmen verkade dom ju vara helt kanon väldigt trevlig välkommande i receptionen också.

Så i morgon ska jag ringa till skärholmen och säga att jag byter nu  så att inte behöver åka så långa vägar mera .

Fyllde på blanketten som jag fick med mig hem också var en aning mera frågor än vad det var på skärholmen men det gjorde inte så mycket men nu satte jag min mamma som närmaste anhörig i alla fall och sen kryssade i ensamstående i stället.

Och angående föreläsningen om förlossning så har jag bestämmt mig för att gå på den som är på Karolinska mycket närmare det också klart och kvälls tid så jag inte behöver gå upp runt 06.00 på morgonen sen 35 minuters resa och halv sova på föreläsningen men har kollar väldigt mycket på nätet också så klart har jag gjort så klart.

Annars lung kväll bjöd mammsen på mat i dag också som hon var glad över antar jag också.

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards