Alla inlägg under december 2015

Av anonym anonym - 24 december 2015 22:30

hejsan hoppsan

god jul på er mina läsare !

jag vakande tidigare än vad jag brukar över att lilleman höll på att börja sjunga som han gör då och då också och vara på väldigt gott humör också så klart.

i dag är det iallafall jul afton fattar inte att det är december precis eller helt skumt om man säger så

då i mina ögon.

och nästan månad fyller lilleman 1 år.😮

I dag har vi inga speciella planer förutom gå ner till hamnen och bada som mammsen ville göra, själv bada som vanligt i poolen utan pappsen denna gång till och med och han tyckte jag var en fegisf för det också ett tag.

lilleman hördes ända ner till poolen så var bara hålla masken tyckte jag att det var.

så lunchade med skrynkliga potatisar i dag som jag tyckte var väldigt torrt och inte alls gott eller men åtminstonde helt okey var dom men inget som jag vill äta utan tillbehör.

och pappsen hade rena oturen också medan han väntade på mig och mamms så var det en bil som skulle backa och precis där papps och vänta och bilen backade på min papps men inte så han dog eller något åt det hållet så blev en skråma på armbågen och fick skjuts till akuten där dom putsade såret på honom också sen gav honom stelkrampspruta också sen plåstra om såret på honom och sen satt gasbinda över såret.

märktes att han tyckte eller fick dåligtsamvete på något sätt.

på kvällen så skulle vi ut och käka men blev till slut att vi bestämde oss för pizza allt hade dom höjt priserna på restaurangerna

Av anonym anonym - 23 december 2015 22:28

Hejsan hoppsan!
Jul afton i morgon känns helt galet helt ärligt.
I dag bestämde vi oss för att åka till botaniska trädgården som finns här och sägs vara väldigt fin också för den delen.
Så vi packade ihop här lillemans saker som behövdes och det vi skulle ha också.
Taxin kosta 4.70 euro.
Och vi var i trädgården ungefär en timme gissar jag allt på också.
Sen hem vägen så stanna vi på Kina resturang och maten var katastroff både för mig och pappsen men Mammsen hade i allafall tur med sin mat i allafall.
Sen blev det en kopp cappucino som var helt okey medan päronens kaffe var inge vidare sa dom.
Sen nu på kvälls kvisten så har lilleman fått för sig att man ska skrika utomhus hur man än försöker att hyscha ner honom. :-0
Men går nog över hoppas jag i allafall.

Av anonym anonym - 22 december 2015 22:13

Är i dag 7. E dagen här på Teneriffa i dag solen har gassat på bra.
Hade en aning svårt att somna igår efter att pappsen hade lagt sig eftersom han hade druckit för mycket och sen också att han då snarkar så man blir irriterad som bara den.
Vet ej hur många gånger jag behövde ta och knacka på honom pga av detta men väldigt irriterad var man egentligen.
Blev ner till hamnen i dag där päronen skulle bada plus att vi käkade på hamn Resturangen jag åt potatissallad men blev sen senare glass portion som hette mombasa samma som jag sist åt när vi var här för 8.a månader sen.
Så har annars i dag bara vart i solen fått rejäl solbränna också.
Sen kvälls promenad med pappsen och sonen blev det också kände jag hade fått för mycket sol på bröstet i blir ta min klänning med armar i morgon så både ryggen och bröstet får ta det lugnt

Hamnen

Min glass portion mombasa

Av anonym anonym - 21 december 2015 22:42

Hejsan!
Vakna av att Mammsen började moppa golvet inne hos oss när pappsen tog en promenad med sonen på morgonen.
I dag hade dom lova regn i stort sätt hela dagen också som jag hade förstått det också samtidigt.
Vi hade inte planerat något speciellt i dag eftersom pappsen skulle hjälpa henne vi var på middag hos härom dagen med lite saker som hon behövde gå igenom samtidigt också.
Så pappsen bestämde sig för att stanna hemma och laga en sallad till oss till middag.
Så gick jag sonen Mammsen ut och tog en kopp cappucino och fy vad det blåste trodde hela klänningen skulle fara rakt upp i ansiktet på mig så string trosorna syntes på mig så försökte verkligen hålla ner klänningen så gott det gick i allafall.
Sen fick jag tag på cappucino i dag 1 förpackning har inte köpt kapslarna ännu det gör jag nog i morgon eller över morgon först chockocino och sen cortado latte maccahiato kapslar.
Men vet nu vad jag ska ge sonens gudmors familj i julklapp och det är en kaffe maskin med 1 förpackning cappucino och 1 förpackning nesquick choklad som är för kidsen.
Bara att hoppas att maxi har kvar kampanjen på dolce gusto maskinen.
Tycker dom förtjänar en sån maskin och vet att hon har vart lite inne på detta också .
Men har annars i dag blåst men vackert väder har det ändå vart men på kvällen kom en liten skur innan kvälls promenaden.:-)
Handla helt underbara vindruvor i dag precis som mandariner också.

Helt underbara vindruvor har dom här.

Av anonym anonym - 20 december 2015 20:50

Hejsan & hallå!
Har i dag varit fint väder på morgonen men har blåst bra.
Röda veckan kom i morse eller om det redan började på natten lite osäker.
Så efter frukosten så blev det pappsen och mitt morgon motion i poolen på 2-4 varv denna gång i dag.
Och det var den finska tanten som är i poolen 2-3 gånger varje dag som var och simma samtidigt ( har tyvärr inte berättat så mycket om henne ) gissar på 50 nånting pratar finska som nästan alla andra här på hotellet också.
Men hon simmar 3-4 gånget om dagen i allafall.
Så var vi dag ner till stranden otroliga vågor var det också hade nästan.
Så stog det en gubbe som föreställde Poseidon också som jag tog bild på tillsammans med Mammsen.
Och han var rolig för han släppte sin roll son Poseidon när han såg min son gullade lite med sonen med att klappa på huvudet o ge en släng kyss till honom också.
Sen var vi på middag i dag också hos pappsens första fru som bjöd på nån fiskgratäng och som gjorde att jag nästan på en gång fick springa wc.an o göra nr 2. :-0
Kändes lite pinsamt men tror det hade mycket med musslorna att göra som gjorde mig dålig i magen.
Plus att jag käka för mycket också samtidigt också.
Men nya tag när man kommer hem som sagt som pappsens första fru också sa till mig.

La Palma är denna som man kan se då och då från Teneriffa

Av anonym anonym - 19 december 2015 21:45

 

hejsan hoppsan!

dagens projekt är att vi skulle till bad poolerna som finns här och som är väldigt populärt också kan man nog säga.

så blir att man får förbi pappsens första fru hus bland annat ligger åt det hållet .

pooler med salt vatten är det också är det så på det sättet så blir det ju att man ha badat i havet i allafall.

är ju ingen som gillar att bada i havet och aldrig gjort på länge eller sen min första utmåla ds resa som var till gran canaria när jag var och bada och kom  nästan en sån här otäck ström plus gult flagg sen där efter har jag inte vela bada mer i havet som.

Sorry att bilden hamna ovan för i stället än på sin rätta plats under texten som jag annars hade tänkt mig.

det blev i allafall fint väder och fick lite färg på kroppen också fick jag.

 

 

 

 

 

 

 

Av anonym anonym - 18 december 2015 21:00

hejsan

slapp dag i dag kändes det lite som  tog en promenad in till stan och kollade runt lite mammsen försökte hitta en klänning som hon skulle ha på sig när hon skulle ner till havet också.

själv har jag svårt och hitta vad jag vill ha för klänning men jag passade på att titta runt jag också om jag hitta nån i samma butik som men det gjorde jag inte Inte mammsen eller.

åt frukosten men fick bara en kopp kaffe i mig blev lite bråttom för att pappsen ville ha sin morgon sim tur som vi har här.

så jag körde mina 3 varv nu på morgonen innan jag tog och duscha av mig kloret mammsen pekade mot duscharna som finns där.

sen efter detta tog vi en tur en Promenad in till stan och pappsen förberedde en sallad under tiden när vi var borta med lilleman en stund samtidigt också.

sen ännu en sim tur i poolen också blev det med 2 varv sen senare på kvällen blev det en promenad och pappsen gick förbi ett spa med där dom hade dessa fisk som nafsar på fötterna vet ej vad dom är bra till för men men han var nöjd.

och jag sprang in på en butik och handla mjölk och Philadelphia ost till mig att ha till frukosten som jag har här.

sen innan vi gick och lade oss så bestämde vi oss för att gå till vatten polarna i morgon och slappa där nån timme ska visst vara väldigt och var ett måste angående pappsens första fru också  så man får se men det är något som jag skriver om i morgon i stället.

sen bara hoppas att jag inte får mardrömmar i natt igen som jag hade på morgon natten.

 

 

Av anonym anonym - 17 december 2015 20:45

hejsan hoppsan

 

vakande tidigt och visade sig att dagens planer blev att promenera upp till Lidl som mammsen visst ville trodde att hon skojade med mig när hon sa det visst hon nämnde det redan igår.

Men först var det packa det man skulle pappsen skulle inte med sa han men jag vet att det var en bort förklaring med tanke på backen och sen bara rakt upp.

men vi skulle få sallad när vi kom hem i allafall lovade han så man käkade frukosten tog min lilla motionssim  som jag har på morgonen med 2-3 varv inte många men ändå lite i allafall.

sen blev det Promena med mammsen och sonen till Lidl det hela gick bra men rätt tungt var det med barnvagnen i allafall.

men det blev allt en lång rutt dit och hem det hela tog Rut två timmar.

när blev det det till poolen simma 2 varv då också var det.

på kvällen n promenad in till stan också blev det och snurra runt lite. 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards