Alla inlägg den 7 november 2014

Av anonym anonym - 7 november 2014 23:05

hej och god kväll!

 

Sov riktigt gott i natt bättre än förväntat, också så klart, har väl mycket med o göra att våldtäktsmannen och hans familj har åkt på sin utomlandsresa också så klart.

Men är verkligen så glad att jag fick riktigt sova och sova gott som jag gjorde vet inte när jag gjorde det,visst lilleman höll ju på med sin natt aktivtet också ett par gånger men han var ganska lugn han också för en gångs skull faktiskt.  

Och sen det här med mvc.n så klart också verkade göra sitt också så klart för den  delen också som fick mig på bra tankar också så klart.

Och bestämde mig redan på morgonen att i dag gör jag en ny start på allting med ingenting sött bara då och då ingen annat.

Skärholmen har nu helt och hållet lagom bakom mig bara om jag ska till ikea som jag får åka den vägen så klart och inget annat.

Och ångrar ingenting att jag brytit kontakten med morsan eller närmare tvärtom varför ha kontakt med nån som man knappt pratar med.

Sen i dag tog jag intivet till att börja gå mina promenader, men beslöt mig för att vänta till nästa vecka med gymmet vet att kommer blir lite krånligare på sätt och vis också tror jag med tanke på att man ska byta kläder och sen värsta som jag nu har insett när man måste böja sig ner och magen tar i låren.

Sen i dag så var jag på min första 2 timmars promenad,började tjafsa med mammsen här och inte för att vara elak mot henne hon är ju min mamma och älskar henne,men hon själv borde ju veta hur det är att vara gravid  och humöret åker upp och ner på en  som det gör på mig just nu som jag själv faktiskt tycker är jobbigt helt ärligt med tanke på lilleman och att han ska må bra i magen vill inte skrämma honom på nått sätt eller om man säger min lilla skrutt.

Men men positiva är att nu är mitt egna hus i finland och sommar villan i gång och det känns super skönt också för den delen och jag hoppas verkligen att det är klart till sommaren också.

Ska försöka tänka ut hur jag vill ha inredningen  i huset också så klart,jag är ju den första som få bestämma hur det ska ser ut både utvändigt /invändigt till och med.

Eftersom min syster började babbla om att det är allas i stort så tror det har med och göra att hon är lite avundsjuk/svartsjuk så tror jag att det är.

Men i och för sig så var det min förra sambo eller Bjarne som faktiskt byggde det och medan jag har bara tjata om ett eget hus 1 år.

 

Men tillbaka till dagen tjafset handla om som sagt våldtäktsmannen, alla som jag har kontakt med och vänner vet att jag alldrig hade känslor för honom över huvudtaget, medan han hade för mig och gissar till 100 % också,men hade otur att stöta på fel brud som han visste hade känslor för någon annan och intresserad av nån annan också som han ej respekterade eller acceptera eller som man borde.

Visst jag är super glad att jag får barn och inget jag nekar till trodde det aldrig skulle hända helt ärligt visst fel kille om man säger så då och oplanerat från min sida och planerat från hans.

Men den delen vet ni om som har läst sen jag fick resultatet om att jag var gravid ,det ända jag mår dåligt av att det är fel kille.

Och önskar till 100 % att det är mitt    precis som min syster också.

men att jag blev gravid är jag i alla fall glad över även om jag tog beslutet att behålla det.

Så det är ända och att mitt 1 päron inte trodde på mig,som sårade så in i bängen bra men visst jag är i alla fall stolt över lilleman och stolt över att bli mamma och att jag har mitt    vid min sida som stöttar mig i det  här även om han inte mår så bra just nu.

Men i alla fall ett raseri utbrott fick jag av detta eller inte raseri utbrott eller med sårad och ledsen.

Och mina gradivitets hormoner som sagt ,så blir man ju extra känslig.

Som min nya barnmorska frågade mig om våld/övergrepp visste inte ens hur jag skulle förklara detta för henne så tog min en funderare och beslöt mig för att berätta det via mail för henne,och när man ändå hade frågor till henne som jag glömde fråga i går.

Hoppas får svar på måndag i alla fall om det här och hur hon ser på detta.

Men jag är lycklig över mitt barn i alla fall men med fel kille som sagt så är det och tyvärr som inte mammsen riktigt förstår trodde att vi i hop som vi aldrig var har barn med kompis ,visst såg ett tv program om nån som hade detta med en kompis och det är så det är i det här fallet ocskå som dom tyvärr inte förstår alls.

i stället tror att man ljuger, när man inte ens gör det.

Och för att vara 100 % ärlig så har jag berätta det för hans morsa om att den gradivitet var inte planerad egentligen från min sida och så utnyttjade han mig med 6 och fick gravid.

Sms.ade min mamms det här för att hon skulle förstå mig

 

Sluta tro att jag ljuger hela tiden fast jag inte gör det.

Jag har redan berätta för hans lilla självgoda morsa hur det egentligen var

och hur det låg till.

Men jag behåller bebisen för min skull och inte deras överhuvudtaget

dom är döda i mina ögon och kommer alltid att vara.

Mailar min barnmorska i dag och berättar hur det låg till  när hon frågade om han hade gjort något

våld/övergrepp på mig.

Och hur min vänskap var med utnyttjande j*veln som han var .

Som inte kunde acceptera eller respektera saker.

 

Hade jag varit mamma till en dotter så skulle jag försökt förstå henne i stället för att börja tjafsa om det i stället och hota med psyket eller något sånt.

Och  ignorera hur jag ser på det i från mina ögon och tro att det är nån som har satt nån hjärn tvättning på mig som ingen har.

Det är bara fel person som jag blev gravid med och det ända som jag mår dåligt av men är glad över själva bebisen och ser verkligen fram emot att bli mamma för det gör jag.

Sen att hon kunde respektera mina gradivitetshormoner eftersom hon själv borde veta hur såna är hon har ju fött 3 barn så hon borde ju veta som sagt.

Så var det med det tjafset och förstår inte hur jag ser på det med både misstag och inte misstag bara fel person men är glad att jag mitt   vid min sida och vänner som vet hur det är .


Men hela den familjen är nu ett avslutat kapitel och finns inte med i bilden längre över huvudtaget.

Så är det.

Promenaden blev via fredhäll rålisparken norrmälarstrand till stadshuset hantverkar gatan upp.

 

 

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards