Alla inlägg under september 2015

Av anonym anonym - 30 september 2015 22:19

hejsan hoppsan1

 

kom upp vid halv tio i morse men piggare är jag och känner det också.

Plus att man skulle luncha med sin dejt i dag också.

Som då var på efter middagen ,men tog 1 promenad med sonen innan dess och sen följde pappsen med fick lura honom med at det är bra luft för dig också än att bara sitta inne och häcka.

Så vip promenderade upp till pilfiken och tog reda lite på information om dom och hur många barn dom har där mm och hur allt låg till också.

Visde vaa 3 pedagoger på  alla avdelningar och sen olika åldrar.

Väldigt mycket ute är dom på för middagarna också.

Något som jag vill att sonen ska vara också sen som jag förstog så ha tidigt mellis också.

Plus att det tar 2 minuter att gå också efter det ligger mittemot där vi bort och skulle vara kanon också så klart.

 

När vi kom hem så så fick lillen mat och jag lagade en avocado lime jordgbbs smoothie till oss alla här och märktes verkligen att sonen älskar detta också så klart.

Ska nog testa me blåbär och sen bara jordgubbe så att det inte blir vara avocdao lime jordgubbe.  

Kanske förhoppnings vis hjälper mig att starta min vikt nedgång också klart man kan ju alltid hoppas plus mycket c vitaminer och andra vitaminer också får man inte glömde så klart.

 

Sen kl 13:30 så fick ta och gå upp till fridhemsplan eftersom jag skulle träffa r.j kan vi ta och kalla honom,först så trodde jag att det var uppe vid västermalms gallerian vid granit vi skulle ses så var först in till intersport och tittade på tränings kläder men tyckte att allting var för dyrt fast de bar handlade om tränings toppas/tränings byxor.

Sen in till h&m också men i daf hittade jag infgentingsom jag ville med tanke på att jag hade lite knappt om tid med tanke att vi skulle sen run 14:00.

Jag miss förstog med att vi skulle ses vid granit men var ändå och njöt av   man vet ju aldrig morgon dagens väder ser ut precis och hade rätt höga tempraturer mm.

Men vad jag ska säga om denna dejt ,visst han var trevlig av sig  men det ända i stort sätt han ville veta om var äckel til våldtäkts man som sonen sjuka farsa är

Visste inte äns om jag skulle dra upp hela historien men i kort version.

Sen att släking till honom skulle komma.

Så denna dejt kändes inte som den bästa precis eller en kille i min smak eller för den delen.

Även om han var vläldigt trevlig av sig men men .

Jag känner nog lite att jag är tveksam med att vidare kontakt med honom.

Berättade detta för min bästa skype kompis som också tyckte detta var konstigt och int klokt.

 

 

Av anonym anonym - 29 september 2015 22:09

Hejsan och hallå!

kom upp vid 09:00 - 09:30 eftersom jag ville följa med och kolla på mumindalen förskola som vi tar som ett alternativ,då .

Men gick rätt snabbt också att se stället och var det låg någonstans.

Vad jag tyckte så såg det bra ut litet ungfär 14 barn där och 3 gamla damer som personal där.

Stor yttergård,hade dom där.

En flicka var fram fusig av sig och gav mammsen en stor kram och mig också när vi fick kolla runt eller ta en titt.

Var lite orolig när det gällde min förkylning att det skulle låta för mycket at tman var snuvig också.

 

Så tog näspray inna vi gick i väg och fylde min kaffe kopp också hannbara dricka 1 hemma.

 

    

Sen efter vi hade varit på mumindalen så  promenerade vi runt lite också till finska skolan mm.

Och sen  till pilfinken som jag skulle vilja ta en titt på också så klart.

Behöver åtminstonde 3 alernativ angående förskolor.

Men  stort sätt har vi varit ute hela dagen i dag jag mammsen och sonen.

Har varit kanon väder hela dagen i dag ockå för den delen har det.

Var och käkde sushi

 

   

sushi och sjögräs sallad är detta och var  riktigt tror tyvärr att min mage reagerade på ingefäran (som för en gång skull var riktig god att äta bara så där.)

Så var in på wc.a oc vara  där en stund.

Sällan som min mage reagera på det här sättet så klart.

Sen apoteket och hämta ut frisium som hade kommit och sen köpa ny mjölk (laktosfri) valio.

Passade på att köpa jordgubbar så man har till i morgon eller över morgon angående smoothie.

Till och med älskade son tyckte om denna smoothie så då bestämde jag mig för att handla hem jordgubbar och nu laga varje dag smoothie till oss alla,märkte redan på båten att han älskade jordgubbs smoothie.

Och något som jag drack mig av också under graiviteten också så klart.

Sen i morgo blir det att luncha/fika med en kille som gick modigt fram till mig när vi var på av och an vistelsen här hemma när jag kom till rålis parken och volleyboll planen när han kom fram till mig och frågad mig om huvudvärks tablett för solstingen som han hade som jag smått tror han gjorde med flit för att få min uppmärksamhet också så klart.

Som han gjode också så klart ,sen blev att byta nr och tycker att det är en sensation att ha sånt tålamod med tanke på att jag har varit borta 4-5 månader också.

Nå det nu denna gång 1 månad så klart men ändå otroligt att han har vänta.och tålamod med tanke på den andra muppen som hade så bråttom och sen tack och hej dagen där på och är ändå på samma dating sajt och kolla in mig ändå.

 

Av anonym anonym - 28 september 2015 23:05

Hejsan & hallå!

 

Blev smått lite tjafs på morgonen eller kanske skulle säga lite mera gnäll man hade ju sonen i närheten och då ska man ej skrika precis.

Så tog mig sammani  i allafall.

(behärska mig också så klart)

Gäller källaren och mina kartonger som har stått där ett an tal år saker som ska slängas och sparas och säljas.

Inget precis som jag kan gå igenom själv precis eftersom det är rätt myket också.

Sen senare tog jag & sonen på en  promenad  och det blev på ungefär 1 timme men var kanon väder också.

Ska nämligen til mumin dalen i morgon och kolla på en finsk förskola se om det är något som passar eller kan tänka mig sätta lilleman på.

men det blir den första också jag är med och tittar på också.

Så försökte ta reda på var den ligger på arbetar gatan här på fridhemsplan ( i sthlm)

 

Sen nu på kvällen var jag in på min dejting sida och titta om det fanns något kul/intressant har tillfället sett i allafall 2 stycken.

Efter att denna kille lurade mig efer 2 månader och inte var 100 % ärlig eller som sagt som jag trodde jag får väl vara glad att det inte blev någonting mellan oss då hade jag nog blivit riktigt rasande.

Skrev som sista ord varför var du oärlig mot mig och hade 100 % bråttom att träffa mig som vi gjorde då  när jag var på av och an resan.

Sen när man kommer hem  och han fråga vad jag ville hitta på så kom detta sms 3 dagar och märks att han är oärig för har sett honom nu varje gång jag har loggat in honom.(tror väl jag är dumm i huvudet)

 

Men nu har jag hitta en ända är att han bor i ängelholm men verkr vara en väldig seriös ärlig kille av sig kanske skulle passa mig ända är ju dessa punkter.

 

om han då skulle kunna tänka sig att flytta till sthlm

sen att ta hand om min ep anfall  när dom kommer

Och sen har han ju själv ett barn också så klart också.

Av anonym anonym - 27 september 2015 21:59

hejsan och god kväll mina läsare!

vakna nio me n samtidigt smått grining också för den delen var nu så snuvig så ett heter duga.

Mamms var osäker om skulle följa med till butiken för att handla efter man hade mata lillen som man knappt har våga hålla i dag. eller inte vela  riskera att han ocs får detta nu.

Vackert väder i dag så följde med mammsen till maxi behövde ändå köpa

jordgubbar lime laktosfri vanilj yoghurt  ska nu börja laga smoothies igen u när man äntligen igen har en blender till detta.

Men slutade med jag fick bråttom med lillen,för att han var på väg att somna.

Men vad händer eftersom mammsen hade tagit hand om lillen under butiks besöket så,använde hon sig av shopping korgen på vagnen.

Så hon glömde ta ur produkterna från korgen under vagnen så vi glömde betala dom och upptäckte detta när jag och lillen var ute.

Sen efter det på kvällen bakade jag blåbärs paj fick göra 2 degar till en paj aldrig varit med om detta förut konstig form och saker.

Men kände ändå inte direkt så mycket smak av denna ändå i allafall.

som med maten som var lax med sötpotatis.

Fick sen sms.a till en i mamma gruppen och avboka promenaden i morgon märkte själv att jag blivit lite sämre angående snuva täpphet i näsan också.

Visst har samtidigt lite dåligt samvete men vill sprida denna förkylning till någon annan eller bättre att dom här hemma får skiten än utomstående.

 

Började i dag fortsätta med lillemans filt till vagnen nu som jag börja med och hoppas på att få den snabbt klar så att den kan bo i vagnen och man har med denna.

Detta bestämde jag redan då när jag höll på med 1 filten till lilleman innan han föddes.

Sen när det börjar mera synas att det är en filt så lägger jag ute denna bild på filten som jag håller nu på med.

Och lyssnade på guns n roses också som var mina stora favoriter från 1997-2000 (orginal gruppen)

inte lyssna på dom sen när vet jag inte eller precis.

 

 

Av anonym anonym - 26 september 2015 22:30

God kväll!

 

Min son åkte i natt på en förkylning som slutade med att vi fick ta fram nässugen och saltlösningen till honom.

Och vakande sen flera gången, medan jag själv åkte på hals ont på morgon natten och som nu är kvar också.

Men vi bestämde efter att mammsen hade vaknat att vi skulle åka till rosendal och ta en fika där skulle vara fint väder också.  

Även om det inte så väldigt lovande ut på morgonen så klart, hann inte direkt läsa något på den boken som jag köpte på båten hem också som jag smått försöker göra.

Men vi stannade inte så väldigt länge pga lillens små förkylning och jag som är nu på g också.

(men jag har bra immun försvar så det har med och göra att det så är förbannat kallt för tillfället här i lägenheten och kalla golv och väggar och måste vara på pälsad med tjock tröjor och varma lång byxor mm plus frysigt nu så det sluta med att jag börja använda pyjamas nu i går.

Men det kändes lite underligt med tanke på att vi samtidigt på hem vägen träffade på en gammal teater kollega till mammsen och som jag verkligen kommer så skarpt ihåg också ga mig dator spel (dom här första bärbara på 80-90 talet.

Och under vem den lille som mammsen sa att det var min,vi hade hunnit sätta oss i bilen så för att han förkylning inte skulle bli värre.

Men tog lite bilder.

         

Dom bilder som jag tog från rosenlunds trädgård i dag, var riktigt trevlig utflykt och mammsen åt något som fick henne att var i danmark plötsligt och min papps hamnade i fugenhirola och på butiken där mercadonna  lite skumt medan jag inte fick nån svich alls.

 

Hemma sen blev det mat med lite diskution fram och tillbaka och att handla strepsil blev ej av bad pappsen handla steprils men när han fick veta att det handla om apoteket blev han vansinning så tog jag som andra alternativ vicks med citron i vanliga butiken och plus köpa laktos fri mjölk.

Blev ej så glad på honom på när han kom hem men kände att det inte var någon ide att skälla ut honom när han kom hem med laktosfri med arla som som märke och sen hur priset på den var.   

 Så köper nog nästa gång själv den laktos fria mjölk det ska vara  bäst så tror jag också.

Med tanke på hur upprörd han var över priset på denna.

Men jag är den tjejen som föredrar kvalite på sakerna och kräsen på märken också.

Gjorde mig medelm på mötesplatsen i dag också och irriterade mig på att jag inte hittade valet på ålder så man fick skriva till deras service för att fråga hur man hittar denna också så klart.

Av anonym anonym - 25 september 2015 19:40

hejsan hoppsan

 

vakna nio och kollade om fegisen hade hört av sig  hahaha not för feg till och med att svara på min fråga som jag då hade och han skulle vara 42.

Men det är hans huvudvärk i allafall och inte min när han inte vill vara ärlig av sig som sagt.

Men tog i dag kontakt med den här andra killen som bara kom fram till mig den 10 augusti och fråga om jag ville ta en fika med honom och så bytte vi nummer då.

Så honom tog jag i dag kontakt med och berättade att jag är små barns mamma till en som är 8 ,månader om 4 dagar.

Men han hade inget problem med detta i alla fall som jag förstog det i allafall.

Så på onsdag nästa vecka ska jag träffa denna killen så får man se om man har kontakt efter detta eller inte men skönt att ändå komma ut en sväng och vara social.  
Visst lillen är ju 100 % beroende av mig det vet jag men att ha egen tid är något som jag kommer att behöva.

1 timme per dag eller en stund.

 

Men men på promenaden som jag min mamms och son tog så märkte jag att sonen nu håller nu på och bli förkyld han nyser hela tiden och är grining också och trött hela tiden också.

Men han måste ju ändå ut  lite även om det kanske inte är så väldigt länge som det brukar vara.

 

 

 

Av anonym anonym - 24 september 2015 21:32

hejsan och hallå!

 

 

 

I dag bestämde jag mig för att gå till gymmet en sväng innan sonens gudmor kom förbi på fika men hon är alltid välkommen hem hït.

På gymmet gick det bra i allafall,ävn om det blev så mycket till träning precis om man säger så.

Sen har denna har denna dejt jag hade hitta nån vet inte eller riktigt om jag ska ta och tro på detta eftersom han härom dagen hade väldigt bråttom och träffa mig samma dag som när jag kom hem ungefär.

Men jag tror närmare att det har med och göra att han är rädd för barn och vill inte ha egna barn.

Rätt lågt varför inte skriva det i sin presentation i stället det begrep jag nada av helt ärligt.

Men men vill man vara oärlig så vill man så är det bara och det är då hans huvudvärk.

Är glad att det inte blev nånting mellan oss i allafall för någon oärlig är det sista vill ha med och göra.

Men sonens gudmor kom förbi en sväng och hämtade bären som skulle ft härom dagen.

Men vi hade en trevlig fika i allafall måste jag säga att det var och man pratade lite om det ena till det andra mm.

Sen blev det en promenad med lilleman också på ungefär 55 minuter när solen äntligen var framme också.

 

 

 

Av anonym anonym - 23 september 2015 21:53

hejsan och hallå

 

ur dåligt väder när jag vakna, regna som bara den och blev värre också för den delen,så var smått orolig hur det skulle bli med promenaden i dag.

och sen också att vi skulle till bvc jag och sonen också.

men denna gång hittade jag och mammsen rätt denna gång också utan att hålla på och snurra runt som förra gången det var väldigt nytt och man visste inte vart man skulle och var någonstans de låg också så klart.

Men det gick bra och sonen började sjunga på tåget både dit vägen och hem vägen.  

Men ändå gulligt i allafall var det,sen så hörde jag av mig till den här tjejen i mamma gruppen som jag skulle ta med promenad med och ta en fika bestämde vi skulle mötas kl 13.00 och på samma ställe som sist.

Men vi båda blev en halv timme försenad, för sonen vakande kl 13.00 och var hungrig och hennes dotter hade precis vaknat så.

Så träffades runt 13:30 i stället.

Blev en promenad i rålis parken och sen vid karlbergs kanalen (halva) sen upp till fridhemsplan via hantverkar gatan,så hämtade jag ut pengar skulle egentligen kolla på mitt konto utdrag men dom det aldrig blev.

Men tog ut 200 kr i allafall så blev det fika på västermalms gallerian tog en kopp cappucino och hon tog nån espresso och kladd kaka.

Men jag var verkligen stolt över mig själv som inte tog nån bulle/kaka fast jag var sugen,men tog mitt beslut på att nej bara en kopp kaffe det räcker för mig.

och det är verkligen så som jag nu verkligen måste börja tänka också om jag ska lyckas få bort min mamma kg som man har.

Och ska nu komma i gång med gymmet så fort som möjligt också.   (mörk lila) är detta linne )

Gick igenom i går mina tränings kläder när jag höll på att packa upp dom och vissa var verkligen helt sunkiga och vissa såg bra ut.

Men något jag insåg att jag måste köpa är lite mera tränings byxor det var verkligen något.

VÄnninan köpte 2 par träningsbyxor och 1 svart linne och jag skulle egentligen köpt en overall till sonen men hittade inget som skulle passa honom.

Men men vad ska man göra,när det är lurigt .

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards