Alla inlägg den 28 januari 2017

Av anonym anonym - 28 januari 2017 23:58

   

hej & hallå!

när jag vakna på morgonen så kändes på nått vis att det var vå i 

luften men sovit gott trots dessa mobbing sms som jag fick  och en person som ej ännu insett behöver hjälp mår dåligt och vill ge andra människor skiten som bara är personens i fråga problem och inte vill inse det.

ett sånt sista sms jag skrev för der är Time att sluta ge andra skulden till något som dom är oskyldiga till eller gjort .

visst jag tog illa vid av dessa sns men brydde mig inte tänker inte ödsla tid och energi på en sån människa med psykiska problem har haft tillräckligt med såna typer . Jag hadectäblt att gå till gymmet i dag men blev inte av det eller att åka till min syster .

tog först en promenad med lilleman på c:a två timmar blev det underbart väder men kallt var det.

men skönt väder i allafall måste jag säga att det var ☀☀☀ men kallt.

mötte upp mammsen vid maxi och så tog hon över vagnen för Lill gubben sov ännu så .

hann käka lunch så plinga det på dörren så då var det en liten som frågade efter sin mamma.

jag hade precis hunnit med bakningen på mina cupcakes till att börja med i allafall.

bestämde mig för att göra tårtan sen senare på kvällen också .

eftersom det är mera avancerade saker än detta.

 Men grymt roliga att baka är dom i allafall  det måste jag säga att dom är i allafall.

och ju mer tårtor man bakar desto mer lär man sig också för den delen.

ska ge er receptet på den också samt dessa cupcakes också så klart.

men i enskilda inlägg i allafall ska det vara i allafall.

men ska lägga ut två bilder i från promenaden.

värdelöst att dom hamna ovan för all text avskyr verkligen blir i allafall så när man gör det via appen tråkigt.

men bakningen på tårtan gick bra i allafall och blev nöjd med den också för den delen.

 

 Det är ju ändå till mitt lilla ❤ som jag har bakat den till och ingen vad gör 

man inte för sin son som sagt han är ju mitt allt.❤

 I allafall är det hans födelsedag nu i morgon syrran/systersonen kommer , sonen gudmor/hennes lilleman kommer kanske min vännina och henne gubbe också .

 

 

 

 

 

 

 

 

Av anonym anonym - 28 januari 2017 23:45

 

Här är resultatet på tårtan måste säga att jag är väldigt nöjd med denna också förutom kanterna 

på denna tårta annars nöjd.

själva receptet lägger jag ut i morgon!



Receptet

Bottnar:

3 ägg

1 1/2 del strösocker

3/4 dl  potatismjöl

3/4 dl vetemjöl

1 1/2 tsk bakpulver


hem gjord vaniljkräm

1 dl mjölk

1 ägggula

1 msk ströbröd

3/4 msk potatismjöl

1/2 msk vaniljsocker


Fyllning:

4 dl vispgrädde

2 dl hallonsylt


Mandelmasse lock

300 g mandelmassa

grön hushållsfärg

/finns färdiga lock och köpa också om man vill det)


Vispa ägg  och socker pösigt i en bunke.

Blanda potatismjöl vetemjöl bakpulver i en skål och tillsätt det i äggsmeten.

Blanda precis så att alla ingredienser är blandade .

Häll smeten i en smord och bröad rund form som mäter 21 cm i diameter.

Grädda botten i 175 i ca 25 minuter.

Känn efter med provsticka så att den är färdig .

Låt kakan vara kvar i formen i några minuter  och vänd sedan på ett sockrat bakplåts papper.

Låt tårt bottent svalna.

Blanda mjölk ägg gula socker och potatismjöl i en kastrull .

Sjudkrämen under omrörning på medelvärme får ej koka.

När krämen är tjock dra den i från värmen till sätt vanilj sockret.

Vispa grädden  och tillsätt en 4 del av den i vaniljkrämen .

Dela tårtbotten i 3 delar.

Lägg den tårtbotten med hallonsylt på och bred ut,lägg den andra delen och bred ut vaniljkrämen.

Avsluta med den översta  och bred på all grädde  och runt om  och gärna så det blir en liten kulle på mitten av

tårtan.

Färga mandelmassan tunt mellan 2 bakplåtspapper ,den ska täcka hela tårtan.

Lägg locket ovan på tårtan  och skärbort över flödig mandelmassa .

sikta på florsocker och nån enkel dekroation.

Alternativ färdigt lock.

Av anonym anonym - 28 januari 2017 23:00

   

här blev resultatet på cupcaksen också 

och hur dom blev också så klart tycker det är kul att baka som sagt och någon sorts avkoppling i det hela.

recept återkommer i morgon .

 

Recept.

4 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1,5 dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

2 dl mjölk

55 g nougat

 

Glasyr:

1 Citron fin rivet citron skal

1,5 dl florsocker

100 g philadelphiaost

50 g smör

 

Gör så här

Sätt ungen på 200 grader.

Smält smör,vispa ägg ,socker ,vaniljsocker poröst.

Blanda mjölken med smöret och häll ner i smeten .

blanda mjöl och bakpulver ner i smeten.

Placera ut papperformar  och fyll dom med 1 cm av kanten.

skär nougat i 12 bitar och tryck ner dom i varje form.

Grädda  c:a  15-20 minuter.

Låt muffisen vila i formen några minuter lyft upp dom när dom är kalla.

 

(under tiden dom är i ungen så för ordning frostingen och ställ den i kylskåpet och spritsa

på det på mufiisen och lägg nån liten dekoration.)

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards