Alla inlägg den 19 november 2015

Av anonym anonym - 19 november 2015 22:05

bilder från malta resorna 2008-2009-2011.

 

Älskar denna ö helt fantastiskt goda pizzor och hur bakverk vacker natur och intressant historia har dom så det inte får neka helt ärligt.

En ö som jag så småningom kommer att åka tillbaka till för att hedra min älskade bjarne som dog i dag 19 november 2012 blir det nu alltså 3-4 år sen nu totalt.

Och för hans skull så lägger jag ut lite minnen i från den resan.

 

 

Red tower som den heter tyvärr stängt under vintern var maltas varningsfäste när fienden kom till malta.

 

 

 

M dina maltas huvudstad i från början innan valletta byggdes och m dina betyder lugnets stad.

 

 

 

Piren när man åker till grann ön Gozo en lite mysig ö med mycket vackra viadukter tyckte jag att det var.

 

En vacker picknick plats eller slappna av plats vid havet hit brukade vi åka en stund vare dag och bara njuta av utsikten medan man åt jordgubbar eller vad man hade med sig.(har tyvärr glömmt vad det heter) 

 

 

Ett mysigt litet ställe by  utan för valletta.

 

Maltas flygplats Luqa är detta också en fin flygplats liten och lagom stor också för den delen.

 

 

 

En av maltas världs kända turist platser är detta och jätte fint bara av att se på detta får mig att längta tillbaka helt och hållet måste jag verkligen säga att det gör.   

Av anonym anonym - 19 november 2015 21:34

hejsan och hallå!

 

En helt lugn hemma dag i dag måste jag säga.

Hade tänkt mig gå på gymmet men kände samtidigt att i dag ska min kropp få vila samtidigt.

Så blir styrketräning i morgon kondition har jag kört nu 2 dagar i rad så nästa gång är då styrka.

Mage

rygg

armar

Kände att jag behövde variera på träningen lite också samtidigt.

Och ingen ny pt har ännu ringt till mig eller som jag trodde att det skulle göra men han jag pratade med i och för sig så hade för mitt namn och mobil nr så får se när det ringer.

I dag är det 19 november som en familje med dog 2012  känns rätt skummt att det ännu kan kännas som om det var igår det hände.

Och själv klart tycker att det är helt ofattbart också för den delen önskar ju till och med att det vore min sons pappa det här.

Men annars har det varit ganska tråkigt väder var och handla lite barnmats burkar till sonen och sen också en broccoli som  jag ska mixa ihop koka först och mixa ihop och ha till sonen.

Det finns ju knappt vegetariska maträtter ju som hipp semper mm har.

Så nu är time att börja laga själv som min trevliga mamms har smått börja tjata på mig om.  

 

Kunde inte låta bli hittade i dag ett par bilder i från mitt älsklings resemål som är malta visst det kommer bli tungt att åka dit när man är beredd på att göra det så klart.

Men deras goda tårtor och kakor som dom har och sen deras vackra miljö som dom har mm.

 

 

En helt underbar choklad kaka var detta vad jag kan minnas dom vet verligen vad dom bakar tycker jag. 


 

 

Detta var nån sorts cola kaka med grädde på och underbart gott kaffe till också.

 

   

 

 

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards