Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av anonym anonym - 18 oktober 2015 22:45

i dag gjorde jag en av mina favoriter vet att det är en av mammsen favoriter också så klart.

Och det är en cheesecake hittade receptet från en kokbok som jag köpte förra året.

 

Fryst choklad cheesecake från himmelriket.

 

Maryland kakor (skulle rekomedera 2 paket)

 

Vispgrädde

Philadelphiaost 200 (jag kör med 300 gram)

Mjölk choklad

50 g margarin

 

Hacka kakorna i lagom stora bitar

 

Smält chokladen i vattenbad

vispa vispgrädden till lagom konstistens

höll över lite vispgrädden i smälta chokladen

blanda philadelphia osten i vispgrädden och rör om.

Och häll i resten av chokladen grädd smeten.

 

Höll över kak bitarna och lägg den i frysen

och låt den frysa i 4-5 timmar eller helst över natten.

 

 

    

 

Av anonym anonym - 18 oktober 2015 22:45

kursiv text hej & god kväll!
I dag bad jag min papps att få en stunds sov morgon något jag kände jag allt behövde plus för att vakna på bra humör också " slippa bli gnällig"

Vaknade lagade kaffe till mig sonen var i köket med mig & pappsen.
Pappsen hade försökt laga gröt till honom men hade inte varit hungrig alls tills kl tjugo i tio.
Sen ville han ha och jag lagade gröten lite tjockare än annars.
Så vaknade Mammsen ville ha kaffe då hade pappsen gått städ dag på fredhäll badklubben som har en gång om året också.

Jag tog en promenad runt det område men det var nog då inne på själva badet som dom städa för tillfället.
Promenaden tog ungefär 58 minuter hade lite tankar på Västerbron men kände att jag inte hade nån lust efter gårdagens händelse när det var min tur att gå så stannade inte en bil hade rena turen att jag hann över i sista sekund.
Då skrev chaffisen vill du att din unge ska dö dra åt skogen din jävla feta kossa.
Såna saker lyssnar jag ej på länge /stänger av öronen eftersom jag visste att det var min tur att gå över.
Så då kände jag i dag att jag hellre avvaktade att gå över Västerbron & tog den vanliga vägen i stället.

Sen i dag så skulle muppen till sonens pappa & farmor komma och sa till henne från kl 14:00 till 15:00 blä.
Men efter allt hennes son har gjort mot inte äns brydde sig om gradiviten han är rasist mm.
Så bestämde jag mig för att jag inte vill ha hem honom hit & redan bestämde mig för detta när sonen ännu var i magen.
När hans mamma kom så fick jag veta att han vill varken träffa mig eller sonen dessutom så har tyckt ända från början att det var onödigt eftersom han aldrig brytt sig sen man var i vecka 6-7.

Men det fick jag veta & något som jag bara vänta på för höra.
Pappsen tyckte det var bra att han inte med hit precis som jag också tyckte.
Bara Mammsen som inte tyckte detta.
Varför tvinga någon som är 100 % ointresserad för bara onödig tid & besvära sig själv om man inte vill träffas.
Så detta tog jag upp med honom min förvaltare så får se vad det kommer för något svar av honom.
Annars umgås med systersonen här i kväll han bor ju här tills syrran mår bra igen
Så det är vad som hänt här i dag .
Blev en 3 timmars promenad har ju vart kanon väder också har det.
Bakade en cheesecake som går via frysen så det

PS. Lägger ut Receptet på recep kategorin. Ds

 

 

 

        

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards