Alla inlägg under januari 2017

Av anonym anonym - 20 januari 2017 23:30

   

hejsan och hallå!

när jag vakna så somnade om insåg att kl var bara kvart i åtta och i te 08:00  som jag ska ha klockan att ringa på morgonen även om jag har en liten som väcker mig med knocka mig och så slå mig för jag ska vakna.

men kom upp 08.00 nu 👏 Vacker väder in såg jag att det var när jag förde lilleman till förskolan .

och att det var ganska varmt också denna dag ☀☀☀ får se nu hur länge detta varar nu också så klart angående vädret less på all halka också.

i dag så blev mina planer att träffa dejten som jag har nu vill inte lägga ut någon bild på honom ännu eller något respektrerar det också bättre och fråga först i så fall.

så i gamla stan möttes vi jag var i god tid där så ställde mig för att sola lite medan jag tog och väntade på honom.

promenad och en fina blev inne på gallerian drack en super god le frappe som den heter här på Teneriffa frappe late heter den där.

men jag promenerade in till gamla stan och tog 2 bilder på vägen in dags för att satsa på lite bilder nu på denna blogg än att man bara har texter lite upp piggande med bilder ockdå är det.

men inga galningar har nu hört av sig varken mail/sms riktigt skönt helt ärligt  då betyder det att han tog saken på allvar också.👍

Tillbaks till dejten en väldigt trevlig stund tänkte ta bild på min fika men kände samtidigt att jag inte ville detta för han skulle undra vad man allt höll på med.

sen till panduro och handla sockerpasta i stället för marzripan så min vännina kan äta av samma sak och inte behöver vara orolig allergier eller allergi chock.

färgen blev grön ska nu försöka hitta på något figur som passar detta blir typ marsipantårta med med socker pasta i stället.🙂🙂

men haft en bra dag i allafall och helt slut nu också är jag också 

tar lite på energin även om man roligt och jag promenerade in till stan och sen promenaden i stan via kungsträgården också.

sen på kvällen blev min mage dålig så sprang på WC ett par gånger pga dålig mage och lösnage också.

 

Av anonym anonym - 19 januari 2017 23:55








   

denna serie är helt underbar jag skratta så att tårarna rann i allafall på mig  

men kände att att detta få bli boktips på bokserie!



Av anonym anonym - 19 januari 2017 23:16

hej och hallå!

både jag och min son vaknade vid 08:30 i morse hur det nu än kom sig att vi gjorde det.

Men vi hann precis till förskolan i allafall även om han var lite grinig när jag satte ner honom på marken för att köra in vagnen under taket.

tog det lugnt när jag kom hem igen kokade mig min andra kopp kaffe och satte mig och spela panda pop en stund innan jag ringde min syster som jag skulle över till i dag som jag egentligen skulle igår men blev i dag i stället .

hade i dag fått 2 sms av denna mupp sa bara god morgon till och sen några små ord men gjorde detta med flit nångång måste lära sig att man inte kan göra hur man vill.

ett förhållande skulle aldrig funka med att bara en person har känslor och inte den andra personen  skulle aldrig fungera det vet jag till 100%.

man låter sig bara utnyttjas i stället.

vill bara han ska förstå detta och att lägga onödigt tid och energi på en som inte är intresserad  för detta har tyngt mig länge ta kontakt igen och tro man är ihop? När nån säger bara " kompisar"

då är ju någots om borde ha gått in i knoppen i allafall tycker jag att det hade i allafall för mig skulle det.

men men jag åt lunch och som vanligt gröt super gröten från pauluns i Love then ska i morgon köpa nån av hans andra produkter så har jag bara 3 kvar att handla scanba in kvittot /kvitton på min medlemssida som jag är och få denna motion klocka som jag nu jagar har redan ladda ner appen till denna klocka som jag väntar på.

men jag kom ut senare till syrran i allafall handlade laktos fri mjölk och en soppa graderar mig rätt mycket nu in den 3/2 februari när man ska på både undersökning/dra ut den 3.e visdomstanden också i samma veva 😬😢 denna gång vill jag verkligen ha med någon måste jag säga att jag vill vet ju ej hur jag mår då nästa gång.

 

på kvällen kom det ett långt sms som jag lägger IT plus mitt för ni ska få en bättre av set hela mellan min fd kompis och hur jag såg på detta.

men börjar med kompisens.

 

Detta kom av min fd kompis är 4.a st 

 

Ja har Funderat. Jag kommer inte skriva så mycket, Jag vill se din saknad av mig, längtan efter mig, handlar inte om att ja är arg, men känns bättre för mig att skriva när du behagar visa mig kärlek intresse saknad. Så ja är rätt tyst av mig sedan är de upp till dig ❤ om du vill ha mig eller inte. Du får visa de för mig❤ samt att jag känner mig ointresserad av mig eftersom du annat för dej och inte riktigt bryr dig va jag känner och behöver. Är inte arg men tycker du ska veta sanningen eftersom jag känner att jag inte vet var jag har dig eftersom du inte vill tillbringa nån tid med mej

 

 

Bättre va ärlig 

 

 

O inte bråka

 

 

Ha en bra kväll. Kommer va tyst nu ❤ 

 

Dessa fick jag av fd kompis som är olyckligt kär i mig.

 

 

 

 

 

 

 

 

och jag blev tvungen att svara på bästa ärliga sätt utan att låta arg så gott jag kunde så klart också tror nämligen att jag kan behärska mitt humör bättre än honom.

 

Sen detta  som jag skrev tillbaka 

 

 


Okey ska vara ärligt från min sida också efter har prata med systeroch lite fundera på hur jag vill plus vännina för ett tag sen. På väg/hem från syster har fundera hur kommer det egentligen fungera mellan oss .En som är kär och en som bara ser den andra bara som kompis och måste hitta på ursäkter till päronen för att träffas . Jag känner ända inne innerst i från mitt ❤ är jag kan eller varken vill leva så har gjort det tidigare och vill inte vara med om det igen om man inte kan acceptera. Annars blir det bara att man låter sig bli utnyttjad som jag har vart med ett par gånger redan också för den delen. Då när vi träffades 1.a gången och när jag ännu var i Finland när du tog kontakt med mig så kände jag att detta var ingen kille för mig som min systerson också sa till mig att jag skulle passa mig , visst jag är glad att du lyckades ändra på dig och som jag såg också 👍. Men jag börjar samtidigt hur skulle framtiden att se ut som nu senast när du blev sur och gick över mig och anitra , då insåg jag hur det har vart för föräldrar när jag har haft mina utbrott så nu fick jag känna det och insåg nä detta skulle inte fungera. Det har verkligen vart mycket snack om dig alla är rädda för dig och tycker du är skrämmande obehaglig som man har fått höra med jämna mellan rum . Men jag vill inte leva att jag är tvungen att välja på detta sätt jag vill kunna umgås med familjen /vänner utan att behöva känna nu måste jag gå för då blir en annan sur eller om jag vill få ordning på saker som jag ha fått lägga på hyllan ett par dagar pga sjukdom eller vad det nu kan vara som jag vill bli klar med först innan jag gör nått annat efter det som jag är uppvuxen med och funnits med i alla år.
Så vi har det i denna fanilj . Alla reaktioner som kom när blommorna anlände så trodde alla att det var ett stort skämt och misstänkte direkt på en gång vem det var och genast sa att han får inte komma hit eller komma i närheten av sonen vi tror inte på honom . Därför kände jag när denna blombutik börja ringa mig flera gånger och till slut tog och leta upp nr på Eniro så förstog jag vad det handla om också . Jag försökte verkligen göra allt för markera ordet vän till dig för jag ej har samma känslor för dig som du har för mig och vart så sen första dagen plus att systersonen skrev också via sms om det också. Och det gjorde han för min skull och hur rädd o mån han är om mig också hade ett ex som likna dig i många sätt och som han såg också. Men jag vill allafall inte ha det så här tyvärr jag trodde också att du förstog vinken när jag skrev bara kompisar i sms.et igår. Och nu till det ärligaste är att jag har börja dejta en kille . Så önskar dig lycka till med allting och att du får en tjej som klarar ditt humör bättre . Och som det här med kryssningen att inombords kände jag att du bestämde över hur hela resan skulle vara utan att fråga mig om hur jag ville ha den och såg på det. Och därför passar min kompis bättre in på den punkten som kan ha koll på mig i ett lagom skede men ingen hökblick på mig för det gör mig bara obekväm tycker det är bara jobbigt i stället och frustrerad kontrollerad över minsta lilla och som en person inte ska behöva om man själv inte vill.En annan sak om jag själv bad om det men ej i det här fallet jag är en badkruka det vet alla som känner mig jag vet att jag bara hade suttit poolen en liten stund sen bastun i stället . Men att vara i bikini med veck vid höfterna och mage till bil ringar bland folk gör mig också bara obekväm än så länge och i dag berätta för syrran vem jag skulle ha åkt med egentligen än att behöva säga andra namn för att skydda dig och för att slippa skit av dom som fick reda på detta. Detta är vad jag har nu kommit fram till och sättet punkt här också. Tror inte att lillemans vill se sin mamma må dåligt eller något liknande som det går ut över mig el nån annan i min familj. Nu vet du allt o hur jag har tagit detta och känt också . Ha det så bra och lycka till med allting nu. 👍 men jag vill ej leva i någon lögn igen o ha ångest . Vill må bra och vara glad kunna känna mig bekväm på alla plan som finns.

Det var mitt svar till fd kompisen. 


så var det som jag skrev tillbaka och sen där på blockerade för att ej ta emot mera sms eller något annat som han kasta ur sig aggressionet mot mig och min familj han är inte botad helt och hållet även om det kanske bara är vissa men tyvärr jag vill inte och tänker ej ödsla någon energi på något sånt här 

plus att jag har ju börja dejta en som jag ska träffa en stund i morgon efter gymmet.

 

 

 

Av anonym anonym - 18 januari 2017 23:31

Hej och hallå
Nu är wifin tillbaka på mobilen här hemma i allafall ? skönt då har väl min operatör haft något problem då med andra.
Men fick sms som jag ej uppskattade men ska klart och tydligt i från att jag ej är intresserad men kan acceptera vänner skulle aldrig ge nån person en chans som har trott att jag har haft känslor för som jag inte alls har överhuvudtaget och aldrig haft eller har jag.
Även om jag tyckte att blommorna var ett ända skämt så tog jag dom som vårblommor men ingenting mer än det.
Har prata lite med min dejt också om han vill ses i helgen eftersom jag ska köpa sockerpasta till tårtan än marsipan tårta eftersom jag har vänner som jag lite känsliga eller allergiska så tänkte jag ta och köpa ett sånt i stället.
Var till dietisten också måste dit i morgon glömde ta med mig faktura som ska skickas till " förvaltaren".
Men skämdes lite nu när hon tyckte att jag åt för lite som jag egentligen inte gör det är närmare att jag inte har brett det hela med små mellanmål.
Men högt nu till 4.a som jag känner att det räcker.
Och sen att jag hade gått ner i vikt också med 2 kg.
I morgon ska jag till min syster men ska försöka på dagen gå till gymmet eller närmare att göra det.
Sen spara ihop pengar till min och kompisens kryssning.?
Men inga muppar som Sagt.

Har i dag fixa mina nagla med olja serum och nagelfil.

Av anonym anonym - 17 januari 2017 22:50

Hej och hallå

 

var i dag över till min syster i hässelby, är nog så glad att jag har henne måste jag

säga kan prata ut om allting i allafall det jag vet att hon inte skulle säga till våran

mamma i allafall.

Det som jag vet att vissa saker finns risker så det håller jag tyst om,har ju dagbok också som jag skriver i varje kväll för att skriva av mig och sånt som jag inte vill skriva här på bloggen när det är mer privat saker även om det kommer ut här också då och då.

I bland är det  tunga saker och i bland inte.

Men åkte över i dag och pratade lite om det ena till det andra om sommar villan hur jag ska hade det mm.

Eftersom vi har lite åsikter om saker inom detta.

Jag åkte till syrran tog en fika med henne också vi pratade lite om det som irriterar mig mesta som är ordet förvaltare och hur illa han har betett sig mot mig så jag inte har vela ha kontakt med honom alls och när han har ringt så har jag inte vela svara eller.

Känns bara som jag skulle bli ännu mera sårad .

Lovade mig att jag skulle få en ny omgång med pt om jag tog kontakt med en dietist som jag också gjorde tack vare min vännina också.

och berätta det för  honom också och när jag berätta jag prata med min pt så igonera han det hela i stället och låtsases om vet hon inte var och hur jag hade fått kontakt med henne och börja hota att säga upp sig om jag skrev något avtal.

och det är hot och bestämde mig efter min pt kom fram till mig på gymmet och pratade med mig om att han inte får göra så precis som min syster sa att det är hot så får han inte göra.

Så seriöst så tror jag att han smusslar han har blivit otrevlig också så varför då ha kvar honom om man inte kan acceptera saker han får säga han tycker men som jag läste på nätet så är det huvudmannen som har sin rätt att säga eller göra vad den vill och sen att en förvaltare/godman kan säga vad den tycker men aldrig bestämma åt en person det tilllåter jag bara inte så är det.

Men jag är väldigt irriterad på honom nu och bättre att han håller sig borta ett tag tills han fatta hur jag tog det och hur illa jag tog vid av det också.

Men en trevlig stund hade jag i allafall hos henne och skulle till henne i morgon för att få tillbaka pengar som hon är skyldig mig.

Och pengar som jag då ska spara också.

Tjafs på kvällen min mamma tog min mobil i onödan för att hon såg ett sms av kompis som ville att jag skulle skicka naken bilder jag blockerade honom men blev tjafs om det ena till andra men allt löste sig till slut.

Ville jag skulle skriva till  falska farmorn som jag inte kommer att göra ni läsare vet ju om den historien så och vad jag tycker och tänker och kommer aldrig ändra åsikt om henne och kommer alltid att säga vad jag tycker och tänker om henne.

Hon har om nån vecka sitt riktiga barnbarn som hon kan hålla med eftersom dotterns karl har funnits med i deras bild som jag aldrig var .

Jag har ju tagit bort hennes nr för jag pallar inte ha kontakt med henne över huvudtaget

pga hur hon har betett sig mot mig som dom andra.

Så känner jag bara inne inersta från mitt   att jag inte pallar har kontakt med henne sitta och spela kompis nä det går bara inte hellre då att hon håller sig borta från mig.

Så har blockera henne och radera hennes det känns bäst så.

Vill inte ha jobbig mardrömmar som jag hade under gradiviteten pga av dom hellre att jag mår bra och är glad än att jag ska behöva vara irriterad och sur hela tiden och ödsla tid och energi på det som kan gå ut över min son i stället.

Så därför tog jag mitt beslut att det är tack och hej jag vill må bra och inte behöva ha obehag och känna mig obekväm pga henne.

Kom i håg nu mina läsare att jag inte svartmålar det här är mina känslor jag har och hur jag känner och frustation som jag har mot henne också.

Men svartmålar absolut inte så ni missförstår mig för det gör jag inte.  

och hur  mina anfall påverkas också så det vill jag inte eller .

när det gäller ep anfall så man ska inte bli stressad eller bli upprörd för det påverkar också

anfall att dom lättare kommer då.

Ni som har ep.n vet nog helt 100 vad jag pratar om i allafall .

Har annars färgat håret i kväll nu får se i morgon hur det ser ut när håret är helt torrt.

har ju inte färga håret på över 2 år nu måste jag säga.

 Ska nog lägga ut bilder på mig själv då och då ni måste ju undraa vem det är som skriver

varje dag.

Och i morgon kommer jag lägga ut en ny kategori och det är min vikt nedgång  och dietist.

Efter jag drog ut min visdoms tand 2 så har jag  gått ner 2 kg bara kunna äta soppa

Men funderar lite på att ha det så ett tag tillsammans med gröt (pauluns supergröt)  och frukost och 1 bar som mellan mål.

 

Av anonym anonym - 16 januari 2017 22:42

Hej och hallå

 

Skriver nu via datorn i stället och ska nog försöka göra det också nu ett tag också.

Fick ganska taskiga sms av denna idiot igår kväll igen som nu gjorde att jag bestämde mig eftersom han fattar nada och visar starka sidor av psykopat så nu räcker det.

Skrev att jag nu bryter kontakten för att jag tänker inte sätta i en sån situation som gör att jag måste välja mellan mina familje medelemar eller denna typ.

För det ska man inte behöva plus att jag bara sett människan som nu mera fd kompis.

Har en kille på gång och han är väldigt gullig och trevlig rolig och prata med också  och som verkar som jag att vilja ta ett steg i taget som man för när man vill träffa någon ny och det känns väldigt skönt också .

Som denna mupp det skulle aldrig ha fungera alls han med sin adhd och plus lite psykopat tecken också.

Som bara ville/vill köra över en utan att tänka sig för sig och som sista sms.en att vrifa och vända så att allt lät som mitt fel.

Nej tack saknar inte änns människan eller nånting annat när han hade sina relation fantasier.

Annars i dag till gymmet och träna och blev crosstrainer i dag också

Så var c:a en timme på gymmet också var jag och sen duscha och sen försöka färga håret igen också ska jag göra .

Sen i helgen tänkte jag mig börja kolla på lite tårtrecept eftersom sonen blir 2 år nu snart.

hittar jag något och som jag tycker är gott så ska  jag lägga ut det också så ni som är bak intresserade eller bara vill baka och testa på något nytt.

Är nu så småningom klart med sängöver kast också blir riktigt skönt men tar lite i taget för att inte alls tröttna på detta.

Av anonym anonym - 16 januari 2017 00:38

Hej och hallå!
Blev en tripp nu till min vännina som om c:a en månad ska ha en bebis blir spännande.
Det var mig allt en lång resa dit men värt.
Men bodde riktigt fint med äppel träd och plommon träd också super mysigt hus också.
Tyvärr fick senare problem med knäppisen som gav sig till attack igen om det ena till det andra men men dennas huvudvärk inte min.
Annars lugn kväll hade Syrran här också på besök visade henne dessa vidriga sms som jag hade fått och fått nog av nu.
Har en trevlig dejt och som jag tycker om och har liknande intressen och är intresserad av som han är av mig och inte ha för bråttom med allt.
Kanske åka på kryssning med senare kanske flytta ihop bli bonus pappa och sen att han är kock. ?
Det är ju bra och sen 5 år äldre även om personen i fråga kanske få vara något år äldre typ 8-9 år än mig.
Men denna verkar vara en positiv kille
På alla hörn.
Accepterar saker ta ett steg i taget känns perfekt plus att jag tycker om honom också verkar vara en toppen kille till bonus pappa.
Som min bästa kill kompis också sa
Angående honom och sen har det mesta som jag vill ha hos en kille.

Var inne på hm.s hem sida kollade på Make up och hittade det massa saker som jag ska införskaffa lite i taget.

Detta är det och som kommer införskaffas i små mängder i taget

Av anonym anonym - 15 januari 2017 00:40

Hej och hallå!
Tränade på sats igår och kompisen tjatade på mig så jag blev till slut irriterad.
Halva morgonen Pippi med sonen från 08:00-11:30 2 av samma avsnitt hela tiden.
Så kom ett sms av kompisen men vanliga med god morgon och sovit gott.
Sen blev det en promenad med lilleman som somnade på en gång vagnen i stort sätt så fort vi kom ut.
Sa till kompisen hade fått träffa min son om han hade kommit in till stan.
Sen hemma igen bestämde jag mig för att ta mig till gymmet eftersom det ej blev av på torsdag med tanke på drag ut min andra visdomstand och ville bara vara hemma tills det var
Time för min dejt.
Men gick till gymmet stannade där c:a en timme.
Så fick jag sms igen när jag skulle dyka upp.
Vill inte hela sms.et med respekt.
Eftersom jag har haft ångest panik och hur jag ska tackla detta så bestämde jag för att berätta på ett eller försöka berätta på ett trevligt sätt om hur jag mår av detta och hur jag känner.
Med tanke på sista gången vi sågs och hur ledsen jag blev tog illa vid mig av det när han slängde skit på min mamma bara för att hon undra var jag var som hon gjorde typ 3-4 gånger som fick honom och koka förstog inte hur jag kände/reagerade med tanke på att det var min mamma.?
Och bara för jag berätta så slängde han skit på mig anklaga henne för det ena till det andra bara för hon bryr sig om sin dotter som hon allt har rätt till.
Det var typ var typ bara en sida som han försökt/spela att gå på var humöret.
Så nu skippar jag kryssningen sa i från att det känns som att han bestämde över hela kryssningen vad man skulle göra på båten utan att fråga vad jag tyckte och tänkte .
Jag har min kompis som jag åker både kryssning med och går på tv inspelningar med då och då.
Men nu är denna kompis på samma stadie som förra året och tänker inte ta några mer anklagelser eller annat som stör.
En psykopat med andra ord tyvärr.
Vill ej lägga ut nån bild för respekt.
Kan bara säga detta .
Alla tar vi saker på olika sätt och reagerar på olika sätt vissa gör det och vissa är känsliga.
Jag tillhör dom känsliga kategorin och tål ej höra skit om min familje medlemmar och säger i från på mitt
Sätt.
Vem vill höra den jävla mamma som exempel det är nog ingen alls.??
Men orkar inte mer och kan man inte respektera att jag inte är kär i min kompis som han är i mig så kommer det aldrig att funka.
Diskutera med min bästa sms om detta eller lite om detta och frågade också min dejt om detta också plus en annan som sa det är ej okey så gör man bara inte så har man ingen respekt mot sin kompis.
Men nu är det över med kompisen i allafall och känns skönt för alla här i familjen.
Men det som kändes skönt var att kunde prata av mig med mina 2 vänner plus dejt angående denna kompis beteende och vad dom tycker och tänker .
Men eftersom jag undersökte lite hur en psykopat fungerar så tog jag reda på detta och mycket som stämmer också.
Och tog en bild också på min kropp men med gymkläder på.

Ska i morgon med mammsen till min gamla klass kompis med kläder leksaker som sonen inte längre behöver berättar med om detta i morgon hur det var och sen att syrran kommer ska då berätta mer om denna psyko till henne och bestämde mig för att skjuta upp denna.

Impuls,aggressivitet ,kontroll behov är bara några av dessa punkter.
Har vart med om detta förut så 2003-2004.
Så berättade detta med egen erfaren.
Och bestämmer utan att tänka på att andra är inblandade.

Så som jag förtillfället ser ut ska nog hitta kläder som ska bli jämförs kläder lättare och ha samma plagg varje gång.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards