Alla inlägg den 18 juni 2015

Av anonym anonym - 18 juni 2015 19:10

hej & hallå!

regnade idag som bara den först lite lätt & sen när vi skulle upp i stugan för att äta frukost , i dag kommer pappsen tillbaka hit blir gött.

vi gjorde upp att vi skulle hämta honom sen till butiken direkt var planen, när vi åkte till vanda flygstation där vi skulle möta upp honom kl 10:40.

så hade pappsen skickat ett sms att planet var försenat men som bara var med 10 minuter.

sen på hem vägen efter ha diskutera lite så  blev det middagen & vad man skulle äta först karelska piroger med äggsmör se blev det pata brava.😀

men vi hade glömt vatte kanistrarna som vi skulle fylla på vatten på hem vägen från flygstationen i vanda.

men så blev vi hemma sen en stund jag hann ta en kopp cappucino sen planera det som jag ska köpa & ingredienserna till brödet som jag ska baka blir nog i morgon tror jag beroende på om jag hittar allt som behövs så klart.

en granne kom & brände upp granris kvistar på tomten efter trädfällningen igår tog ungefär 2 timmar totalt.

se blev det in till veikkola  & handla det som jag ska ha.

vi avvaktade eftersom det började regna också plus tog med oss grannen som hjälpte till att bränna upp kvistarna.

då somnade lilleman i vägen till veikkola så han sov när jag tog mig ur bilen med honom i famnen var bara att lägga ner honom försiktigt sen i baby stolen på vagnen i s kaupa  & sen ordna det jag ska ha.

mjölk olika sorter kokosmjöl majs mjöl hasselnötts mjöl 

Jordnöts smöret hitta jag inte inte tyvärr.

så nästa gång det blir att åka till butiken så ska jag köpa hem det sista så jag kan börja baka detta bröd.

men middagen i dag blev då rökt röding med färsk potatis & sallad som var riktigt gott måste jag säga längesen man åt det.

hade fått ett sms av en kille på kik som jag började prata med igår som är 42 år kör trailer hihi.

men man får se vad blir av det hela som sagt han verkar acceptera lillen & att det är okey & inge problem med det eller men än så länge har han en massa plus poäng från mig än så länge.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards