Alla inlägg under mars 2016

Av anonym anonym - 23 mars 2016 23:45

hejSAN och hallå

 

hostan är nog på bättrings vägen nu känns skönt också samtidigt 

om man tänker positiv också.

men det som är kvar är hesheten  och som var ganska jobbig 

nu på morgonen också 

men sen började det lugna sig som tur var så man kunde på några

ord ur sig i allafall men så svårt nr man måste ropa på lilleman hela

tiden också för han inte ska dra i sladdar eller något annat.

energin och min ork har vart pö om pö men lyckades i allafalö

 ta mig ut på 2 promenader i ett växlande molninghet/regn/sol

rätt så kyligt men var på packafd med lång tröja munktröja och min

 

fleccejacka också och halsduk var precis lagom också.

men visst kyligt var det inget jag kan klaga på som sagt eller  något sånt

på promenaden vid lilla väster bron var det plötsligt pådrag med polisbilar

och tänkte genast det här terrordåd som var i Bryssel igår så lågt och

fegt att oskyldiga blir skadade/dödae pga fegt typer.😡

Så fick mig att tänka på det när polis bilarna kom stormande

förbi på lilla Västerbron .

Hemma sen var det lugnt lilleman sov i vagnen också sen blev att gå och handl

lite mat till honom .

fick senare gå igen för att handla couscous för att ha hemma mammsen

som ville ha det till maten.

och jag åt broccoli såsen med pasta.

lite tjafs också mellan mammsen och pappsen som hade erbjudit att cykla

och handla som mammsen inte ville för att han var ganska berusad .

och flippade ut när jag sa att jag hade erbjudit mig i stället ville ändå

ha en egen tid promenad så.

 

Av anonym anonym - 22 mars 2016 23:27

hejsan !

 

hostan är bättre i dag men rätt hes fortfarande är jag tyvärr.

tänkte på min syster i dag och nu har det vändt för henne helt och hållet måste jag säga.

nu mår hon bra kondition också och slutat med denna sluta röka medecin och adhd medeciner som jag har förstått detta också.

sen ringde Pia Johansson till henne och fråga om hon ville vara med i en föreställning med henne som visst skulle handla om adhd.

så blir riktigt spännande och höra om detta när repitioner börjar etv etc men det var verkligen skönt att höra att det nu har börja eller börjat vända för henne nu.

och ha sin syster tillbaka också.

så det kändes helt underbart för min del närjag fick höra om detta också så jag nästan började att gråta också för att det kändes så skönt.

eftersom man har vart orolig över henne också och hur hon har haft det också så måste det ju kännas skönt att saker har börja reda upp sig.

inget roligt väder i dag mulet och snö blandat regn har det varit hela dagen också i stort sätt 

jag sov till 10:00 i dag med att hosta halva natten också så att pappsen kom in och trodde jag hade ett EP anfall.

och sen frågade när man kom upp hur jag mådde också 🙂 men kan tänka mig att man knappt hörde vad jag sa också till och med.

men efter kaffet blev den bättre som tur var i allafall så kunde berätta att jag hade sovit bra men art man hade en jobbig hosta.

så man får se hur denna  vecka blir nu också om man kan börja förbereda sig att börja träna igen eller väntar nån dag till.

sen hade kommit ett meddelande av systerdottern till mammsen också som hade bestämt sig för att ansöka till poliskolan och det är ju verkligen strongt gjort måste jag säga  kommer ju bli tufft också men vet man vad man vill så ska man ju satsa på det.

jag skulle ha valt lastbil yrket men eftersom jag har min ep så passar det inte eller men sen mitt andra  intresse är ju träning / kost/Hälsa så det är nog något som jag skulle kunna tänka mig också att jobba med tror jag också skulle trivas med det också så klart.

Lilleman har vart på bra humör hela dagen också och full med energi också.

jämfört med oss andra tre här också.

 

Av anonym anonym - 21 mars 2016 21:49

hejsan och hallå!

 

 

rösten är bättre i dag i allafall och inget jag eller klagar på för det ska man inte även om det är lite jobbigt att vara hes.

men hostan är bättre i dag visst gjorde väl lite ont när man hostan.

sen en förmiddagspromenad med lilleman så att han kom ut och kunde sova också  Som vanligt också ,men jag var helt out när jag kom hem var verkligen helt out också ville nästan bara sätta mig ner och inte röra en ända fena eller.

men otroligt vemodigt att avboka danspasset och kändes riktigt tungt också tycker det är så himla jobbigt inte få träna på gymmet eller bara hoppas på att man blir fort frisk igen så man kan börja gå igen och träna.

så vad mer kan man säga om denna jaga sonen så han inte kommit åt gardiner och andra roligheter att dra ner eller försöka dra ner saker på golvet.

något som han älskar att göra också.

sen efter att han somnade så passade jag på att baka plus baka dom saker som jag tänkt i påsk men berättar mer om det då om man kommer i håg så klart.

 

 

Av anonym anonym - 20 mars 2016 21:43

hejsan!

går nog inte säga än detta en bra dag men ändå inte.

jag har nu över ansträngt min röst så att jag nu knappt kan prata alls .

planen var ju att spara på den och inte anstränga den alls överhuvudtaget eller.

men det jobbiga är ju när man har en liten som man nästan måste ropa hela tiden eller göra något annat som gör att man måste prata på något vis.

blev en promenad och kyligt var det också som bara den 😯 Tyckte åtminstone jag i allafall helt ärligt plus skämdes lite över riv märket i ansiktet också samtidigt gjorde försökte gräva ner munnen så gott det gick i halsen duKen.😳

Som jag berätta igår så har jag ju en liten noja över detta också som sagt.

lilleman sov länge som han nu har gjort ocksådom här dagarna också är väl inte helt frisk han eller men ändå friskat och jag på andra plats.

 Den värsta är min kära mamms som vart sängliggandes nu nästan 2 dagar, och min papps han kör på sin tradition huskur med  rå vitlök på smörgås med tomat och ost.

och jag med några koppar te i jämna mellan rum och strepsil som jag måste få i morgon egna så jag inte använder upp mamms alla strepsils med tanke på att hon är ju sämre än mig.

nu på kvällen så kollade jag på croccodile dundee en av mina favorit filmer är detta också bad pappsen ta hand om lilleman också undertiden trodde jag som kom krypandes in till mig hela tiden också i stort sätt men gav upp till slut men då hade pappsen kommit in också som vart trött och ville lägga sig och fråga hur man skulle göra.

fast jag försökte signalera lugnt att jag inte kunde sjunga men att ordna vällingen till honom och sen byta på honom också.

så själv klart så skulle pappsen in till mammsen och berätta detta som genast försvara mig efter att hon  hade hört mig med att jag måste vara tyst och inte anstränga rösten alls som han inte brydde sig om min papps.😑

 Så ladda medecinehållaren gjorde tecken språk till mammsen undertidén när hon sa nånting också men men prat förbud och små jobbig hosta också är detta.

men tog och kröp ner tidigare i dag kände att jag hade behov av detta.

avboka danspasset i morgon  kommer bli skit jobbiga dagar utan gymmet det vet  jag promenader är ju inte samma sak som gymmet.

Av anonym anonym - 19 mars 2016 22:41

hejsan och hallå!

började i går kväll redan med hosta och att jag höll på att bli hes men ända positiva är att jag inte har ont i halsen men hes och hostar mycket.

så det blir att ta det lugnt nu under helgen och ta promenader i stället eftersom det inte är så ansträngande som gymmet är också.

så lilleman mår bäst och jag kommer nu på andra plats och mina päron sist mammsen var helt febrig och helt blek också  är hon.

så alla är dåliga på sina sätt här hemma äns jag tur med är att jag inte är febrig så det var jag nog vara väldigt tacksam för i stället och se som positivt också så klart. 

Förhoppningsvis bra på måndag och att mitt sår i ansiktet har blivit bättre och syns inte så samma sätt som nu.

 För igår morse när jag skulle pussa min son och krama om honom så gav han mig en rak höger och hade oturen med att riva mig samtidigt också så försökte dölja med foundation på det så man inte såg det konstant.😳

har  lite noja av att ha saker som syns ansiktet tyvärr hellre nått på armar än ansikte.

i morgon så blir det att ordna strepsil antingen honung citron eller jordgubb eller båda två.

hatar hosta berätta mer hur det gick i morgon och hur hostan är.

alla är vi dåliga här hemma och blev nästan det alla på en gång.

Av anonym anonym - 18 mars 2016 23:45

hejsan och hallåm!

en dag som började bra så klaga ska jag inte göra eller i allafall.

har päron spm blivit dåliga också nu.

själv stack jag till gymmet runt halv elva så att man kunde värma  upp sig någorlunda också.

men allting gick i allafall  så inget också  är nöjd med passet också för den delen.

och på hem vägen märkte att buss 50 gick andra vägar också avspärrat på lindhagens gatan och ett av våra kvarter löngre uppåt också.

massa brand bilar och polis bilar och ambulanser var det också .

fick reda på senare att tomm lokal  hade börja brinna också ganska otäckt också var det.

middag tidig middag också det skumma var att jag inte var hungrig sen senare på kvällen vid käkade runt 15:00 - 15:30.

men febrig känner jag mig inte eller sjuk så kanske ändå allergi visar sig i allafall.

sen till Beck filmen blev jag totalt krasslig också lät som en kråka nästan och lite rethosta också  men det visar sig.

Av anonym anonym - 17 mars 2016 23:45

hejsan och hallå trogna läsare och nya läsare!

hade ett anfall på morgonen mellan 01:40 -02:10 runt 5 minuter om jag räknar det rätt.

och det var den kortaste hit tills i allafall inte äns min papps hann in till mig eller eftersom jag brukar låta helt annat också jag brukar säga som en gris ungefär.

men rekord kort var den i allafall .

lillen var pigg och glad men fortfarande väldig klänig av sig man fici inte sätta ner honom på golvet utan att bli ledsen som han kan bli lätt när han är dålig också.

han lyckades riva under näsan också vid näsborren också som han också har men av sig snuva och allt gnidande också.

så där var man ett team också.

vakande ganska krasslig i dag men inte att jag känner mig dålig eller febrig men nysigt 3 gånger har jag.

mitt paket i från hm hade kommit i dag också eller närmare på dagen i går.

bestämde mig för hämta ut detta också så det inte blir nån försening på det hela och det var 2 mobil skal från h&m ett i roseguld och det andra i guld som tur var var det ungt stort paket så kunde lägga det i fickan snygga färger ett vanligt skal och sen ett vanligt med fram och bak lucka.

väldigt nöjd med dom  också måste jag säga så 3 skal har jag nu roseguld sen i guld och rosa också får se vad det blir nästa gång för skal.

tog min promenad också samtidigt kunde ta med och ha i fickan blev att gå runt 01:38:00 och så började min snuva att komma när på promenaden också.

kliande näsa som pågått hela kvällen plus små host attacker o kliar i halsen också .

men sjuk känner jag inte eller något .

Av anonym anonym - 16 mars 2016 23:16

hejsan och hallå!

sov riktigt gott i natt måste jag säga vakna av mig sjäv så klart och på bra humör också.

Men pappsen som satt i flygel rummet med lilleman när jag kom upp.

det visa sig att han hade blivit dålig också nu hade ont i bronkerna också och sen lät helt förjävlig också måste jag säga att det gjorde. 😁

sen hörde man hur dålig han lät också och funderade på att gå tull husläkaren också för att få veta vad det kunde vara.

och han kom tillbaka precis innan jag skulle gymmet och ha min pt träning där också så jag kom i väg rätt hyfsat tidigt ändå och sen stötte på en som verkar vara där då och då nu mera och som jobbade innan sats Fridhemsplan hade sitt vatten läckage också som dom fick 2014 när skyfallet i Sthlm var jag var ju aldrig med om den eftersom jag var i Finland då också som sagt.

men han är grymt trevlig också och rolig av sig så det är bara träffa på dom i bland också så det klagar jag absolut inte på närmare tvärt om det är bara roligare.😀Mm

Min pt träning gick kanon bra så det klagar jag inte på fick testa boxning  Putte liten erfarenhet har  man nog av det sen från min förra pt  men det var inte direkt samma som detta måste jag säga mycket mer olika varianter av Box rörelser också.

så var riktigt roligt också och det är verkligen en helt annorlunda träning också än vad dom här senaste har vart då det var riktigt skoj.

hoppas på att man får vara med om igen också måste jag erkänna också så klart.😀

Efter gymmet blev det en promenad med lilleman och den första sen han börja må bättre och sen också ingen feber och han var verkligen över lycklig med att få komma ut och tog verkligen lång stund innan han somnade o vagnen också som sagt.

så mammsen lilleman pappsen  😄 men inte än så länge.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards