Alla inlägg under maj 2017

Av anonym anonym - 23 maj 2017 22:43

Kyligare i dag var det men i solen ganska behagligt ändå.
I dag blev det till butiken hade lovat sonens gudmor en latte orginal heter den super god har ej sett den hemma tyvärr jätte störande i allafall när nu väl har smaka på den.
Men kom ihåg så är ej ingen reklam som jag lägger ut bilden utan närmare vad jag har testa och ger bara tips på det men ej reklam.
Så köpte en till henne och en till mig i stor förpackning.
En timmes promenad efter detta med en trött lilleman också.
Och blivit av med en som jag snacka med på en dejting site som verkade vara lite av en sex missbrukare tyvärr och måste ha reda på hur man sover vad man har på sig nu mm sånt gillar inte jag så röt i från om detta.
Hittade en annan som jag blev nyfiken på finsk som jag förstog detta och som jag sommar stuga här i Finland vid Tammerfors och som jag åker bara silja.?
Det har vi än så länge gemensamt så får se vad som händer om man ses o utvecklas.
Annars bastu på kvällen lilleman var i bastun och plaska i badkaret.

Blåsippor är så fina tycker jag riktiga vår blommor är detta för min del.

Kvälls himlen

Av anonym anonym - 22 maj 2017 22:00

Skriver nu om gårdagen så får jag sen justera på datorn senare.
Var fint väder men känner nu mer och mer att rastlösheten börjar komma med att få åka hem till stor stan och sociala livet igen.
Umgåtts med lilleman hela dagen ingen dags sömn .
Bastu på kvällen lyckades bränna ring fingret när kasta in ved i bastun så gjorde ont.

Kvälls solen

Av anonym anonym - 21 maj 2017 22:44

Fick sov morgon till halv tio fattade ej varför eller tills det knacka på dörren till mig här.
Fick lite besked om dessa bett som gjorde att man gick i lång tröja lång byxor strumpor inget annat val eller.
Hade 19-24 här i dag men med en rätt kylig vind .
Promenad med lilleman på dessa grus vägar som gjort att man får inbilla sig att man går på södermälarstrand eller Västerbron sen längtar till GYMMET i Bromma .
Lekt med honom i stort sätt resten av dagen också.
Bastu på kvällen blev halvt upp äten när jag tvätta mig.
Fick gå in i bastun en stund t om.

Nu varning för känsliga tittare angående bilden på mitt ben.
Ser hemskt ut.

Detta är bara på över en dag igår.
Så fort något rör vid detta kliar det.

Av anonym anonym - 20 maj 2017 22:24

Vakna halv tio och hade rena bastun här i morse också som mammsen också sa.
I dag började våra grannar komma hit från alla håll och kanter till sina hus.
Har lekt med lilleman i dag i stort sätt hela dagen och tog en promenad med honom också.
Var Talko i dag här nere på stranden mammsen var en timme försenad .
Blev en timmes promenad i dag .
Hade min munktröja på mig för att skydda mig mot solen.
Bastu på kvällen och hade världens äckligaste skrott svärm över huvudet och som bet mig hela tiden .

Dessa är orsaken ska se om jag har nån lång ärmad/kort ärmad tröja här för att skydda och inte förvärra det hela.

Inklusive en massa äckliga skrott.

Av anonym anonym - 19 maj 2017 22:55

Svalt på morgonen men sen tack och hej då klev det upp till 27-28.
Och det var på promenaden till veikkola för handla mineral vatten.
Såg en fladdermus på vägen dit väldigt sällsynt på dagen också är .
Var ganska svettig när jag kom fram men skön promenad dit/hem.
Lekt mycket med lilleman också hela dagen också.
Tänkte bada bastu på kvällen men blev ej något av det precis bastun gjorde som jag inte ville .
Så gav upp till slut men mycket ugglor i kväll har det vart och 1 fladdermus i rätt tid.

Resultat efter promenaden ??

Av anonym anonym - 18 maj 2017 22:25

Vakande av lilleman och mammsen som hade bestämt sig för att vi skulle till numela i dag och handla för det skulle vara så bra väder i morgon och vara hemma.
Men tog halva dagen att vara dit gör mig inget bara skönt .
Handla det som jag behövde till min kikärtspasta.
Blev en sås med champinjoner lök och quornbitar till.
Men när jag öppnade förpackningen med såsen från flora så smakade den bacon och lök den var inte alls god den såsen men annars var champinjonerna löken quorn gott med kikärtspastan som var god den också. Till och med godare än bönpasta till och med.
Bastu på kvällen men tyvärr var den lite varmare än vanligt .
Men sonen älskade att bada som han fick göra i dag i badkar.

Av anonym anonym - 17 maj 2017 22:29

var kallt och mulet när jag kom upp men hade sovit som en stock

märkte att jag och sonen kastade kaninen på mig och var väldigt grining också.

men blev bättre när han fick mat och sen gick ut med honom på en promenad ända till veikkola i dag för att veta hur lång tid det tog

att promenra har ju bara cykla på dessa mardröms cyklar.

systerdottern var här en sväng så han träffa henne en sväng också hon hade nån kompis med sig också hit.

Bastu bad på kvällen och reng också har det nu blivit.

Och upptäckte att det är dags för att köpa en ny dagbok eller dagböcker så man klarar sig under sommaren här.

Vill inte så gärna lägga ut namn här på personer som man känner tycker det är fel och sen hitta på några andra namn till för att ingen ska misstänka något. saker i dagbok bättre det än att tro att man kan svartmåla någon.

 

 

Ska lägga en  bild som jag tog i  förgår

 

 

Av anonym anonym - 16 maj 2017 22:51

Vaknade runt halv åtta ( finsk tid) sov någorlunda gott.
I dag vackert väder och dagens planer var att handla bland annat .
Jag bestämde mig för att köra vidare på min gi och handla så det räcker för dessa dagar man är här och som vanligt 2 olika maträtter.
Sen promenad med lilleman 1 timme och på tillbaka vägen så stötte vi på en snok yack.
Och när jag kom tillbaka till stugan berätta mammsen att hon hade sett en huggorm o vråla som vår hustomte hade hört när han kom.
Bastu på kvällen ungefär en timme.
Men var riktigt behagligt med bastun och mensen har nu börja försvinna.

Couscous skulle egentligen vart quinoa svarta bönor.
Familje sallad med granat äpple kärnor och avokado valnötter.
Dagens middag i dag

Presentation

Välkommen till min Blogg som handlar mitt liv och känslor tankar både negativt/positiva och mitt barn som är beräknat 19 jan 2015 ,och smått och gott. lite varierat med andra ord och bilder på det som jag vill visa eller ge tips på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards