Alla inlägg under april 2016

Av anonym anonym - 29 april 2016 22:00

hejsa hoppsan

 

har varit en lugn dag i dag.

Var med mammsen till plantagen i dag och innan dess hade vi den här äckliga så kallad

farmor här som låtsas att vara.

Som man bara satt och igonera ändå bara att höra hennes namn eller se henne får mig tyvärr

att må illa och äcklad.

Tycker det är bättre att hon låter oss vara i fred helt och hållet.

Men vi åke till plantagen sen mammsen skulle ha lite saker där i från också  och jag också

haha ska jag säga en ganska lång lista närmare ska jag väl säga att det är.

Men fick tag i allafall 5 sorter jag skulle ha i allafall s klagar gör jag inte, men har världens

träningsvärk sen gymmet i går också blev att lyfta 10 kg vikt.

Sen beställt en väska i från  hm också ska också beställa en laddare grymt snygg också

är den  i rose rosa bärbar också att man kan ha den i väskan också om man vill eller på

resor.

Och i morgon är det valborgsmässoafton också sen på söndag ska jag till öppet hus men berättar mer om det då har ju inte varit där ännu.

Men på tallink silja är det i allafall och silja symphonhy och samla hem lite poäng också.

Av anonym anonym - 28 april 2016 23:45

hejsan och hallå!

skor väder i dag även om det har varit uppehåll då och då.

Träning i dag på gymmet.

en lugn morgon också har det vart också så klart.

 Gymmet gick bra också lite tyngre saker var det också

för den delen angående vikter.

så fick jag veta att äckliga farmorn som hon låtsas

att vara skulle komma fy fan blir lika äcklad 

av det varje gång dom förstörde ett och halvt år

av mitt liv med fartblindhet, lögner , vara oärliga

av sig och vågar inte äns göra nånting fast hon vet

att hennes sjuka son våldtog mig.

det hade jag gjort om jag var mamma till en sån

som utfört det på nån så skulle jag göra åtgärder

kan jag allt lova än att ignorera det hela.👎 

Så vill inte äns ha denna människa hit och jag ignorerar

henne också så blir jag illamående och äcklad.

men nog med för denna gång även om jag ska börja

hos en psykolog så är det bara en sak jag kommer

ta upp det är om våldtäkten men kommer alldri

 att acceptera eller vill ha nått med äcklet och göra

sorry har jag bestämt mig så har.

folk som sårar,ljuger,oärliga,oseriösa ,döljer

saker sen dag 1 förtjänar ingen kontakt med mig göra sånt

så ger jag såna aldrig nån mer chans och bryter 

kontakten finns mer ärliga personer som sagt och

dom förtjänar kontakt med mig.

så är det.

vikten har gett mer positiva svar också nu

kändes helt underbart också så klart 

så även om jag nu bakar så ska jag inte

äta något av det bara göra andra glada

funderar lite på att göra någon hemsida

med mina bakverk ett par stycken till

att börja med typ 2-4 stycken bakverk 

som man kan och sen försöka lägga ut

på som alternativ och ta beställning

till ett rimligt pris.

 

 

 

 

Av anonym anonym - 27 april 2016 23:00

hej 

avrese dag är det och skitväder också såsom vi har

haft i stort sätt hela veckan också.

i dag blir den inteessant om dom har byggt om silja

symphony eller inte det visar sig som sagt om det är

så eller inte .

vi åkte lite tidigare än vanligt än vad vi brukar

göra men behövde gå till butiken plus att jag skulle

hämta ut pengar också så klart.

oxh handlade lite saker också kollade bland annat

frön också så klart men fanns inte dom jag ville

ha inom chilli tyvärr.

skulle då vara till nästa år då så att man hade

allting förberett till nästa och kanske nånting nytt

ockdå så klart inom grönsaker.

sen in till Helsingfors och silja symphony kändes

lite jobbigt det var den sista färjan jag åkte med

förra sambon också plus firade min födelsedag där

på den också med honom och mina föräldrar 

också som var med på denna.

så gjorde smått ont i det hela med att åka med

denna helt ärligt.

plus ingen speciell show eller på detta fartyg som

det var på silja serenade med jukka k och hans

dragshow.

a hytt med ingen resesäng till lillen denna gång.

dom hade denna gång nu lagt mer in alternativ

 på vegetariska mat rätter som mammsen var glad 

över också .

Av anonym anonym - 26 april 2016 22:00

hejsan hoppsan

i dag är det sista dagen här och i morgon ska det bli

att packa sista dagen här också är det.

kallt och reng men solen försökte ändå komma

fram också så klart.

lillens sandlåda skulle i dag komma och hustomten 

skulle också komma och ta i mot den.

senare började solen att skina så då passade

jag på att ta en sista promenad fick bli den vanliga

rutten så klart.

Av anonym anonym - 24 april 2016 21:38

hejsan och hallå!!

vakna av att mammsen kom in eller öppnade dörren till bastu kammaren men det positiva var ju 

matt jag hade hunnit komma upp i allafall så

på det sättet var det ingen panik.

 

ganska kyligt och kallt men solen sken .

promenad med lillen valde vägen förbi särkijärvi undersöka hur trottoaren för gångare och 

cyklister blev och såg kanon bra ut om jag ska promenera med lillen eller cykla.

sen på kvälls kvisten så började det regna igen och gissar på runt 2 timmar och vad händer

senare snöa 🌨.

som det nu fortfarande gör med stora flingor och vit mark också

är det också 😬.

så vad mer än detta kan man säg är ett äkta april väder som sagt helt ärligt .

Av anonym anonym - 23 april 2016 22:22

hejsan och hallå gamla och nya läsare!

fint väder på morgon kvisten men kallt tyvärr annars som igår.

en lugn dag kan man i stort säga samtidigt också så klart, frukost lite kramande

och pussande på lilleman som väckte mig också men ingen rak smäll på käften som

han annars också kan göra.

men åt frukost och drack kaffe och lilleman skulle ge mig stinky hela tiden som jag och

mammsen köpte till honom på serenade.

och sen pekar på stinky i muminboken också.

mensen hade nu kommit på morgonen ingen kraftig blödning i allafall så det

klagar inte alls på över huvudtaget.

sen senare så kom det en regn skur ☔️ Och sen gick jag och lillen ut så att kunde

somna en stund.

tillbaka sen så började det ⛈⛈åska några smällar

sen var det uppehåll ett tag också 🌤🌧 så regn igen .

middagen karelskapiroger också med äggsmör som vi kallar den och efterrätt

blev det ungspankaka med grädde jordgubb/hallonsylt.

 

så kom 🌧🌧 tillbaka .

när solen var väl framme eftermiddagen så kände jag mig smått tveksam till en ny

promenad iallafall men satte på sitt delen klädde på lilleman och bädda ner honom med en extra filt i vagnen också.

och vad händer så började det att hagla lite inte mycket tack och lov.

och på hem vägen blev bara värre och värre vid backen så började det 🌨🌨 snöa och 

på gick en halv timme ungefär 😮😮.

sen har det varit sol i stort sätt resten av kvällen också .

men ska försöka övertala mammsen att åka till nummela och butiken Hongkong där

så att jag kan köpa cayenne peppar frön som lockade mig men hann aldrig att göra det

och kanske nånting till också så att man sen har till nästa år plis köpa hem dom frön som 

tog slut nu denna plantering.

plus kanske nått nytt också men längtar hem nu till mina grönsaker och se hur det går 

för dom också.😜.

annars lugn kväll här har det varit och kollat på nån ny deckare father brown om jag minns 

rätt att den hette.

 

 

 

Av anonym anonym - 22 april 2016 18:56

hejsan 

vakna på gott humör med lite magknip så gissar mensen är på gång nu hade dessutom ett

anfall också från natten mellan tisdag -onsdag.

i dag har vädret vart väldigt speciellt på morgonen hade vart fint fick jag höra av min mamms.

vi planerade att åka till Ikea i dag och kolla på bland annat på en natt lampa till mig och sen till lilleman

2 grindar och sen blev det lite andra saker också potta och haklappar med ärmar ser ut som en lång tröja

ungefär.

eftermiddagen sen började det regna och sen snö blandat regn också 😯 och åska ⚡️⚡️☔️

En promenad sen senare på kvällen och lillen började sen gråta så blev att skynda sig tillbaka.

Och sen kolla på cheerleading VM i Florida där systerdottern är och tävlar nu.

så dom har 2 länder som är rivaler med samma energi som systerdotterns grupp också.

Av anonym anonym - 21 april 2016 21:31

hejsan och hallå!!!

vakande runt åtta i dag men sov riktigt gott i natt också.

lillen på gott humör när jag kom upp också och var glad också så klart ❤️.

underbart väder i dag även om det har blåsigt rätt bra också för den delen också.

hemma dag i dag kan man säga men vi planerade att åka in till Ikea i morgon också.

hustomten var och hälsa på också som vanligt som han alltid gör i stort sätt varje dag gör.

blev i dag 2 promenader också så fint väder så ☀️☀️☀️

medan lillen sov i vagnen så passade jag på att rensa i min låda så att jag ska omplantera mina

grönsaker i eller närmare lite av dom chilin varianterna och gurkan.

har ju lite olika grönsaker som ska planteras ner i dom.

sen bokade vi hem biljetterna trodde jag skulle på silja serenade men blev symphony i stället.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards