Alla inlägg under april 2017

Av anonym anonym - 23 april 2017 23:15

sov riktigt gott i natt och somnade ganska snabbt också igår  närmare mitt i bloggandet 😱 Tur att man hann vakna innan så det inte blev några konstigheter eller.

fick justera 1-2 gånger totalt tror jag i b

Sonen gudmor hörde av sig till mig angående saker som har med vänninan och hade med att gör att han 

Av anonym anonym - 22 april 2017 23:00

dagens planer blev väl så här lan man säga.

kände på mig att min vännina skulle skjuta upp det hela kände på mig det långa vägar.

visst respekterar det på ett sätt och inte om man säger då.

ville ha ju ha en egen fika med henne men visade sig att hon blanda in halva släkten plus några vänner och aldrig några som jag har kännt sen tidigare.

då kände jag lite smått att nä inget för mig.

har lite social fobi bland annat så det gör ju sitt också så klart som jag har förstått en sån sak.

som jag har precis gjort.

lovade att höra av sig under dagen också till och med lovade att höra av sig som hon sen gjorde på eftermiddagen ställde in det och påstog att det på eftermiddagen och slutade förlåt .

men valde promenaden runt riddafjärden.

den kort powerwalk runt fredhäll så men skönt detta i alla .

som sagt.

Så får se hur det blir i morgo med allt.

Av anonym anonym - 21 april 2017 23:45

fick en rejäl smäll av mitt lilla ❤️ I morse när jag vakande tyckte det hade lugna sig först som det ej visste att det hade hjälpt precis.

eller att det hade lugna ner sig i allafall.

Pratade med en av fröknarna på förskolan o dag inte henne som jag har mitt riktigt förtroende men finns andra som tur är.

mem att är här att straffar sig själv bara för säger nej till honom.

så tog med 😕 Och ända vi är ju att säga nej på ert lugnt sätt och inte allt för sträng eller vad man kan säga sonens gudmor chatt se lite gnäll fb dom hur klagomål på fb som skrihd

Av anonym anonym - 20 april 2017 22:45

hade ett anfall på morgon natten 😱 Men samtidigtcså misstänkte jag lite att det var Time för detta nu.

pappsen pratade först om att ta lilleman till förskolan och låta mig låta sova men jag vakande ändå halv åtta av mig själv kunde ej sen nästan somna om.

mem jag tog honom till förskolan och sen hem också med andra vägar oclså så klo var då 11:30 när jag var vid marieberg och lilla västerbron.🙂

Sen vidare över riddarfärden och karlbergs  kanalen hem via Kristineberg

annars har det varit underbart tills på efteråt kände träningsvärk lite vid  bitvavvrrlåren och vid rump musklerna kändes riktig precis utom ordentligt på hela promenaden också.

pratade sen på messenger med vänninan somxkag ska träffa nu i helgen också och hennes son som är nu nästan 3 månade totalt beslöt sötnos som min lillemam också är.🙂

Av anonym anonym - 19 april 2017 23:32


ingen smocka av lilleman i dag så man behövde förklara att man inte får göra så att ge en kram.

men han kom i väg till förskolan i dag i allafall och gjorde nig bara gott pt honom också

men henne jag prata med hörde att man var en aning hes 😱 Fick berätta om att min mamma hade fått lugninflamnation  och söng liggandes i stort sött.

efter att jag hade lämna honom så hem tig en kopp kaffe och  tog min powerwalk i över Riddarfjärden hem.

men kändes att min hals blev bara sämre och sämre till slut också.

och en av mina kompis hade också blivit sjuk .😕

Undetbart väder i dag solen har vart framme hela dagen också.☀️☀️☀️Underbart väder att gå i också var det trots fel jacka som jag hade på också.

 Men något som har vart jobbigt är halsen men bösta kompis rekomedera mig lite saker och som en annan god vän också.

passade på att ställa mig på vågen och insett att jag nu har under 14 dagar gått ner 5-6 kilo.

och bara promenader även om jag saknar gymmet att kunna inget jag vågar just nu.

men känns så underbart  att ha gått ner 5-6 kg totalt.

och sen en vegetarisk gi mat också.





       




Av anonym anonym - 18 april 2017 22:45

  mitt lilla ❤️ Väckte mig som vanligt med en hård smäll men är bara att räkna till 10 så är man lugn . 

Men visst nekar inte att jobbigt är det när det är full rulle på honom och för att provocera en till det han inte får göra alls.

men jobbigaste är nog när han slår en och kan bita en också om man har ren otur också.

men i dag skulle mammsen till läkaren för att kolla vad det är för något elände som hon har fått och vad där hon är ju sängliggandes och har vart det nu nästan 14 dagar så nu tyckte hon det var på tiden för att få reda på vad det är.

undwr tiden tog jag min förmiddags promenad med lilleman och inget roligt väder alls på norrmälarstrand började det snöa utom ordentligt ända in till gamla stan.

södermälarstrand fint väder ända tills man kom upp på Västerbron så började snö yran igen fortsatte så ända hem.

då tog jag mitt alternativ att vara hemma på kvällen för att snö yran fortsatte.

blev kolla på babblarna med lilleman så nu kan snart alla låtar i dessa men det är kul.

sen kom mammsen och när hon berättade om läkar besöket så visste jag knappt vad jag skulle säga eller tänka än att bli frisk.

 Den ända inom familjen som haft detta är syrran har det då och då som är lunginflammation 😱😱 trodde knappt var sant när hon nämde detta och att det kunde bero på förskolan att vi har vart dåliga som vi har varit också Har ingen aning om vad jag ska tro i allafall.

 Men stackars mammsen hoppas hon blir frisk snart.

men på kvällen ingen powerwalk i allafall för trist väder och tog valde matlagningen så man har nu för denna vecka fram för över.

Av anonym anonym - 17 april 2017 23:58

    vädret var ganska hyfsat när man kom upp men låg och drog mig en stund innan jag kom upp.

blev väckt av min kära son som gav mig en sån rejäl smäll så jag trodde jag skulle få ett blåmärke så blir det foundation eller lite concealer för att täcka det.

vädret i dag var lite av en kombination från igår men positiva var i allafall mera sol än igår i allafall.👍

Då var det bara på kvällen i stort sätt som den kom fram.

blev på morgonen med lilleman lite babblarna  och lite andra låtar på youtube också.👍

lagade lite mat till lilleman men han var inte så väldig hungrig närmare trött var han.😴😴

han var vaken ner till rålis parken sen där på envisades med att vara vaken men såg han höll på att sitta sovandes när vi var vid stadshuset då tog och la ner honom i sov ställning försiktigt så man inte väckte honom alls.

så tog min promenad runt Västerbron som vanligt det är ju min promenad sträcka från april till mitten av september oktober  så länge det är snöfritt.👍

Sista biten var fredhäll men motsatt håll än vad jag brukar gå.

sen lite mumintroll babblarna och Pippi men glad att han accepterar att det går och se på lite annat än nara Pippi.

ställde mig på vågen  och från 96.0 så var den nu på 93,8 kändes riktigt underbart måste jag säga att det gjorde så nu ska jag bara köra på med gi kosten och sen röra på mig blir typ nästa vecka morgon promenad gymmet kvälls promenad också vill komma i mina bikini och kanske köper en ny eller 2 nya det visar sig.

sen hörde mig kompis av och det här med Helsingfors en person som jag inte äns vet vem det är.

är någon som har haft en dejt på 40 timmar?

som mam träffar 1.a gången?

själv tycker jag att det ej känns bra och bara fel och bestämmt mig för att inte göra detta.

angående kvälls promenaden tog jag 2 bilder lägger upp i morgon via datorn så dom hamnar på rätt plats och inte över hela texten som det gör när man skriver här Först och sen när man laddar upp så hamnar den högst upp över allting ogillar det verkligen.

 

Av anonym anonym - 16 april 2017 23:40

 

i morse när jag hade vaknat hade kolla med sonen på Pippi som vanligt och ända avsnitt jag ej tröttma på är avskedskalaset och och när hon går ombord.

vädret i dag har vart riktigt april väder måste jag säga att det har varit hyfsat när man kom upp efter att man fick sonens kanon i huvudet ett gosedjur som han haft nu sen nån vecka efter att han föddes.

så kom ut runt halv elva först svårt att bestämma vilken väg jag skulle gå men beslöt mig som för igår Riddarfjärden ända som var skillnad var då att det var strålande sol och varmt i solen i jämfört med i dag.

vädret i dag var en kombination av sol som försökte titta fram  sen som dessutom var framme i några minuter när vi kom väg in till stan eller närheten av centralen.

men sen när man kom till slutet av södermälarstrand  och västerbron så började det blåsa rejält och sen började det hagla rejält också det irriterade mig lite att jag inte Hanna sätta regnskuddet på vagnen och lilleman så det ej skulle blåsa på honom.

och få honom sjuk igen tycker han har redan vart det tillräckligt måste jag säga också .

som mina föräldrar är nu också och jag åkte på en pollen allergi  kombination med halsont.

sen fredhäll så var det bra väder i allafall så det klagar jag inte på alls men var ändå nära hemma.

på kvällen blev det ännu en promenad med kompis var kul med lite omväxling än bara musik i öronen hela tiden visst önska att man jade någon promenad kompis som tycker om att vara ute och gå precis som jag.🙂

 Plus samma mål som jag att gå ner i vikt det skulle vara kul kunna stötta och peppa varandra 👍.

stegen i dag blev 29 340 och i km en oväntad 21 km.

så det var rekord.

men nu blir det en ny vecka med med nya mat och se vad man hittar på har ju vegansk saker i kylen nu och sen pauluns Supermix och andra bra saker.

Ska nog börja använda den recept men med en ny kategori ska fundera på vad den ska heta.

lägger nu en ny bild från dagens promena på norrmälarstrand kunde bara inte låta tyckte det var vacker och passade på när kompisen var på WC. Vid stadshuset.

vet tyvärr att den kommer vara över texten men men glömde lägga hit bilden först innan jag började skriva.

får se om det blir några mer promenader med denna kompis.

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards