Alla inlägg den 26 juli 2015

Av anonym anonym - 26 juli 2015 21:00

hej & Halloj!

 

vi som ända till 11:00 jag mammsen & sonen det är nog det längsta som han har sovit än så länge måste jag säga men hade nog mycket med vädret att göra regna & mulet väder hela dagen.

sen i dag kändes det ganska motigt att fara till gymmet

1. Ingen riktigt energi

2. Ork

3. Öm & trött i kroppen

4. En kropp som skulle fått behöva vila.

men så blev det tjafs så klart när jag sa till mammsen att min kropp inte riktigt orkar eller att jag kände kroppen behövde vila som mammsen inte riktigt haja.

men vi for ändå till veikkola så jag kunde träna.

men tog på gymm kläder fixade väskan också så det var klart också  så vi var först & handla har ju lagat mat här 3 dagar.

quornfärs såsen som jag skrev sen vegetarisk korvstroganoff också Sen i dag blir thailändsk gryta med quoron i stället för kyckling.

tyvärr hade dom inte quronfilee/bitar på s market här så fick be mammsen handla det

köpte en trainer flaska till sonen när det börjar bli aktuellt också sen nya nappar som är från 6-16 månader också.

det är ju dags nu att byta till större nappar nu när han är 6 månader i morgon.

men sen blev det gymmet 

 

den här crosstrainer ( som man kör som slalomskidor)

kalorier 101

km 2,30

tid 15:20

 

sen på den här andra sorten som man springer

Kalorier 100

km 7,01 

tid 10:05 

 

 

motions cykel

kalorier 100

km 6,4 

tid 19,05

 

sen mag maskinen 

200 övningar 

Rodden blev 50 övningen

sen för armar blev det 50

så då blir det 100 totalt med dessa två 

så hela passet blev då 401 ungefär också så klart men är ändå nöjd men eftersom jag hade fått mensen hade jag gått upp  ett halv kilo är ju förvånad med tanke på att det brukar vara mera som jag kan gå upp i kg.

 

sen hämta mammsen hem mig efter gymmet , efter jag hade duschat så lagade jag maten  här receptet

 

 

1 lök

1 paprika ( val fri) själv valde jag gul

1 burk majs

1 sambal oelek bara nån droppe

1 paket kokosmjölk

 röd eller gröncurry ( val fri)

1 paket quorn filee/ quorn bitar

skär upp lök & paprikan , fräs löken stek quornen 

häll i kokosmjölken  & röd eller gröncurryn & rör om

ta en lite plupp av sambal oelek eller annan likande sås. ( ej söt chilli sås)

 

rör om häll i majsen & låt koka 

 

 sätt på riset & koka tills det är klart 

 

det här gick hem  i allafall .

 

vi hade inga igelkottar i kväll :/ tyvärr kanske råka skrämma dom när jag diskade i går för stunden sen började dom bråka också.

 

 Sen kom det kolsvarta moln sen började regäna sa till mammsen att börjar det åska så följer jag & sonen med & hämtar pappsen sitta här ensam med sonen & det börjar åska så det skulle bli tufft den är en som är säker i allafall.

 

så började maria Lang filmen som vi bara såg halv av för jag följde ändå med jag & sonen till vaanda flygplats försäkerhets skull man kan ju aldrig veta som sagt eller.

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards