Alla inlägg under januari 2015

Av anonym anonym - 31 januari 2015 12:33

hej
Sitter på sängen med min lilla sovandes skrutt brevid,som hade en jobbig natt på grund av en nattsköterskan han sov så himla gott tills hon kom inte på nytt och bytte och matade honom sen la ner honom utan att rapa honom så han fick grymt ont i magen och helt otröstlig också måste skrikigt/gråtit i nästan 2-3 timmar till slut så tog min mamms hand om honom så lugna han sig fick sova hos henne ett tag .
Mèn i dag ska han badas i allafall och jag har testa amning som jag inte riktigt tyckte om jobbigt närmare.

Av anonym anonym - 29 januari 2015 23:45

vilken dag måste jag säga kl 05.30 kom smått förvärkar som jag trodde var sammandragningar som sen runt 07.30 blev en rejäl plåga och var på WC.an flera gånger nonstop till slut hörde jag pappsen på wc.an så bankade jag som en galning på väggen ( har wc.an på andra sidan väggen) så han kom in jag bara vrålade hämta mammsen som han gjorde och som genast förstog att det var det time att ringa till KS och förlossningen som hon gjorde så dom visste man var på väg ringde efter en taxi SM var inom 2 minuter där och jag kunde knappt stilla men andades som man ska in ut genom munnen när värkarna kom.

men tog sen 5 minuter ungefär vi var till förlossningen och sen vid halv tio undersökte dom mig men satt och pratade el försökte med en annan tjej vars vatten hade gått i v 34 hoppas det gick bra för henne sen som sagt.

men när dom tog in mig o undersökte mig var jag öppen med 4 cm så dom ordna ett förlossningsrum till mig och super gullig läkare och undersköterska barnmorska två hette Anna o sen en praktikant med namn Sussie super trevliga.

fick epepdural i ryggen så försvann värkarna och fick var 3 timme en ny dos.

pickade hål på fosterhinnan men kom knappt något vatten men berättade att jag hade känt av något slem aktigt lite gult dagen innan i bindan som man användt den sista veckan försäker hets skull när man vart ute och gått.

provade från pilates boll till att gå lite fram och tillbaka åt skorpor el drack Jucie.

sen klockan 19.52 så kom min lillaskrutt och sa bara 3 ord hela herregud och aj aj så hade fötts skrek aldrig eller nått sånt.

så dom som hjälpte mig var imponerade av mig sällan dom har med smärtåliga att göra med andra ord.

 

Av anonym anonym - 29 januari 2015 23:45

vilken dag måste jag säga kl 05.30 kom smått förvärkar som jag trodde var sammandragningar som sen runt 07.30 blev en rejäl plåga och var på WC.an flera gånger nonstop till slut hörde jag pappsen på wc.an så bankade jag som en galning på väggen ( har wc.an på andra sidan väggen) så han kom in jag bara vrålade hämta mammsen som han gjorde och som genast förstog att det var det time att ringa till KS och förlossningen som hon gjorde så dom visste man var på väg ringde efter en taxi SM var inom 2 minuter där och jag kunde knappt stilla men andades som man ska in ut genom munnen när värkarna kom.

men tog sen 5 minuter ungefär vi var till förlossningen och sen vid halv tio undersökte dom mig men satt och pratade el försökte med en annan tjej vars vatten hade gått i v 34 hoppas det gick bra för henne sen som sagt.

men när dom tog in mig o undersökte mig var jag öppen med 4 cm så dom ordna ett förlossningsrum till mig och super gullig läkare och undersköterska barnmorska två hette Anna o sen en praktikant med namn Sussie super trevliga.

fick epepdural i ryggen så försvann värkarna och fick var 3 timme en ny dos.

pickade hål på fosterhinnan men kom knappt något vatten men berättade att jag hade känt av något slem aktigt lite gult dagen innan i bindan som man användt den sista veckan försäker hets skull när man vart ute och gått.

provade från pilates boll till att gå lite fram och tillbaka åt skorpor el drack Jucie.

sen klockan 19.52 så kom min lillaskrutt och sa bara 3 ord hela herregud och aj aj så hade fötts skrek aldrig eller nått sånt.

så dom som hjälpte mig var imponerade av mig sällan dom har med smärtåliga att göra med andra ord.

 

Av anonym anonym - 28 januari 2015 22:51

Hej och hallå!

 

Sov bra till halv fem sen vaknade .av lite värk i magen och sen också mardröm,önska verkligen att inte barnets pappas mamma inte hade hört av sig alls,för då hade jag sovit bra helt och hållet och utan dessa mardrömmar.

Som att det inte räckte med besöket på ks i går och sen skulle den här aset höra av sig också.man mår bra tills man får höra att dom asen hör av sig.

Dom är i alla fall inte välkommna den första tiden i alla fall  det är en sak som är säker det är något som jag bestämmer och vill jag inte så vill jag inte så är det.

Men annars så förutom detta så har dagen varit bra,var till fridhemsplan med mammsen sväng efter frukosten och sen hem en stund käkade lunch.

Sen där på blev det till ica maxi handla avokadon choklad  ännu till vällingburk. som jag kan ha med mig i skötväskan när man ska nånstans.

I fall om det blir så att man måste ha pulver ersättning med sig och glömt handla färdig lagat modermjölk ersättning.

Alltid bra att ha som sagt.

Här är det som är köpt i dag i alla fall till lilleman.

 

     

Så är denna vällingburk ut i alla fall, så denna köpte jag i dag.

 

   

Mammsen köpte dessa 2 den i vit med röda stjärnor är nån sorts dress utan ben som man kan ha på lilleman när han sover som exempel och när man ska byta blöjor .

Och sen röda är sen mer när han blir lite större också som sagt.

Så dessa 2 köpte mammsen till honom i dag som var på rea också  tyckte att dom var jätte fina.

 

har prata med min vännina som blir gudmor också  till lilleman som nu håller på och förbereder nån överaskning till mig vet inte vad det är men nånting frågade mig om vad jag tyckte om mm.

Så nu är man nyfiken.

Och min kusin vars syster jag träffade  frågade mig när lilleman tänkte komma ut undrar jag också nästan men bara han själv som kan bestämma detta.'

 

 

Dessa köpte jag till mig själv en schampoot för att ha här hemma och sen bodylotion för att ha med till förlossningen sen. och så var det nån ny ldb lotion som jag införskaffa hem i dag nån ny.

 

Saknar annars min sötnos nu mycket nu blev så ledsen när jag hörde att att hans mamma dog förra helgen.

 

 

 

Av anonym anonym - 27 januari 2015 21:59

Hej och god kväll!

 

Har i dag varit på ultraljud och möte, men vi nu först börjar dagen med detta om ultraljudet.

Skulle vara på ks vis 10.00 rycket i dag och ultraljudet som gick toppen bra var på bra humör,bebisen mådde bra och vi förklarade för  henne som tog hand om mig hur det kommer sig att vi kom dit.

Eftersom jag känner att det har gått så lång tid så, men vi gick till special mödravården där efter och pratade,förklarade om varför jag ville ha snitt och såna saker, hade bara gått 1-2 över tid så hade det gått bra men nu är det i stort sätt 7 dagar nu som det har gått beräknat datum som sagt nu och börjar kännas lite frusternade.

Men läkaren undersökte mig och var öppen med 2 cm nu och det kan vara precis när som helst.

Men jag blev djupt besviken på att jag fick inte som jag ville,men som tur är har jag ju min ep läkare där så efter mötet där så mailade jag honom som min vännina som blir gudmor tyckte också att jag skulle göra

och som gjorde jag det berättade hur jag ville ha det och var inte alls nöjd med detta.

Och dom på ks börja erbjuda sig att jag kunde komma i morgon dit på

en sätta i gång ,men inget jag var nöjd med hojtade till åt mammsen i misstag också till och med.

Som gjorde henne lite förvånad tror jag men det var inte med flit.

Men jag var verkligen så grymt besviken på det här.

Så vi skildes åt på fridhemsplan jag gick in på apoteket och handla  min 3 lilla napp flaska samt tillbehör till den allt flask nappar och sen en vanlig napp nu är det då bara 1 till sån så har jag samma sak med napp och extra flask napp.

Sen blir det ju att köpa andra sorters flask nappar så småningom så klart men just nu är dessa som gäller.

Sen sms.ade jag barnets gudmor och berättade om mötet på ks och hur hon skulle då ha gjort angående detta med att sätta i gång eller vänta eftersom det är bara några dagar kvar,men hon höll med mig om snitt och att jag skulle höra av mig till min ep läkare som jag tog och gjorde.också nu.

Han ringde upp precis när jag höll på att bädda min säng  så berättade jag det hela för honom hur besviken jag blev och att det är snitt som jag verkligen vill ha,och sen att jag ger bebisen självmant en chans också denna vecka det är ju vecka 42 på fredag så.

Och han skulle ringa och prata med dom på efter middagen vet ej om han sen kommer att höra av sig via epost eller om han kommer att ringa mig,men tror nog att han kommer få det gå igenom det.

Frågade hur mina anfall har varit och berättade att det var nu ett uppehåll här i 4 veckor men ett ganska långdraget ett.

På kvällen hörde barnets pappas mamma av sig som nästan fick mig att kräkas eftersom den familjen inte längre existerar för mig och så bra som jag har mått nu sen jag totalt bröt konakten med dom alla så.

Så ignoerarade jag det ordet tänker mig inte låtas påverkas av löjliga familjen något mer eller se dom och träffa dom, då vill jag nog ha min sötnos med som vakt.

 

             

Vad jag har handla till lilleman nu är bara 1 sån flaska kvar som jag ska införskaffa och 1 till sån napp och för flaskan.

 

och detta åt jag i dag som efterätt också jag tog och bakade den och mammsen fick vakta ungen för hon är bättre angående på blåbärspaj.

 

Ska lägga ut det recept som jag använder, men inte det som är inom

familjen det är hemligt till om systersonen skulle bli upprörd.

Av anonym anonym - 26 januari 2015 22:28

Hej och god kväll!

 

Hade ett anfall i natt som man inte har haft på ungefär nästan 1 månad blir det nu i alla fall.

Men klev upp rätt tidigt ändå hade svårt och somna och speciellt i går som sagt,när jag skickade ett sms till min sötnos för att kolla hur han mådde och hur läget var vill ju som sagt inte pressa honom till något.

Men stackarn hade blivit förkyld och sen fick jag veta att hans mamma hade dött mellan natten från lördag-söndag,stackars sötnos.

Men jag lovade honom att stötta honom helt och hållet som han gjorde åt mig när min bjarne dog.

Men kändes som att han var glad över det i alla fall lät det som.

Annars så vilade jag och tog det lungt tills man skulle till min bm,så tog och tog ner ett par björn skifs låtar och sen nanne grönwall på spotify på min ipad.

Måste hitta några till barnsånger också även om jag bestämde mig för att far jag kan inte få upp min kokosnöt kommer bli lillemans låt.

Men somnade till och med en stund när låten jag är så avundsjuk var i gång inget jag hade räkna med gjorde det i alla fall.

Men sen blev det en promenad upp till fridhemsplan och min bm där som frågade hur jag mådde och hur lillen mådde,eftersom vi har maila lite och att jag ville göra ett snitt nu för att få lillen är trött på magen nu och börjar bli  tungt så vill ha bort den nu.

Ville nu se den här lille krabaten som man har i magen nu.

Så hon ringde och beställde tid åt min till ks i solna och det sista ultraljudet antar för att dom ska mäta honom och såna saker också.

Det blir först ett ultraljud och sen att jag ska prata med en läkare där.

Dom har ju planeringen och allting så det borde ju fungera med det jag vill ha det.

Hade förseningen varit 2-3 dagar hade jag gått med på vanlig förlossning men när det gäller så här många dagar så vill jag inte då ska det vara snitt punkt och slut vill ju visa min lilleman här nu.

Berättade sen för barnets gudmor om det hela och höll med mig om att snitt är det bästa då att göra.

Vet ju att jag ändå kommer att bli kvar på sjukan några dagar kommer inte förvåna mig.

Men vill ju också komma i gång med att röra på mig och komma i form nu börjar smått bli desperat och tränings abstinens så det dånar.

Och sen har självklart den här killen (kompis) som bara skrev okej puss och när ska vi ses på middag och inget annat att prata om  höra av sig igen trodde människan hade läst på  skype att han har ska ta bort mig har gått mig på nerverna tillräckligt nu han påminner mycket om barnets pappa beetende mässigt och tippar på något förståndshandikapp behöver inte vara så men misstänker det.

Har annars i dag kollat på gustavson 25 år fortfarande lika rolig också måste jag säga att det var som förra året och året innan.

Återkommer i morgon hur det gick på karolinskasjukhuset angående om ultraljud och sen planeringen inom detta med förlossningen är ju nu dom sista dagarna med denna mage nu i alla fall.

Puss & kram är tillbaks i morgon

 

 

Av anonym anonym - 25 januari 2015 23:13

En ny kategori vill ej blanda ihop med dom andra kategorierna som

bättre att ha en var för sig som sagt.

Det är på både en nyttig mat och onyttig mat .

Gissar på att det är en onyttiga som dyker upp i bland.

 

 

Men för att inviga denna så blir det några pasta rätter eller åt minstonde två av dom som jag tyckte är goda.

 

 

Pasta med Paprika och champinjoner:

 

4. Portioner

 

Ingredienser

 

227,67 G champinjoner

1,33 st gul lök

0,67 g grön paprika

0,67 g Röd paprika

0,67 g gul paprika

1,67 dl matlagnings grädde

400 g makaroner (valfri annars skruvar)

1 msk smör till stekning

1 msk vetemjöl

3,33 dl mjölk

0,67 krm salt

0,67 krm vitpeppar

0,67 krmm svartpeppar

 

Gör så här:

 

1. Skär champinjonerna i bitar,hacka löken och fräs den

 i smör, krydda med vitpeppar,svartpeppar,salt

 

2.Skär under tiden paprikan i små bitar

 

3. koka pastan

 

4. Blanda  matlagningsgrädder el vanlig grädde,i mjölk

paprikan och champinjonblandningen i en kastrull

 

5. Koka upp och låt puttra i 5 minuter.

 

Smaka av med svartpeppar,vitpeppar,salt

 

6.Blanda 1 dl mjölk,vetemjöl i redningsbägare.

Häll i såsen och rör om.

Servera med pastan.

 

 

 

 

 

 

Av anonym anonym - 25 januari 2015 22:07

Hej och god kväll på er!

 

 

Lillen man har varit helt lugn i dag  lite sparkar har kommit men inte så väldigt som härom dagen när han inte alls kunde vara stilla.

Sov riktigt gott i natt förutom att jag hade nån himmla skum dröm om zlatan vill inte gå in på detaljer men den var rätt sjuk om man säger så.

I morgon blir det att gå till bm och måste verkligen ta upp det är med att det måste göras då ett snitt när det har gått så här långt över tiden.

Det kommer verkligen vara ett krav nu.

Jaja denna dag har man väl egentligen inte gjort något speciellt förutom var till fridhemsplan handla mjölk och avokado på willys och sen hem och till ica maxi visst blev ju två timmar som man var ute i alla fall.

Fixade till en av naglarna som inte blev som den skulle igår men känner mig grymt stolt över att jag inte har nu bitit på en månad i alla fall ungefär det är jag mycket stolt över och hoppas verkligen på att jag kommer kunna hålla det nu också fram över.

 

   

tillbehör.     Mina nagellack.

Här är mina tillbehör och nagellack som jag har vände bakofram på alla burkar för att inte visa märket ,men brukar ta bort lacken på kvällarna så naglarna får luft och kan andas också.

Men i går hade jag bara ett litet spa på dessa med oljan och peelingen

dom som är på vänster bild.

 

 

Ingen ide att fråga mig om jag har läst dessa böcker   den som jag verkligen har varit aktiv på är den första vänta barn,sen försökt läsa dom andra böckerna men har inte gått.

Men har försökt i alla fall,det har jag inte lätt i alla fall.

Är inte i nån bok period just nu och kanske därför det är så här misstänker att det är något sånt som sagt.

Men det brulkar vara mer till våren som sånt brukar komma.

 

 

Har annars prata med en kompis, och en annan kompis som jag inte blev så väldigt glad på precis man pratade lite om solande och så värkte ut sig lite rasistiska ord ,och sånt har jag fått nog av nu räcker med att idioten till barnets pappa var sån och nu den här också.

Så det var bara tack och hej.

 

Men har sms.a min sötnos nu ville kolla läget hur det var med honom är ju smått orolig över honom också så klart,men vill inte skicka för ofta eller bara att man har lite koll på hur det.

Men kommer berätta mera hur det är med honom när han mår bättre.

Och han vet ju att jag finns också.

Här kommer en annan bild hoppas att det går att lägga upp denna också så klart.

Tyckte att den var så fantastisk man vet ju inte länge hur snön ligger kvar eller,men är glad att man har fått se lite snö åtminnstonde.

 

 

Det man ser på grillen är en liten mini snögubbe som håller i nånting med höger arm vet inte vad det är men nånting åtminnstonde är det ju som sagt.

Så kolla på grillen mer nogrannt svårt.

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards