Alla inlägg under februari 2016

Av anonym anonym - 11 februari 2016 21:39

Hejsan hoppsan

älskade blogg läsare både nya och som följer.

Denna dag vakna av jag klocka och plus min mensvärk som höll på att göra mig galen i natt nästan.

Och plus att jag hade lite för varmt också i natt ,så får hoppas att denna natt inte blir sån hoppas jag.

Gymmet i dag blev det och körde en stund på löpbandet och orkade knappt springa kändes det som fick ta en liten paus vet inte om det är att jag är på väg att bli förkyld eller om det är något annat.

Men jag kände mig smått krasslig på morgonen och rätt seg i kroppen och kände mig osäker på om jag skulle gå och hålla henne köra upp mig på uppvärmingen eller om jag skulle ta och köra själv.

Men men det är annan historia.

Har varit lite full  fart här massa polis bilar och brandbilar har åt av och an och man har ju själv klart undra vad det har hänt så klart.

Var aldrig ute vid det tillfället eller.

Men det gick bra på gymmet i allafall och min pt träning också så klart.

Sen blev det en lite promenad på kvällen också som en lite extra puff på det hela .

lillen har annars varit på väldigt gott humör också hela dagen min lilleman.

Och sonens gudmor har jag inte hört av alls nu bara prata om sin gubbe som jag har svårt och förstå att hon bara tog tillbaka efter misshandeln som hon allt påstog.

Jag kommer aldrig våga lämna min son hos dom helt ärligt det känns väldigt tveksamt som sagt.

 

Av anonym anonym - 10 februari 2016 21:37

Hejsan hoppsan!

var en lugn dag i dag i stort sätt, vakande på jätte bra humör av min goa klocka som jag kallar denna också.
pappsen skulle till gramma i dag som alla andra dagar i stort sätt om man säger så då.

så pappsen gick så blev det att jag fick ordna frukosten till henne som vanligt och sen också ge lilleman en semper green smoothie som den heter också.

Bytte blöja på honom och bytte kläder på honom min lilla mubbs.

satte sen ytterkläder på honom för att gå ut med honom sen stoppa i vagnen och sen på med regnskyddet också så han inte skulle bli blöt eller sufletten eller precis för då blir det väl att det bara droppar på honom för det har regna igenom hela saken.

Men det blev i dag en 2 timmar promenad också men även om det regna så var det ändå skönt och få komma ut och röra på sig så klart och lilleman sov som en stock precis hela vägen.

Och mammsen hade visst städat också och hade precis blivit klar när vi ringde på dörren också för den delen.

Och sonens gudmor har jag inte hört av misstänker att hon tycker att jag inte riktigt var förtjust i att hon tog tillaka någon som misshandla sina barn.

För det är något som jag aldrig skulle kunna göra att be flytta tillbaka och som nu har gjort att jag inte kommer våga ha min mubbs där  hon får då komma hit och vakta honom om det behövs.

Men men den värsta regnskuren kom då när vi var vid hornsbergstrand också så det blev att byta kläder och hänga på tork.

Var sen in till nelly och hittade en snygg topp som jag beställde också

blir väl att beställa i bland men inte för ofta.

Som är svart misstänker lite genomskinlig men det är bara att ha mörkt under så.

Kollade igenom lite annat som jag har lagt märke till som jag måste köpa.

det är allt en ny locktång har en som nog ha börja göra sitt tror jag.

Av anonym anonym - 10 februari 2016 00:20

hejsan & hallå!
Ägnar till Er som har skickat kommentarer och att jag kanske hjälpte till med att reda ut saker , och ge bra svar.

Vaknade i dag av min kära väckar klocka ( 1 app) sleep sciene) som räknar ut sov timmar från start, ett logg och diagram på hur natten vart sen man man starta klockan
Med olika natur signaler från fåglar till regn väder etc etc
(Rekomederar denna varmt)

Kom upp vid halv nio prick efter att jag tog tillbaka min fågel signal har provat lite olika men hittills bara denna fågel som funka.
Lekte med sonen lite gav lite små bitar bröd nu har han kommit in i fasen att vilja ha samma sak som jag inom mat.
Klockan 10:30 fick jag ta och väcka mun mamms hade ju min pt i dag också som var 11:40 och jag brukar vara en halv timme i förväg så man får värma upp ordentlig plus egen tid innan också så klart.
Så tog och sprang ungefär en halv timme innan.
Körde på hastighet 7.9 - 80.1 var lagom och tog 2 några minuters paus också.
På kvällen blev det bakning av semlor :-) ända jag inte tycker om så är det mandelmassan alltid att det smakar urf.
Gjorde bullarna någorlunda stora men samtidigt lagom stora också.
Så jag valde laga min med vispgrädde och choklad medan min papps/mamms tog vanliga orginal.
Haft en störande kille som först skickade mig ett meddelande där det stog han var kåt som fick mig att bli irriterad hur kan man tro att sex går före sitt barn? Visst jag har inte haft sex på länge men har inte haft något behov eller sug efter det eller plus att jag inte är ute efter något förhållande eller på gång har min lilleman och som den här killen inte vill förstått
Plus att jag har fort bearbetar det sista inom min förra sambons olyckan med en stor balk över sig
.och detta var inget som han hade respekt för eller
Skrev till att det var dumt gjort och respektlöst till 100% också.
Och att det är lätt att vara efter klok också efter man skrivit och hunnit sända.

 

Av anonym anonym - 8 februari 2016 22:05

hejsan hoppsan

 

i dag visade sig att man lilla älskling hade krypit in till mig reagerade av ljuden på golven och att det var lite annorlunda ljud också.

Så när jag öppnade ögonen och ännu helt nyvaken så då satt min lilla skrutt på golvet och tittade lyckligt på mig.

Men det var en mysigt överaskning med att vakna till.

I dag blir det att betala lite mer på skulden också som jag har till mammsen så att den blir undan stökad för antar att det blir så på nästan teneriffa resa också men ska väl försöka köpa egen mjölk ändå bara jag som har det i kaffet.

Och andra saker som kanske behövs.

I dag blir det då dansaerobics på kvällen    men blir riktigt skönt och få dansa av sig lite också.

Mitt på dagen var vi och handla jag och min mamms och min son ,som nu i dag mår bra rossla lite gör han.

Var till maxi där jag handla också kaffe mjölk ny tandkräm för att prova mig fram än bara oral b stuket som jag kör.

Plus att jag köpte sån här tandtråd på pinne också .

Jäst och margarin för semle bakningen i morgon efter träningen.

Det är ju ändå semlans dag i morgon så och den är ju bara en gång om året plus att man kan frysa in bullarna också.

Det är kul och baka som sagt och speciellt om också uppskattas också så klart.

Av anonym anonym - 7 februari 2016 22:56

Hejsan och hallå!

 

Har i dag vart snuvig eller smått snuvig,matade min lilleman också

som nu har blivit förkyld och som hade medda vaccin och göra tror jag att det är eftersom det kunde allt komma såna bieffekter men det här skulle ju vara runt nästa vecka det skulle komma som jag hade förstått det.

Förhoppningsvis försvinner det snabbt också hoppas jag.

Tog en promenad med honom också efter frukosten ,men fick en aning dåligt samvete efter att jag hade kommit hem och fick veta det är en lite förkylning som lileman allt hade fått.

Men han somnade vid rålisparken och sen sov han ända hem via karlberg och hornsberg och sen ännu en stund i vagnen hemma också.

Egentligen var det ju planerat att jag och min mamms skulle gå och träna men det blev aldrig av precis.

Men förstår min mamms samtidigt också eftersom hon har fått vaka med lillen,pga hans förkylning.

Eftersom jag har ep och får anfall 1-2 gånger i månaden anfall på natten som det alltid har varit så kan jag inte ha honom i samma rum som så man inte skadar honom på något vis för det är ju  inte bra alls.

Så hon hade vakat med honon ända till halv fyra på morgonen som jag hade förstått detta pga snuvan som han fick.

Förhoppningsvis ingen feber eller men väldigt grining och vill vara upp i famnen hela tiden också.

 

Men även om denna lilla incident har varit så var det en underbar promenad i solen och man inte alls behövde frysa eller .

Och lilleman sov i stort sätt hela promenaden också man hann laga frukosten till mammsen också som hade sov ända till halv tolv ungefär.

Och sen vakna lilleman och kände att han bajsat så fick avbryta hennes frukost tills han var klar angående blöjbyte också.

Annars har man lekt med honom och läst bok för honom lite olika böcker också .

Och så har han sovit länge också varit ändå på strålande humör också full med energi också.

I morgon får mammsen vänta 14 dagar med fortsättning av skuld betalnngen så att jag kan köpa hem lite saker mjölk och yoghurt (valios laktosfria) och kaffe eller kapslar så att man har nu är nästan alla slut plus att jag måste flytta på min sl kort så jag kommer till sats bromma också i morgon .

Plus att veckan där på så ska jag ta promenad med en vännina och hennes jämåriga dotter som min son så att man har pengar och inte behöva göra bort sig eller med tanke på att jag har lova henne detta med tanke på att hon bjöd mig sist då så känns det mer än rättvist att ta och bjuda henne på fika denna gång.

Och något som jag måste också säga till mammsen i morgon också så hon inte tror att jag gör någon bort förklaring gissar ändå på att våran teneriffa resa ändå blir i mars/april.

 

Av anonym anonym - 6 februari 2016 23:37

hejsan och hallå!

 

Har i dag vaknat halv nio men kom upp halv tio är i nån trötthets period för tillfället verkar det som.

Har en klocka som heter sleep science och älsklar den klockan också

den räknar ut hur många timmar man sover efter man har ställt in  klockan på den tid man vill vakna.

Sen räknar den dåut hur många timmar jag har sovit och har sett bra ut också för den delen tack och lov.

Väckar klocks singnalerna är i från fågel till regn åskväder etc etc massa av olika ljud det som man tycker passar.

Själv använder jag fåglar eller bönsyrsor.

Ha i dag varit en lung dag mina vanliga promenad med lilleman och har vart väldigt varmt också i dag så tog på mig precis lagom me kläder också för en gångs skull.

På kvällen melodifestivalen och själv tyckte jag att det inte var så väldigt bra låtar förutom 2 stycken och båda gick till final.

Först 2 av dom andra bada nakna den var mer tonårs låt i mina ögon och sen rik den var också mera ton års stuk på.

Men dom jag verkligen gillade och var helt okey skickades till finalen i allafall så det kändes bra för min del även om mamms var lite smått grining över att den här mimi inte kom med.

Så få man se nästa helg då vilka det är som uppträder då.

Prata med en kompis också som tyvärr har nästan bränt ut sig helt och hållet också men försöker nu vila så mycket det går och försöka hitta något nytt etc etc vill inte riktigt gå in på detaljer eller än detta så.

Men angående utbrändhet och stress har jag ju själv vart med om och det är ju en riktigt plåga också det är det ju.

Av anonym anonym - 6 februari 2016 00:15

Hejsan & hallå!
Hade en väldig mammig son i morse och då menar riktigt speciellt mammig.
Har väl mycket med vaccinerna som han fick också men hon sa att det skulle bara vara det 4.e vaccinet som hade biverkningar.
Så på förmiddagen så tog jag en promenad först upp till Fridhemsplan med lilleman eftersom jag hade ärende till Apoteket beställa hem Frisium också som nästan var slut. Egentligen skulle ha gjort igår men glömde det hela.
Sen blev det 1 promenad till maxi och handla mineral vatten Loka crusch har jag för mig att det hette med päron smak med fruktjucie från päron ska jag välja mellan den med jordgubbe och päron så hamna nog jordgubben på 1 plats.
Har aldrig vart nått fan på päron precis.
Sen den vanliga rutten så vakna lillen vid dn skrapan ungefär och var sen vaken ända hem.
Men så blev han väldigt mammig igen och sen på kvällen efter han hade somnat hörde gråt pappsen kom in till mig lillen var helt snorig :-( så gav honom en liten nappflaska mjölk då upptäckte jag att han var väldigt rödprickig i pannan.
Men fick honom att somna om också så klart men får se hur det nu blir i natt så klart.
Om det blir så att man han ska stanna inne eller om man kan gå ut med honom man får se.
Men visst det 4.e vaccinet kunde bli så här med bieffekten när bebisen får vaccinet för ett och ett halvt år.
Men nu har han i allafall fått den bra det.

Av anonym anonym - 4 februari 2016 22:18

hejsan och hallå

Sov riktigt gott i natt också ,det har jag verkligen gjort.

Och i dag så skulle jag till gymmet sats fridhemsplan och ha min pt där.

Lillen var rätt kläning av sig i dag också kanske har lite med och göra att han fick vaccinet i går och sen kan det komma olika effekter också så klart.

Men vad han har gjort idag lilleman är att vara otroligt törstig och sen vela vara i famnen myycket.

Vid 11:00 var jag till gymmet och gick på bandet ungefär halv timme i någoluda snabb takt.

Skickade grattualtion till min systerson som nu har redan hunnt bli 15 år.

Känns väldigt konstigt och systerdottern blir 19 nästa månad.

Och sen om inte lillen hade kommit 29 januari så hade  hade han fått komma ut i dag den 4 februari men 2015.

Men men så på gymmet gick det jätte bra var mycket ben i dag så var man rätt trött eftråt.

Men det var kettlebell och sen som knäböj fast man rörde sig ¨10 steg åt varje sida också.

Sen skivstång med 2,5 kg vikter på till hjälp också med att lyfta upp höften från golvet.

Och sen ställde mig på vågen när jag kom hem innan jag duschade och tvätta håret (äntligen) så hade jag gått ner lite nu.

Men det kändes skönt i allafall men hoppas verkligen nu på att jag kommer gå ner mycket.

Bad min pt skicka lite tips och råd på mat kanske köpa hem nån kyckling då och då.

Inget man har våga äta eftersom det sägs är instoppad inboktika i.

Men nu tog jag bara det som exempel.

Var sen på promenad med mammsen också ner till rålis och parkleken där men vi var ute så lilleman fick titta på att det finns andra barn i allafall.
Blev tvungen att gå hem en sväng för att byta jacka också för det plötsligt hade blivit kyligare ute nu också.

Och mina vantar också fick jag ta på mig också som jag inte behövde när jag var till gymmet 11:00 - 12:00.

Sen fick jag ett sms i dag av sonens gudmor och jag trodde allt att hon skämtade,när hon sa att pappan till barnen som hade misshandla den ena flyttar tillbaka till dom.

Om jag hade råka ut för sånt så skulle jag inte äns tänka tanken att ta tillbaka honom efter det han har gjort vare sig om jag ville eller inte ville.

Men när man misshandlar ett barn så det är värsta man kan göra är att ta tillbaka personen för då dröjer det ändå inte länge innan det händer något likande igen.

Och till och med min dejt tyckte att det var helt fel gjort och kändes inte bra alls eller.

Så då är vi 2 i allafall med samma åsikt också om detta.

Men det fick mig samtidigt också att tänka kommer jag någonsin våga lämna min lilleman hos henne om han är där det skrämde mig ganska mycket helt ärligt.

 

 

 

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards