Alla inlägg under oktober 2015

Av anonym anonym - 3 oktober 2015 22:59

Här är receptet på min valiga jordgubbs smoothie som man kan utan till helt.

 


1. dl jordgubbar

1 dl apelsin(färskpressad helst egen pressad)

1 vanilj yogurt

 

Mixa ihop allting häll upp i glas!

 

(jag rekomederar inte att ha banan i det passar inte)

 

 

 

Av anonym anonym - 3 oktober 2015 22:36

Hej

 

Förkylningen mycket bättre och tog en promenad med sonen på morgonen

innan vi skulle till en födelsedags fest hos en av pappsens vänner.

Små kyligt i luften kan man nog allt säga att det var nu men sonen sov riktigt gott i allafall.  

Va tillbaka vid 13.00 lagade lunch till sonen och smoothie till mig

(recept kommer på recpet inlägget.)

Men denna var god utan banan som jag har haft i tidigare och smaka apa då tyckte jag som sagt.

 

Men så blev att åka till söder sen och det blev att göra ett byte och hoppas i zinkensdamm och sonen blev rädd på tunnelbanan dom här gammla 80-90 tals vagnarna rx och vad den andra nu hette.

Och hissen gillade han inte eller sen var hissen trasig när vi kom til biljett hallen så blev att dra vagnen baklänges upp som var väldigt ströande och irriterande.

Men vi kom fram till slut och på kalaset var det i stort sätt bara 3-4 stycken som man kände.

Föräldrar till en gammal klass kompis och sen lite från pappsen sida också var det.

 

Men var trevligt förtuom att lillen var rädd och grät också så fick ta en liten promenad utan för porten med honom sen sov han gissar på ungefär

1 timme totalt sällan gör måste jag säga.

Så promenerade vi hem efter all tårta man hade ätit även om det bara var  3 små bitar.

Men var inte ett dugg hungrig närmare mätt.

Så promernadet vi över västerbron och hem i rålis parken upptäckte jag av en ren slump och kunde inte fatta hur dom vågade eller åtmintonde ha respekt för andra och det var sex.

Lutade mot ett träd och höll på det äcklade mig till 100 % måste jag säga att det gjorde.

Hur respektlös kan vara i en park där är småbarn folk som är ute och går och gamlingar som är ute.

Det är vidrigt bättre att dom hade hållits inom hus i stället men det här äcklade mig verkligen till 100 %.

Men annars lugn kväll och sen kolla på morden i midsummer som kom älskar dom serierna.


"    

Här är 2 höstbilder från min promenad som jag tog i dag på förmiddagen i allafall.





Av anonym anonym - 2 oktober 2015 21:24

Hejsan och hallå

 

 

Vakna 08:40 av nån underligt anledning, i dag skulle vi på detta möte hos komunen men  jaha s var det fel dag.  

 Hallå först säger dom denna fredag och nä man då går dit så visade det sig fel dag och hon vi skulle träffa satt i möte med andra i personalen däe som jag förstog det.

Och det hela hade med och göra att dom inte gav oss något datum alls om att det skulle vara i dag.

Tog med kaffe i onödan gjorde jag och att man gick dit i onödan också.

Vad tänkte dom med kan man undra.  

 

Men det blev i stället en promenad med mammsen  till preem bensin station och tog en latte där en liten.

Medan sonen sov i vagnen,och vakande till när vi gick hemmåt.

Pratade lite om fugenhirola eller teneriffa med att åka dit, nästa månad.

Men man får se  inte helt säkert ännu är det.

Nått jag kommer berätta mera om när det blir aktuellt som sagt.
Promenaden var behaglig även om det blåste otroligt mycket och varmt ute också gissade på 16-17 ute.(varm för års tiden som dom sa på finska radion)

 

När vi kom hem värmde jag upp mat till lilleman, och sen lagade smoothie till oss mig och lilleman och mammsen.

(i morgon så blir det något annan sort tror jag ska se om det finns mera blåbär i frysen annars får jag köpa på måndag)

Lagade den med 2 avocadon för att se hur konsistensen på denna blev o en blev bra lite för syrlig så fick sätta i lite vanilj yoghurt i.

 

Så bad mammsen mig att gå och handla wc papper för att den var slut så tog och gjorde.

Tog en bild på lilleman som mammsen jag skulle skicka till min kusin  som jag också ska  göra.

Så lovade mammsen det så gick jag ut och promenrade med lillenoch vid marieberg så kom en tjej med blå jeans och rosa tröja med massa kartonger super fina också .

Som visade sig vara min kusin som jag träffade  inte nog med detta det var hon som jag skulle skicka bilden till på lilleman.

(varför jag inte lägger ut så mycket bilder på mig/ lilleman finns det lite orsaker till som jag inte vill gå på in.)

Men var riktigt trevligt pratade lite om cafet som hennes syster och familj har öppnat och hur det går med det.

Berättade att jag skulle dit nästa vecka med min vännina och hennes dotter så får se om man träffas igen där.

Men sägs var ett bra cafe och fräscht som ligger på hornsgatan.

 

 

 

 

Av anonym anonym - 1 oktober 2015 23:02

Här är mitt recept på en ny sorts smoothie som jag nu har lagat i

3 dagar som är samtidigt barnvänlig också till er små barns föräldrar som har kommit denna fas att det är  dags att intruducera mat så rekomderar jag denna min son älskar denna.

 

 

 

1 lime

2. 1,5  jodgubbar

3. 1 .Avocado

4  2 dl vatten (äppeljucie till den som vill ha det själv före drar jag v.atten)

 

pressa limen,och ta bort avocado köttet från skalet

mixa ihop detta.

Hacka jordgubbarna och mixa om det blir för tjock konsistens

så häll mera vatten i.

 

Den är god som både mellanmål eller lunch

för min del lunch

 

kommer upp med nästa recept när jag provat nån annan och se vad jag tycker.

Men denna är barnvänlig också märkte jag när min son blev helt förtjust i den och nästan bara vill ha mer och mer när man ger honom detta som efterätt till honom.  

 

   

Av anonym anonym - 1 oktober 2015 22:15

hejsan!

 

 då är det nu då första oktober och som säger då detta.

Först att det blir halloween och keikorna för det kommer upp i butiken som sen tar bara nån vecka så är det jul keikorna framme.

För  mig är detta helt galet också i mina ögon förstår inte bara vitsen med detta som sagt det är som att man redan nu ska börja med julklapparna tyckte man och planera vad man baka för saker mm.

Vakande idag klockan kvart över nio trodde jag hade glömt bort sonens gudmor som skulle komma förbi och hjälpa mig med att rensa i källaren som sagt.

Men kommer verkligens skönt att få undan saker såna som ska slängas och saker som jag ska spara.

Vakande totalt snuvig i dag i allafall,vet inte om det är att jag på något vis kylde ner mig eller igår.

Men snuvig som bara den var jag det är sak som var säker.

Som så ringde sonens gudmor och ville prata lite också 3 av hennes barn hade blivit dåliga och förkylda som jag förstog detta.

Beklagade lite om situationen men eftersom jag vet hur hon har det och har också 4 barn.

Men berättade lite om det jag vill skulle bort som min crosstrainer och sen ett bord /säkretär eller vad det heter.

Som hon blev intresserad av hennes äldsta barn behövde ett nytt skriv bord.

Och sen intresserad av crosstrainern också så man få se,kanske mer saker också.

Men det blir nästa tisdag som det ser ut just nu.

Men blev en 1 timmes promenad med sonen i dag runt fredhäll rålis parken och hantverkar gatan upp fridhemsplan och hem.

Hem och lagade en smoothie

 

 

 Avocado,lime,jordgubbe (lägger in receptet det den kategorin)

vet att man har varit en aning lat till detta.

 

Sen blev det en promenad med mammsen och sonen också så klart.

upp till fridhemsplan där hon hade lite ärenden och jag var in på säkerhes butiken där och kollade efter en ny mugghållare till vagnen den jag hade pajade i går när jag skulle sätta fast den på vagnen blev riktgit arg också med tanke på att den var dyr också.

 

valde sallad till middag nja ska väl inte säga sallad eller utan närmare detta.

 

1. majs

2. pasta med chilli marinad

3. pasta coleslaw

4.orginl coleslaw

5. 3 st falafel.

 

Men blev ändå helt olkey för att vara marinad och tillbehör om pastan.

Började rensa sen senare i lådor och jösses vad man kan hitta saker som man tror har slängt för min del gamla fazer mjölk chokad daim och mycket skulle bli en hel rad med olika saker, sen har det med och göra att sonen gudmor ska få min gamla surfplatta så behöver leta fram laddaren till henne.

Tog 2 bilder i från gården också när jag gick ut med rosken.

 

Som är dessa inte riktigt nöjd med den ena,men man vet aldrig hur länge dom håller.

 

   

 

sen var in till min dating sida och fattar nada varför den här lastbils chaffisen fortfarande är in på sida och skickar flirtar till mig men som sagt tror att det är bara hitt på det här med att han har hittat nån och kan inte släppa mig i stället.

Så det måste vara som sagt och tror som sonens gudmor.

 


Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards