Alla inlägg under februari 2015

Av anonym anonym - 20 februari 2015 22:32

   


hejsan!

kl 09.00 klev jag upp eftersom man skulle till KS i dag och ta blodprov ett ju ett sånt skumt anfall natt igen och precis som dom 2 andra förra helgen otäckt men ändå bra att dom har varit tidigare.

så pappsen kom med till ks i dag annars skulle jag aldrig komma i väg och göra detta  har lite sprut skräck men gick bra och hon som tog provet på mig var super trevlig och den mest trevligaste av alla jag gått til under gradiviteten men hon var lätt och prata med och berättade lite om min son som hon tyckte var helt underbart  och gulligt berättade om mina ådror som dom inte äns hade hitta på mig på förlossningen .

tog en promenad med pappsen och lillen innan drog till gramma var och ganska svettig när man väl var hemma igen.

men berättade för pappsen med gråten i halsen om våldtäktsmannen som är barnets pappa och varför jag inte vill veta av honom och varför jag hatar honom ,som jag hatar hans själv goda lögn artiga morsa och som var dessa punkter och som pappsen hade först som sagt och varför jag mått dåligt och bytt nummer och blockerat dom på fb och Skype också för min egna skull och min son.

nr 1 våldtäkt antingen sömnen eller efter EP anfall när man inte var helt klar i knoppen och sen morhot inom min vänner fd förvaltare och min pojkvän.

annars en promenad med lillen och pappsen och blev stora nästan halva vägen.

annars en lugn dag var på efter middagen handla en sallad till mig  och hårfärg för att fixa rötterna som ser bedrövliga ut plus 2 till rexlexer att ha till vagnen som reserv att ha man kan ju aldrig veta som sagt så köpte en sallad och efterrätt Alvesta choklad glass eller choklad bomben den heter.

 

Av anonym anonym - 19 februari 2015 21:43

hejsan

var till Apoteket i dag för att beställa frisium eftersom det nästan har tagit slut här hemma och kom på att jag att jag kunde komma med till Fridhemsplan eftersom jag behöver nya frisium plus nån som tog hand om lilleman under tiden får ju inte ännu ta in honom i butiker/matbutiker med tanke på förkylningar och andra saker berätta min person på BVC och vill ju ha honom frisk.

men var lite skrämmande på Apoteket för när det var min tur så först så skulle jag hämta ut och sen kom på mig själv med att jag skulle beställa och inte hämta ut detta skrämde en aning och sen på promenaden så kände jag smått att det började snurra till i huvudet så när jag kom till stadshuset så kände jag att måste sätta mig ner som jag också gjorde också för jag var ju lite orolig att det skulle hända som förra helgen för det var en mardröm detta som jag var med om det kan jag allt lova att det var.

men kände att det var nått som inte stämde men gav inte upp alls gick vidare och satte mig ner jag kände att behövde det och ta fram vatten flaskan när jag kände att jag behövde få vätska i kroppen/dricka vatten har ännu inte hunnit köpa en mugghållare till vagnen som sagt har insett ur viktigt det är med ha med sig vätska .

men hade ren tur att jag kom hem och hann sätta mig plus duscha också och ta en kopp te med min syster och prata med henne om lite saker privata så tar det inte upp här.

och har annars tagit hand om min snutte också så somnade i min famn också för delen och plus kräktes på mig men det gör dom så blev inte sur min gulle snutten.

som också fick sig ett litet bad i dag .

och ännu ett gnäll om våldtäkts mannens morsa ska komma hit men ska hon se min snutt blir det på stan vill inte ha hit henne.

Av anonym anonym - 18 februari 2015 20:35

 

        hejsan allihopa

 

 

vilken dag men vaknade halv tio har nog med och göra att lillen hade vaknat vid halv åtta eller åtta och fått mat eller den sista flaskan och tyckte det var onödigt att väcka mig då när han vaknade så sent.

men hann med frukost kaffe och macka ( innan sonens gudmor kom på besök)

klädde på mig drack kaffet och sen förberedde fikan som jag skulle bjuda på och lätt kakan stå framme för att den skulle Tina lite innan man tog av den.(det är den som jag ska ge receptet på)

som kom vid halv elva ungefär och hade med sig sin yngsta son också som är så himla söt av sig som nu är 7 månader som börjar krypa och bita mig i långfingret håller p och få tänder nu eller på väg att få det nu.

så hon stannade ett par timmar men var trevligt i allafall och verkligen mycket gos med min son var det också  som det märktes :)

och presenten till mig var ju helt otrolig också 

till lillen måste det vart 100-200 blöjor våtservetter babyolja haklapp sked bitring

salubrin till mig och en isbjörn till sonen och vad jag fick var då.

te, värmeljus med äpple och rosor doft blutsaft en perfekt present till mig och blev glad över också så klart Och 400 kr i presentkort.

 

men vi åkte sen till syrran för att hjälpa henne med välja tapet till sitt vardags rum och sen till sitt sovrum.

så vi åkte tillsammans vi skulle samma väg så men var kul o ha nån och prata med samtidigt så klart.

 

Och bilderna är på presenterna lillemans den stora och den andra på bilden är min sen bild på Lill älsklings gudmor och där på mammsen och mm systerson.

visst haklappen bitringen och skeden blir ju en senare fråga men alltid en bra början som sagt så det här var min och nu till det andra också som sagt.

nu till dessa punkter

 

1.sårade

2.rasande

3. Förbannad

4. Besviken.

5. Ångra jag läste detta trams

 

att våldtäktsmannen självgoda morsa hade hört av sig som äcklade mig till 100% vet att hon skrev så för att försöka få tillbaka och tycka synd om våldtäktsmannen som utnyttja  till extra morsa utnyttja mig att städa och våldta mig till 100% också för har mordhota den förvaltare jag hade och hota ha i hjäl med min morsa och den jag var intresserad av också och då tror den självgoda morsan att jag vill träffa dom är närmare äcklad av dom 2 våldtäktsmanmen o självgoda morsan.

tycker inte äns synd om dom. 

Ända jag tackar för är att jag har fått en underbar son i allafall och det ända som jag är stolt över.

annars katastrof/onödigt att höra av sig som sagt.

 

 

Av anonym anonym - 17 februari 2015 21:59

hejsan 

Den här dagen kan man allt säga att jag har en kass dag måste jag säga det går inte att säga något annat än det som sagt.

dagen startade bra min älskade syster kom hit för att fortsätta städningen här men tog  och bestämde mig för att ta och gå en sväng med lillen och det var på promenaden som det hela började det här med dålig dag min lilla skrutt började pipa och skrek till så bestämde mig för att vända hem så klart började lida med Lillskrutten men försökte allt som gick och räknade till 10 precis som hemma för att inte tappa humöret precis vill inte ha några hemskheter som sagt och rädd om min skrutt också så klart.

en liten viktig person i mitt liv är han och mammas skrutt också och syrran kallar honom liten smurf  vet ej varför, men väl när vi äntligen hemma så kom hon och ville mata honom så tog och gav honom lite ersättning i lagom mängd och det höll sig bara en stund tyvärr så provad vi med att amma honom med samma resultat tur var kom mina päron hem och mammsen trodde det var magen som spökade gissar på det jag också med tanke på att det är han mage så här är det som man har testa .

1.ge 50 ml i flaska

2. Ge bröstmjölk

3. Massage ( magmassage)

4.hålla i honom i olika positioner 

så man börjar bli orolig vad det kan vara som skrutten råka ut för ingen aning Vad kan man säga än orolig mamms är man nu om det är nått allvarligt hoppas.

ska också fråga min vännina och sonens gudmor om detta om hon vet nått om vad det kunde vara och handla om med tanke på att hon har 4 egna och 3 bonus barn så borde man veta eller misstänka vad det kan vara och handla om.

har i kväll bakat en fryst choklad cheesecake från himmel riket och bjuda på till min sons gudmor även om det blev choklad kokosnöt smak som botten pga min dåliga dag i dag och märkte att jag märkte att röda veckan hade kommit i stället nu när äntligen blödningen från förlossningen hade lagt av inget och göra.

lägger ut receptet på denna cheesecake men i sin kategori.

 

 

Av anonym anonym - 16 februari 2015 10:40

hejsan & god morgon!

vet att jag har varit från varande/ inte aktiv i 2 dagar och ska berätta varför så man inte tror att jag har lagt av med att skriva här för det kommer jag inte göra även om kanske alltid hinner kanske hinner skriva nån/nån dag.

nu ska berätta varför så ni förstår varför hur det kommer sig att jag varit tyst.

det hela börja kvällen mellan lördag- söndag hade tagit på dagen promenad med lilla älskling uppe på hantverkar gatan vid brandstationen så kände jag att det svartna till svagt i ögonen och begrep inte vad det handla om ända jag vet är ju att sånt kan hända när man äter för lite eller för lite vätska,men bestämde mig för att ringa mammsen när jag var nästan hemma berätta för henne i luren vad det handla om och eftersom jag hade min lilla älskling i vagnen så fick hon komma och möta mig så hon kunde ta över vagn knuffande om man skulle svimma eller något men lyckades komma utan problem i allafall så gick och satte mig nästan på en gång plus att jag tog och käkade samtidigt plus prata med min papps bros äldsta fru också som gratta mig för lilla älskling berätta vad han hette o hur många veckor gamal nu men dom skulle komma över nån dag och kolla på skrutten så sa att dom var välkomna och komma när det passar dom.

Och sen på kvällen så efter eller närmare i slutet av papprens och avslut på kortspelandet och skulle resa mig så gick det inte först och sen när jag väl lyckades hann bara gå runt 3-4 steg innan jag bara rasade ihop på golvet och kom inte upp mig så pappsen kom hjälpte mig men kom ändå på fötterna så kröp i väg in till mig o fick hjälp upp till sängen som jag la rak lång på sen efter runt 20 min provade jag sitta mot väggen som gick bra så fick nått och äta så blev det bättre men otäckt när ögonen gick halvt i kors och man såg dubbelt också ett tag så det var natten mellan lördag- söndag och man undra ju dagen där på vad det handla om så klart.

 

kväll/ natt kl 23:30 hemma.

spela kort med papps som vanligt när Lill älsklingen hade somnat spela vid kort som vanligt och när jag skulle skriva upp dom näst sista poängen började ögonen gå i kors och kunde inte resa mig i från stolen i köket och fick hjälp till sängen men var fullt medveten och kollade på saker för att se om man sa rätt men det var bara vänster öga som spökade lite och till slut ringde mammsn 1177 för att fråga om råd blev beställa taxi till KS men akuten denna gång och inte förlossningen som sist för 14 dagar sen.

 

åkte til KS och akuten blev i 3 timmar där men dom hittade inget på mig och natten till i dag fick jag ett EP anfall men i ny version än innan gradivitet/förlossning men är glad  att jag fick komma hem

nu vet ni varför inte vart så aktiv i helgen. 

Av anonym anonym - 16 februari 2015 00:00

hej

hade världens underligaste ep anfall i natt plus det första sen 2 dagar innan förlossningen men denna var annorlunda medveten och pratade tydligt och  nått jag aldrig gjort tidigarr eller så gott jag kan minnas eller men själv anfallet kom när jag var i köket och på väg där i från så kom papps förstog på en att det var anfall på gång  men detta var verkligen het annorlunda än tidigare.

men kände att jag inte vågade amma även om brösten hade läckage mm men planer på att köpa en amningspumpen vid såna här tillfällen.

så var BVC i dag och gå till dom min älskling hade gått upp lite som jag var glad över vart lite orolig med tanke på mat amningen och träningen kan ju inte vára gott med ersättning varje kväll bättre ha då egna bröstmjölk.

Av anonym anonym - 13 februari 2015 00:30

halloj 

Vakna runt 11.00 mi stackars lilla älskling var både hungrig trött mag knip i natt och jag ammade honom sista gången runt 22.00 och sen var lugn en liten stund i ligg delen till vagnen då börja han bli orolig och började pipa så man tog upp honom och matade en gång till eller amma då var kl 00.00 men hjälpte inte alls  då tog jag ersättning hade blivit ganska snurrig och vinglade och svartna lite för ögonen så tog mm lilla älskling och bestämde mig för ta in honom till mig och prova det mammsen hade lärt att lägga huvudet på låret och benen på sängen och det hjälpte tack och lov.

Av anonym anonym - 12 februari 2015 22:45

hej 

mulet och kyligt pappsen väckte mig med apelsin Jucie som vanligt och gjort sen förkylningen och när man ännu var gravid sen dess har det varit det apelsin jucie varje morgon.

jag hann knappt med frukosten så kom han med lillen och sa till mig titta vad jag hittade och en som är hungrig bara dra upp vänster bröst och amma honom får han inte mat snabbt så blir han otålig och börjar skrika och samma sak med bad och blöjbyte också sen blir han lugn igen efter detta men efter frukosten tog jag en promenad med honom och höll på att frysa hjäl kändes som när vinden kom på sin ställen men tog min morgon runt Kristineberg/fredhäll/Marieberg/ lillavästerbron hem.

men blev ej långvarig mammsen skicka upp mig till Fridhemsplan och öob för det skulle införskaffas nya vatten kokare valde en röd grön till mig &  och mitt egna hus och min syster en vit grön är hon missnöjd får hon gå själv och byta.

men min lilla skrutt har sovit i dag i stort sätt hela dagen och ätit med 4 timmars mellan rum lite orolig att han är på väg och bli förkyld som nyfödd kan jag förstå att man sover mycket allting är nytt och inget lite utrymme som han ännu när han var i magen på mig  och innan han föddes.

ingen lyckades få liv i honom så mycket fråga hon jag på BVC på måndag och plus berätta om detta också.

min lilla älsklings gudmor sa att han är på väg ändra dygnet sova på dagen & vara vaken på nätterna & det kommer ej fungera för min del och inte mina päron eller .

han börja han pipa så då var han igen hungrig sen blev bara värre och värre runt 22.00 ammade jag honom en sista gång ungefär den tid som han brukar få sista bröstmjölken sen vid 23.00 då började han som hände på BB 2-3 natten börja gråta men av hunger och sen åt han non stop i runt 2 timmar försökte med lite knep som mammsen visade/lärde mig att lägga honom vid låret med benen neråt och huvudet mot låret så hjälpte det så han måste ha haft magknip det hela slutade runt 1 tiden kom sent i säng också så jag var smått snurrig och vingla lite också till o med och hungrig.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards